Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-08-21, 21:15
  #1
Medlem
Tjena allihopa.

Jag har nu under ett par veckor träffat en tjej som har börjat gilla en hel del faktiskt. Hon gillar mig och vi är på väg att bli tillsammans... eller är vi det?

Grejen är den att hon endast varit kär 1 endaste gång i hela sitt liv. Hon är nu 18 år och har problem att få känslor för folk. Hon är även en sån tjej som är mycket ute och krökar/dricker/festar/dansar (kalla det vad ni vill) och hon har hoppat en del i sänghalmen enligt vad hon säger.

Frågan är nu, eftersom hon endast varit kär 1 gång i hela sitt liv så är mina möjligheter att "få henne" rätt små, jag menar. 18 år och kär en gång, låter inte bra. Hur ska jag få henne att bli min? Hon kan inte ta emot komplimanger (samband med att hon inte kan bli kär?) så man kan inte säga någonting fint till henne utan respons. Vad har ni här på forumet för tips till mig för att försöka charma henne på "rätt" sätt?

Jag har även pratat med hennes 2 närmaste vänner och dom säger att jag är "så rätt" för henne och att dom tycker jag borde satsa rätt hårt på detta. Vad tycker ni? Jag menar, jag gillar henne väldigt mycket, men hur stor är risken att det blir vi?

Tack på förhand
Citera
2007-08-21, 22:32
  #2
Medlem
"Risken"...

Hoppas inte på för mycket, och om det nu blir ni två, så hoppas inte på ett perfekt förhållande om hon nu saknar erfarenhet.

Hur du ska charma henne är en svårare fråga. Fanns det något mirakel-recept på hur man charmar en tjej, så skulle ju alla använda sig av det. Du får väl testa dig fram, på en trial'n'error-basis.
Citera
2007-08-21, 23:20
  #3
Medlem
Stewie_griffins avatar
Om det är något man vill ska hända heter det chans, är det något man inte vill så heter det risk.

bra = chans
dåligt = risk

Ni kan säkert bli ett par om du trycker på rätt knappar. Hon har antagligen bara blivit kär en gång för att hon gick ner sig totalt i ett jävla svin som hon fortfarande är småkär i.
Citera
2007-08-22, 11:51
  #4
Medlem
Studspojkens avatar
Som nån skrev ovan, hon kanske har blivit, så att säga, bränd av nån person tidigare, men det har nog de flesta.

Du skriver ju att ni håller på å bli ihop. Med andra ord verkar det som om du inte behöver några råd. Kör på som du har gjort tidigare och var dig själv.
Citera
2007-08-22, 12:15
  #5
Medlem
Bob Luntas avatar
  • Fin middag (hellre hemlagat än restaurang)
  • dämpad belysning
  • gott vin (vitt eller rött beror på maten - kanske ett glas mousserande att börja kvällen med om inte den flaskan sparas till sängkammaren)
  • lugn, skön musik i bakgrunden (Marvin Gaye, Frank Sinatra, Nat King Cole, Barry White mfl)

Med dessa små detaljer lär du kunna visa henne vilken trevlig prick du faktiskt är. Vi kan även lägga till att det naturligtvis ska stå blommor i en vas på det bord ni sitter vid och äter.

Lycka till och kör hårt!
Citera
2007-08-22, 12:29
  #6
Medlem
Kahuna!s avatar
Jag ser egentligen inga problem. Jag är 23 och kan också bara säga att jag varit kär en gång.

Jag har dock haft en hel del relationer till kvinnor men det ska mycket till innan jag kan säga att jag är kär, men det betyder inte betyda att jag tackar nej till ett förhållande.

Mycket i min inställning har iofs med att göra att jag kommit på kvinnors extremt lömska och jävliga natur.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback