15 465 besökare online
858 517 medlemmar • 45 881 457 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Hem, bostad & familj > Relationer och samlevnad > Relationer och samlevnad: allmänt
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Freedom Fighter
Medlem
Freedom Fighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deltron3030
Jo alla får knulla, jag vet för jag är en av de största hororna.

Förresten så vet jag inte om det där med att hoppa upp på hästen igen är ett så bra råd. Ärligt tror jag verkligen att det är ett av de största misstagen många gör. Många kör på fullt ös och tror att en partner löser ens alla problem. Fler skulle behöva ta en paus och slicka sina sår och finna sig själva innan de försöker förstå sig på en främmande människa.
På ett sätt har du rätt. I vanliga fall brukar jag propagera mot att hoppa från det ena förhållandet till det andra, men just i det specifika fallet att man har börjat nära något som kan likna ett kvinnohat , kan det vara en god idé att inte låta tidigare usla erfarenheter av kvinnor cementeras. Ju längre man drar ut på det, desto mer börjar man älta. Detta är iaf vad jag tror.

SandKing
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deltron3030
Handlar inte detta i grund och botten att TS gärna vill ha en relation men vågar inte pga risken att bli sviken (igen).

Råden genomgående verkar vara att TS ska börja lita på tjejer och våga sig ut igen. Klart att det går, MEN. Blir dock TS sviken igen lär ilskan växa ännu mer och låsningen lär bli djupare nästa gång TS hamnar i denna situation.

Mitt förslag är att TS blir som alla andra, kör sitt eget race och nöjer sig med ONS och KKs. Egentligen skulle ju det vara lösningen på allas problem, så slipper nån känna sig sviken eller bunden/kvävd.

Alla knullar alla = alla glada.
Vill man ha närhet får man skaffa sig ett husdjur.

Fast att bara knulla runt kommer ju knappast hjälpar TS med hans problem att känna tillit. Jag skulle säga att du ska försöka bli vän med tjejer först. En lesbisk tjej kanske fungerar? Så att du vet att det inte kommer komma till någon sexuell relation överhuvudtaget.

Whata
Avstängd
Whatas avatar
Håller med TS till 100%... dock så brukar jag fucka upp det för att jag jämt kollar om dom skriver med andra killar osv, svartsjuk som man är... dock så kan man inte lita på dom för 5öre...

Deltron3030
Medlem
Deltron3030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freedom Fighter
På ett sätt har du rätt. I vanliga fall brukar jag propagera mot att hoppa från det ena förhållandet till det andra, men just i det specifika fallet att man har börjat nära något som kan likna ett kvinnohat , kan det vara en god idé att inte låta tidigare usla erfarenheter av kvinnor cementeras. Ju längre man drar ut på det, desto mer börjar man älta. Detta är iaf vad jag tror.
Nej framför allt ska man inte låta det cementeras då man mår sämst av det själv.

Min lösning är att låta sig själv bli kompis med tjejer och se/ta dom för just det, kompisar/vänner. De tjejer som tror att jag raggar på dom lägger jag bara ner då jag inte vill hamna i ett känslomässigt förhållande med dom.

Sex får man från KKs. Inte vänner eller kompisar, viktigt att hålla dessa två grupper ifrån varann. Klart att övertramp görs men då bör man vara överens om vad som gäller. Känslomässiga relationer som liknar pojkvän/flickvän går bort. Nästa bra regel är att man bör rensa i sin kompiskrets med jämna mellanrum. Detta löser automatiskt de flesta problemen med ev KKs.

Enkelt, alla glada! Tyvärr är det inte alltid lätt att leva som man lär.

Jooosse
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MalariaMyggan
En väldigt liten del givetvis, min poäng är dock att när det gäller självförtroendestörningar så är kvinnor gravt överrepressenterade. Allt från borderline, depression till bulimi och anorexi. Dessa sjukdomar tenderar öka frekvensen av risktagande beteenden så som droganvändande (något som i sig ökar chansen för otrohet!) och promiskuitet.

Måste bara tillägga att när det kommer till missbruk så är tre fjärdedelar av de tyngre missbrukarna män så när det kommer till droganvändning så är ju de helt klart överrepresenterade.

Jooosse
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giovanni
Lite tankar (flummigt):

Svartsjuka är som det låter, sjukligt. Det bottnar i, (tror jag, var så för mig iaf) en stor osäkerhet i den som är svartsjuk. Man har en låg självkänsla, och ser därför inte sitt eget värde. För om man skulle se sitt egna värde så skulle man inte vara svartsjuk, om ens partner nu vill vara otrogen så får den väl vara det, men då är det slut också. Det är en form av ansvar som man lämnar till sin partner, att nu får du ansvaret att vara trogen till mig, och ingen annan. Man ger ansvaret, och vice versa.

Jag har själv varit svartsjuk och det är enormt tärande, det bästa är att lämna förhållandet man befinner sig i om man nu är svartsjuk. För det trappas sannolikt upp, svartsjukan. Och om man har blivit bedragen, speciellt i unga dar (som jag) så mister man mycket förtroende för andra människor, men man kommer till en punkt där man får bestämma sig. Antingen litar man på sina nära och kära, och tar risken att bli sviken, eller så lever man ett liv där man är misstänksam.

Jag vet vilket liv jag vill leva.

Självklart handlar det om att man är osäker men samtidigt så är det ett väldigt stort ansvar att lägga på sin partner, att han/hon ska vara trogen.. något som många uppenbarligen inte klarar av idag. Jag tror att svartsjukan går över när personen man är tillsammans med har visat sig förmögen att vara trogen. Tror ändå att de flesta har någonting att stå på när det gäller varför man är svartsjuk, är väl kanske inte helt taget ur ingenstans? Sedan får man ju ge det lite tid också, att vara svartsjuk är väl ganska naturligt och om det kommer i måttliga mängder, ett tecken på kärlek. Jag kommer då inte lämna min sambo bara för att det uppstår svartsjuka mellan oss ibland.

Jooosse
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Vilka är då sjukast de som faktiskt tar livet av sig eller de som ropar på hjälp?
Tror inte att det handlar om vilka som är sjukast, tror det handlar om att män har svårare att be om hjälp när det kommer till sånt där. Ser man på kvinnor så sjukskriver de sig oftare, tar fler mediciner, söker oftare vård och försöker oftare ta livet av sig.
Män är mer stolta, hur skulle det se ut om en man skulle ta sitt liv men misslyckades? Bara en tanke..eller det sista här i alla fall.

Flabbe1
Medlem
Vafan alla är ju otrogna, blir så jävla rädd när jag ser på statistiken, väntar bara på att min brud ska vara det igen(hon har varit det mot en annan). Jag tror dock kvinnor inte alls erkänner det för sin partneri närheten så mycket som män gör, och de tiger oftast om det inför vänner. Därför brukar folk få intrycket utav att män är så mycket mer otrogna. Därav kvinnor är slynor

LuciferSucksAss
Medlem
*gräver igenom gamla trådar*

wow, 2008 aja whatever.

svartssjuka is a bitch
man får helt enkelt ge tjejen en chans och är man en trevlig kärlekfull person med bra humor och se iaf OK ut så, har man inte mkt att förlora. och måste man prata om något med tjejen nångång , så göra det väldigt sällan så hon inte blir sur på en. typ frågade bara rätt ut exakt vad man vill få reda på, och kan hon inte svara så är det bara säga "bye bye" och gå vidare till nästa, med andra ord hon var inte värd problemet isf

HemligaSallskapet
Medlem
HemligaSallskapets avatar
Har i regel tämligen lågt förtroende för någon tills denne bevisat motsatsen vilket i praktiken är omöjligt. Tillit förtjänas och är en kontinuerlig process och när det gäller något så flyktigt och osäkert som kärlek går man aldrig "säker" i ett förhållande. För att så hög säkerhet ska kunna uppnås krävs en oerhört logiskt styrd partner som inte famlar runt i känslostormar. En balanserad och konsekvent trygg individ. Som inte blåser bort i stormen. Går överhuvudtaget inte annars.

Ja, Skogsvatte skrämde mig rätt rejält när jag började följa politiktrådarna. Värst var nog Hemligasällskapet, h*n framstod som både hemlig och obehaglig, en skrämmande kombination. / Fjodorov

Svara på ämne
Topp Dela »