Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-20, 17:55
  #1813
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjalvastefan
Tack för det utförliga svaret! Så ska jag förvänta mig ett lite mjukare och djupare rus än på syra? Jag hade ingen super stark tripp på syra men jag blev ändå väldigt borta när jag var i peaken och hade sjukt sköna hallisar. Blir riktigt sugen på att testa svamp nu, ska nog köpa Cubenis från SR så fort jag får lön. Vad tycker du om en dos på 2.5 gram eller kanske 2 gram (torkad Cubensis)?
Kör på 2,5g Det är vad jag körde på och det var precis lagomt I té-format då.. Sedan får du komma ihåg att man kan må lite illa av svamp(1/3:e del kan må lite illa av det, jag tillhör inte den skaran som tur är). Så ät gärna ingefära eller något liknande naturligt som lugnar magen innan. Om du är rätt van att trippa och beroende på kroppsvikt kanske 3g torkad Cubensis skulle vara bra. Komihåg att tugga svampen länge i munnen så alla aktiva ämnen frigörs ordentligt! Lycka till

En rekommendation är att vara i skogsmiljö. Jag upplevde att mossan vart som skumgummi Sedan va "ett med naturen" känslan väldigt framträdande. Svamp upplever jag som väldigt lekfullt. Man blir som ett barn på upptäcksfärd och med mycket humor Det är viktigt att respektera svampen dock! Allas trippar blir ju olika beroende på mindset och miljö. Stora doser är nog mer spirituellt. Har bara provat medeldos som sagt. Nästa gång jag provar svamp blir det förmodligen toppisar. Vill då prova en stor dos för att gå in på djupet och se vad det kan ge

Mvh
__________________
Senast redigerad av Psychorama 2013-07-20 kl. 18:16.
Citera
2013-07-20, 19:09
  #1814
Medlem
Sjalvastefans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Kör på 2,5g Det är vad jag körde på och det var precis lagomt I té-format då.. Sedan får du komma ihåg att man kan må lite illa av svamp(1/3:e del kan må lite illa av det, jag tillhör inte den skaran som tur är). Så ät gärna ingefära eller något liknande naturligt som lugnar magen innan. Om du är rätt van att trippa och beroende på kroppsvikt kanske 3g torkad Cubensis skulle vara bra. Komihåg att tugga svampen länge i munnen så alla aktiva ämnen frigörs ordentligt! Lycka till

En rekommendation är att vara i skogsmiljö. Jag upplevde att mossan vart som skumgummi Sedan va "ett med naturen" känslan väldigt framträdande. Svamp upplever jag som väldigt lekfullt. Man blir som ett barn på upptäcksfärd och med mycket humor Det är viktigt att respektera svampen dock! Allas trippar blir ju olika beroende på mindset och miljö. Stora doser är nog mer spirituellt. Har bara provat medeldos som sagt. Nästa gång jag provar svamp blir det förmodligen toppisar. Vill då prova en stor dos för att gå in på djupet och se vad det kan ge

Mvh

Tack för svar! Jag tog LSD i skogen och det kändes så jävla rätt! Skogen kommer absolut bli stället där jag spenderar min svamptripp, kan nästan tänka mig att man känner en ännu större gemenskap med skogen när man har tagit svamp om man jämför med syra. Min trippkamrat kommer ta minst 3 gram då han tyckte 2.5 gram var för lite för honom sist, men han verkar vara väldigt psykisk stabil. Sen lär det bli minst ett dussin svamptrippar efter toppissäsongen!
Citera
2013-07-25, 00:15
  #1815
Medlem
shotacats avatar
Jag fick tag på lite torkad cub (3g). Frågan är, ska man käka upp allt på en gång, eller ska man hålla sig till lägre dos? typ 1,5.

Jag har tidigare provat LSD 3 ggr, med 320ug som största dos, och det var ungefär lagom för att fucka upp mig hårt.
Citera
2013-07-25, 00:17
  #1816
Avstängd
jesusofraves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shotacat
Jag fick tag på lite torkad cub (3g). Frågan är, ska man käka upp allt på en gång, eller ska man hålla sig till lägre dos? typ 1,5.

Jag har tidigare provat LSD 3 ggr, med 320ug som största dos, och det var ungefär lagom för att fucka upp mig hårt.
Allt på en gång, ingen fråga om saken!
Citera
2013-07-25, 22:24
  #1817
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
För det första har LSD:n en effekt på ca 12 timmar och svampen ca 6-9 timmar. Många upplever syran som mer "klar", hårdare och mer uppåt. Svampen känns snällare, mer naturlig i ruskaraktären, mjukare men går mer in på djupet. Nu har jag i och för sig bara en väldigt hård syra-tripp och en medioker svamp-tripp(Cubensis) att jämnföra med. Någon mer erfaren får svara bättre!

På tal om annat. Jag har länge velat prova en "hippie-flipp", alltså MDMA + Svamp. Hur funkar det och i vilka sammanhang tycker ni som testat det att det passar till?

Hade chansen att prova en "candy-flipp"(LSD+MDMA) förra helgen, även en "jedi-flipp" (Svamp+LSD+MDMA) för den delen.. Dock räckte syran gott och väl.

Nej, det är just en hippie-flipp jag undrar över?

Mvh

Jag skulle vilja påstå att svamp varar 3-6 timmar. 3 om man kör citronmetoden och 6 om man käkar dom rakt av. Thé brukar ha lite snabbare förlopp också.
I övrigt tycker jag inte att syra och svamp skiljer sig särskilt mycket åt. Jag får mycket likvärdiga upplevelser på dom båda. Svamp kan ha lite mer mörka hörn i trippen om du förstår vad jag menar. Lite lurigare. LSD är för mig ett lite mer upplyst och klarsynt djur. Sen kan man bli väldigt såsig på svamp, nästan så man somnar. Men den mentala trippuplevelsen är jämlik förutom tidslängden på ruset.

Ang. hippieflip, det har jag gjort och det var fantastiskt. Ta mycket svamp och kanske runt 150mg MDMA. Mycket svamp behövs för MDMA:t kan köra över svampen så den knappt märks annars. Sammanhanget var en god vän och en brasa med lite musik i bakgrunden och det var alldeles lysande. Annars är ett skogsdansgalej ett utmärkt sammanhang att förlägga sådana aktiviteter.

Börja med svampen och låt den fästa ordentligt, sen blir det ett härligt lyft när MDMA:n kickar in. Om du har tillgång till 2-cb så kan jag varmt rekommendera en näsa på 12-15mg när MDMA:n börjar lugna ner sig. Hakan i golvet. Det var en av de bästa hittills.

Undrar vad den flippen kallas? Svamp, md och 2cb?
Citera
2013-07-25, 22:41
  #1818
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Jag skulle vilja påstå att svamp varar 3-6 timmar. 3 om man kör citronmetoden och 6 om man käkar dom rakt av. Thé brukar ha lite snabbare förlopp också.
I övrigt tycker jag inte att syra och svamp skiljer sig särskilt mycket åt. Jag får mycket likvärdiga upplevelser på dom båda. Svamp kan ha lite mer mörka hörn i trippen om du förstår vad jag menar. Lite lurigare. LSD är för mig ett lite mer upplyst och klarsynt djur. Sen kan man bli väldigt såsig på svamp, nästan så man somnar. Men den mentala trippuplevelsen är jämlik förutom tidslängden på ruset.

Ang. hippieflip, det har jag gjort och det var fantastiskt. Ta mycket svamp och kanske runt 150mg MDMA. Mycket svamp behövs för MDMA:t kan köra över svampen så den knappt märks annars. Sammanhanget var en god vän och en brasa med lite musik i bakgrunden och det var alldeles lysande. Annars är ett skogsdansgalej ett utmärkt sammanhang att förlägga sådana aktiviteter.

Börja med svampen och låt den fästa ordentligt, sen blir det ett härligt lyft när MDMA:n kickar in. Om du har tillgång till 2-cb så kan jag varmt rekommendera en näsa på 12-15mg när MDMA:n börjar lugna ner sig. Hakan i golvet. Det var en av de bästa hittills.

Undrar vad den flippen kallas? Svamp, md och 2cb?
Tack för det väl utförliga svaret! 2-cb har jag testat, dock en överdos minst sagt och det var första trippen Nog om det.

2-cb + MDMA = Honey-flipp i alla fall.

Mvh
Citera
2013-07-26, 14:41
  #1819
Medlem
tiden för mig räknar jag nästan alltid på 3 timmar efter ca 1-1,5 timmar efter intag sen kan jag föra en normal dialog
Citera
2013-07-27, 15:48
  #1820
Medlem
Tyreas avatar
Tjenare, har en fråga, käkade Ecstacy i förrgår kväll, var helt frisk, igår när jag vaknade mådde jag skit och hade åkt på halsfluss antar att det var en effekt av den kemiska skiten, är nu på en penicillin kur och mår betydligt bättre idag, är det någon som vet om det är lugnt att käka 1-1,5g torkad cubensis (cambodian) eller skulle det kunna reagera dåligt ihop med penicillinet eller eventuellt göra mig sjukare?

Jag och en god vän hade planerat in detta sen långt tillbaka så hade varit roligt om jag kunde göra det, men vill inte försämra min sjukdom/utsätta mig för något farligt!

Svampen är inte riktigt helt igenom torkad men han åker imorgon, så planen är att göra Te på det och röka lite för att boosta om det skulle behövas!

Tack på förhand!
Citera
2013-08-30, 21:35
  #1821
Medlem
BattleSmurfs avatar
Hej! Ska förmodligen ta lite svamp nästa helg, torkad cubensis. Har trippat på svamp en gång innan, då på 3g torkad. Det var en trevlig tripp, men inte jättestark eller hur man ska säga. Det känns som att jag enkelt hade hanterat att trippa mer. Det var lite mysiga visuals, trevliga tankebanor, mådde allmänt bra osv. Långt ifrån så trippigt som t.ex. en Special-lapp, både visuellt och mindfucken.

Frågan är alltså, hur mycket bör jag ta denna gången? Är 4g en bra dos, dvs en ökning på 1g? Eller ska jag köra direkt på 5g? Är det mycket skillnad mellan 4g och 5g?
Citera
2013-08-30, 22:49
  #1822
Medlem
123psyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattleSmurf
Hej! Ska förmodligen ta lite svamp nästa helg, torkad cubensis. Har trippat på svamp en gång innan, då på 3g torkad. Det var en trevlig tripp, men inte jättestark eller hur man ska säga. Det känns som att jag enkelt hade hanterat att trippa mer. Det var lite mysiga visuals, trevliga tankebanor, mådde allmänt bra osv. Långt ifrån så trippigt som t.ex. en Special-lapp, både visuellt och mindfucken.

Frågan är alltså, hur mycket bör jag ta denna gången? Är 4g en bra dos, dvs en ökning på 1g? Eller ska jag köra direkt på 5g? Är det mycket skillnad mellan 4g och 5g?

Börja att öka till 4. Det är stor skillnad på 3 och 4 och ännu mer på 4 och 5. Dessutom kan kvalitén på svamp och svamp skilja beroende på hur de förvarats och så. Tänk på det, om de nu inte är inhandlade samtidigt från samma källa.
Citera
2013-08-30, 22:59
  #1823
Medlem
BattleSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123psyk
Börja att öka till 4. Det är stor skillnad på 3 och 4 och ännu mer på 4 och 5. Dessutom kan kvalitén på svamp och svamp skilja beroende på hur de förvarats och så. Tänk på det, om de nu inte är inhandlade samtidigt från samma källa.
Okej. Det är samma källa, och jag tror att det är samma growbox också. Men som jag förstår kan det även variera mellan flusharna?
Citera
2013-08-30, 23:03
  #1824
Medlem
123psyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BattleSmurf
Okej. Det är samma källa, och jag tror att det är samma growbox också. Men som jag förstår kan det även variera mellan flusharna?

Ja, men inte lika nämnvärt som om ett gäng till exempel förvarats i ljus och rumstemperatur och ett annat i en mörk frys. Själv har jag alltid gillat 3 gram och tyckt det varit rätt perfekt. Men sen är alla olika - vissa gillar lagom och vissa vill alltid all in. Du bör bli nöjd på 4 gram. Återkom gärna och berätta om det var lagom för dig sen!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback