Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-16, 23:36
  #2401
Medlem
Svampskogens avatar
Tja, tänkte ta lite svamp till helgen och ville höra med er vad ni tror är bäst. Antligen på fredag kväll direkt efter jobbet eller på lördag kväll efter att ha rökt en del weed. Föredrar kanske lite tid att förbereda både set & seting och sig själv mentalt, men att vara lite stukad innan man trippar kanske kommer göra det för intensivt?

Vad tror ni?
Citera
2018-07-19, 11:57
  #2402
Medlem
hyfies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svampskogen
Tja, tänkte ta lite svamp till helgen och ville höra med er vad ni tror är bäst. Antligen på fredag kväll direkt efter jobbet eller på lördag kväll efter att ha rökt en del weed. Föredrar kanske lite tid att förbereda både set & seting och sig själv mentalt, men att vara lite stukad innan man trippar kanske kommer göra det för intensivt?

Vad tror ni?

Är det första gången du trippar? Om du inte redan planerat detta, så är mitt första tips att hitta en avskild vacker plats utomhus där du tror du kommer få vara ifred så mycket som möjligt, men som erbjuder en yta att röra dig på och utforska.

När det är sådant här toppenväder tycker i alla fall jag att det vore waste att trippa inomhus. Men ha med dig en god vän du är trygg med. Väl på plats; sitt en stund och insup atmosfären. Meditera kanske eller välj något annat sätt att landa i dig själv och stunden. Lyssna kanske på din favoritlåt? Gå igenom för dig själv din livssituation och om det är något speciellt du vill få ut av trippen, fokusera lite extra på detta.

När det gäller cannabisen, så är mitt tips att ta det i den andra ordningen i så fall. Trippa på svampen, och sedan när peaken har lagt sig, effekterna börjar avta och den s.k. afterglowen kommer; så kan du välja att röka några bloss. Ta det försiktigt, rök inte lika mycket som du gör i nyktert tillstånd.
__________________
Senast redigerad av hyfie 2018-07-19 kl. 12:07.
Citera
2018-07-20, 21:35
  #2403
Medlem
Livshacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svampskogen
Tja, tänkte ta lite svamp till helgen och ville höra med er vad ni tror är bäst. Antligen på fredag kväll direkt efter jobbet eller på lördag kväll efter att ha rökt en del weed. Föredrar kanske lite tid att förbereda både set & seting och sig själv mentalt, men att vara lite stukad innan man trippar kanske kommer göra det för intensivt?

Vad tror ni?
Jag tycker cb + svamp är bättre kombo än cb + syra. Blev bara jävligt förvirrande dem gångerna jag rökte på syra. Däremot på svamp tyckte jag det hjälpte bra mot illamåendet och obehaget i början.
Citera
2018-07-20, 22:53
  #2404
Medlem
NioLivs avatar
Men som det skrevs innan så spara rökat till afterglow.
Citera
2018-07-26, 20:08
  #2405
Medlem
Tja!


Hur är det med Lergigan och svampar? äter just nu 50 mg för sömn varje kväll, dämpas effekten? blir trippen mildare?


Eller är Lergigan såpass svag så det inte märks av ens kanske?
Citera
2018-07-31, 11:04
  #2406
Medlem
Hur stor är skillnaden i ruset mellan 1g cubensis och 2g? Hade en underbar förstatripp på 1g men är lite feg och velar om att ta 2g nu.
Citera
2018-07-31, 22:39
  #2407
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novalue
Hur stor är skillnaden i ruset mellan 1g cubensis och 2g? Hade en underbar förstatripp på 1g men är lite feg och velar om att ta 2g nu.

Fortfarande standarddos enligt reddit. När man kommer över 3,5 så börjar det bli starkt. Källa.

Har själv trippat på 2g. Tyckte inte det var farligt (inte i närheten av 150 ug LSD iaf).
Citera
2018-08-03, 11:38
  #2408
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nydag
Fortfarande standarddos enligt reddit. När man kommer över 3,5 så börjar det bli starkt. Källa.

Har själv trippat på 2g. Tyckte inte det var farligt (inte i närheten av 150 ug LSD iaf).
Nice, blir förmodligen 2g nästa gång
Citera
2018-08-03, 13:27
  #2409
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novalue
Nice, blir förmodligen 2g nästa gång
Den naturliga toleransen kan variera en hel del mellan individer, så bara för att 2 g var lugnt för nydag, så betyder inte det att det gäller för dig. Du verkar trots allt ha blivit ganska påverkad av 1 gram, vilket är ovanligt lågt. Du kanske kan prova med 1,5 gram för att testa dig fram?
Citera
2018-08-05, 18:11
  #2410
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mand71
Den naturliga toleransen kan variera en hel del mellan individer, så bara för att 2 g var lugnt för nydag, så betyder inte det att det gäller för dig. Du verkar trots allt ha blivit ganska påverkad av 1 gram, vilket är ovanligt lågt. Du kanske kan prova med 1,5 gram för att testa dig fram?
Ja men blev mest påverkad mentalt av det. Var ute och gick på stan så fick skapligt med sinnesintryck i trippen Men kände mig riktigt "Svampad"
Citera
2018-08-21, 18:52
  #2411
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novalue
Ja men blev mest påverkad mentalt av det. Var ute och gick på stan så fick skapligt med sinnesintryck i trippen Men kände mig riktigt "Svampad"

Trippade nyligen på ca 2.5 g och det var rätt starkt. Såg mig själv i tredje person, flöt ihop med olika objekt. Ett bra tag såg jag bara flytande mönster (kaleidoskopaktiga) oavsett om ögonen var stängda eller öppna. Var noggrann med setting som alltid : )
Citera
2018-08-28, 10:05
  #2412
Medlem
Någon som har erfarenhet av att trippa när man är bakis?

Gjorde nämligen min svamp-debut i söndags, då jag käkade ca 1,5 g cubensis.

Jag har några kompisar som käkat svamp tidigare och enligt dem (och många här på flashback) så var det mycket garv och sköna tankebanor, samt att dem var ute och promenerade i skogen och verkade allmänt uppåt under trippen.

För mig var det verkligen tvärtom, jag låg i soffan i princip 3 timmar och kramade en kudde och bara lyssnade på musik ( mest Grateful Dead och Pink Floyd) och lät musiken styra mina tankar. Till saken hör den att jag var så sjukt trött under iprincip hela trippen, fick verkligen kämpa för att inte somna, och jag undrar om det facto att jag var bakis kan ha spelat in i det hela? Någon som har några tankar kring det?

*Är medveten om att det var en relativt liten dos, och jag har även funderat på om man måste ta en högre dos för att nå lite mer euforiska känslor?

I övrigt så var det sjukt rymdigt och även fast jag hade läst på mycket så var man knappast beredd på att verkligheten skulle bli så sjukt förvrängd som den vart. Alla proportioner och färger i min lägenhet var liksom ur fas, jag visste att det var mitt lägenhet men allt såg förvrängt ut på något sätt. Sen så var mina händer sjukt desformerade och såg små och svaga ut ( Tänk ”take my little hand-killen” från Scary Movie 2 )

Färgerna var otroliga vackra och jag hade rätt mkt CEV, samt att i början av trippen när jag verkligen kände att jag var påverkad så var det som att svamparna talade till mig på något undermedvetet sätt och sa typ : ” Du har ju varit här förrut, du vet vad detta är” Fett intressant.

*Minns även att jag tackade svamparna flera gånger under trippen för att dem visade mig den här världen * * * * * * * * * * *
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback