2007-08-20, 22:31
Medlem
Camel har ett portionssnus i USA, det har släppts i vissa stater. Så vi är inte ensamma .

edit: jaha, EU.
Citera
2007-08-20, 22:31
Medlem
Swibbans avatar
Ser jag någon som snusar och ser äcklig ut tittar jag bort, inte svårare än så.
Hamnar jag i någons rök kan jag inte trolla bort mig själv.

Visst luktar snus en hel del, med det är bara någon sekund när snusaren öppnar sin dosa.
Citera
2007-08-20, 22:32
Medlem
VictorNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yeah!!
Du tycker att det ser äckligt ut?! I så fall kan vi väl rensa gatorna på svartrockare samtidigt som vi förbjuder snuset...
Haha, word!
Citera
2007-08-21, 01:09
Medlem
Commandantejrs avatar
Själv så har jag inget emot rökare, men jag gillar inte att röka.
Att snusa är tycker jag en underbar och svensk grej.
Men det där "borde få en smäll" Vet ja inte riktigt vad du pratar om, för smaken är som baken.
Jag gillar snus mer för det är en så underbar känsla och smak.
Du gillar att röka, har jag inget att sätta emot.
En del hatar begge sakerna.
Inte skulle väl någon gå på stan och ge varenda en som inte gillar rökare en smäll`?
Citera
2007-08-22, 18:34
Medlem
TellusGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Det stod nyligen på Text-tv att snus var mycket farligare än ciggaretter.
När skall dom bestämma sig?

De har bestämmt sig. Mediernas lögner är inget annat än just det. Att röka tobak är betydligt farligare än att snusa det. Faktum är att EU just nu undersöker om man kan få rökare att gå över till snus i resten av EU också, eftersom pengarna som skulle tjänas på mindre sjukdomar, sjukskrivningar och minskningarna av personligt lidande är omfattande.

Hahaha, låt folk röka om de vill, eller röka- det är deras val. Snusare som trackar på rökare är bra märkligt, men det måste väl ändå vara trångsynta jävlar som trackar på massa andra saker också, eller? Det kanske är deras attityd, snarare än deras attityd till rökning som är problemet.
Citera
2007-08-22, 21:28
Medlem
snafflebits avatar
Ingen har ännu dött av passiv snusning iallafall...
Citera
2007-08-26, 14:52
Medlem
Rökning förpestar närvaron hos andra människor!!

Snus gör fan ingen skada =\ Det luktar inte och det ser inte ut som fan sålänge man inte snusar som en annan bonde elr nåt!
Citera
2007-08-30, 15:13
Medlem
Thim89s avatar
rökningen påverkar ju inte heller bara rökaren, utan även folket runt om. Där har ju snuset en fördel. Sen tycker jag som några andra här att rök luktar betydligt äckligare än snus.
Citera
2007-08-30, 15:22
Medlem
Nemesis1s avatar
På vilket sätt förpestar rökning luften?? Att luft som luktar tobak är äckligare än luft som inte luktar tobak är ju bara en smaksak...

Och jag tror att den passiva rökningens skadeverkningar är väldigt överdrivna... Att dag ut och dag in andas in någon annans cigarettrök kan säkert vara skadligt, men den som tror man tar skada av att bara gå in i ett rökmoln har ju helt fel...
Citera
2007-08-30, 15:25
Medlem
Snusare är ofta tölpar, och tölpar erkänner inte brister hos sig själva.
Citera
2007-08-30, 21:27
Medlem
BrainDisorders avatar
Hursomhelst röker coola människor.
Men jag tycker även att snus luktar förjävligt (dock inte det som är smaksatt) och kan knappt ens jämnföras med en t.ex blöt fimp.

Och då är jag helrökare, men tycker även snus är gott emellan varv.
Speciellt smaksatt snus, men det räknas väl inte?
Citera
2012-12-11, 19:38
Medlem
Personligen så tycker jag snusen har blivit en större irritation än cigaretterna. Rökarna måste i alla fall gå utomhus för att röka så är det sällan ett problem. Dock kan man lätt få en lunch förstörd av att personen bredvid drar upp snusdosan och ska bygga en vidrighet stor som en pingisboll. Hela rummet luktar av det på några sekunder och jag nästan spyr. Sedan lämnar han så klart den gamla snusen på tallriken när han går.

Inget problem jag skulle vilja lagstifta bort dock. Önskar bara att det inte behövde förekomma mitt i maten...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in