Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-08-20, 09:17
  #1
Medlem
Har (som jag skrivit i tidigare inlägg) känslor för en person som inte vill gå in i en relation. Hur gör jag för att låta honom jobba för mig och själv inte bry mig? Har honom för tillfället blockad på msn eftersom det bara väcker upp en massa om jag ska sitta och prata med honom där. Vet inte hur/om jag ska svara på sms när han hör av sig. Igår skrev han nåt vanligt "Hej...hur är det med dig?" Man vill ju inte verka oartig heller.......?
Citera
2007-08-20, 09:58
  #2
Medlem
BigMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cafergot
Har (som jag skrivit i tidigare inlägg) känslor för en person som inte vill gå in i en relation. Hur gör jag för att låta honom jobba för mig och själv inte bry mig? Har honom för tillfället blockad på msn eftersom det bara väcker upp en massa om jag ska sitta och prata med honom där. Vet inte hur/om jag ska svara på sms när han hör av sig. Igår skrev han nåt vanligt "Hej...hur är det med dig?" Man vill ju inte verka oartig heller.......?

du kan gå så långt som att inte ligga med kille, så fort du gjort det är det kört för dig.

ta god tid på dig så KANSKE han fastnar för dig.
Citera
2007-08-20, 10:05
  #3
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cafergot
Har (som jag skrivit i tidigare inlägg) känslor för en person som inte vill gå in i en relation. Hur gör jag för att låta honom jobba för mig och själv inte bry mig? Har honom för tillfället blockad på msn eftersom det bara väcker upp en massa om jag ska sitta och prata med honom där. Vet inte hur/om jag ska svara på sms när han hör av sig. Igår skrev han nåt vanligt "Hej...hur är det med dig?" Man vill ju inte verka oartig heller.......?

Nej nu förstår jag då rakt inte. Eller gör jag det? Du vill att en kille ska jobba för dig, utan att du bryr dej? Right?
Du kanske kan ge honom tillräckligt med pengar i lön?
Hypnotosera honom?
Citera
2007-08-20, 10:11
  #4
Medlem
Haha....ok, jag kanske uttryckte mig oklart =)
Jag har talat om mina känslor för honom ett otal gånger och han vill inte gå in i något. Ändå vill han ha kontakt. Misstänker att han ev bara vill ha bekräftelse av mig. Ska jag skita i honom totalt så att han ev inser sitt livs misstag eller bara svara artigt på sms utan att ta några initiativ själv? Eller några andra tips?
Citera
2007-08-20, 10:17
  #5
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cafergot
Haha....ok, jag kanske uttryckte mig oklart =)
Jag har talat om mina känslor för honom ett otal gånger och han vill inte gå in i något. Ändå vill han ha kontakt. Misstänker att han ev bara vill ha bekräftelse av mig. Ska jag skita i honom totalt så att han ev inser sitt livs misstag eller bara svara artigt på sms utan att ta några initiativ själv? Eller några andra tips?

Du bör bryta med honom för att själv kunna gå vidare. Du har ju berättat för honom hur du känner så nu är det bara att säga att på grund av detta så vill du inte ha någon kontakt med honom.
Citera
2007-08-20, 10:21
  #6
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cafergot
Haha....ok, jag kanske uttryckte mig oklart =)
Jag har talat om mina känslor för honom ett otal gånger och han vill inte gå in i något. Ändå vill han ha kontakt. Misstänker att han ev bara vill ha bekräftelse av mig. Ska jag skita i honom totalt så att han ev inser sitt livs misstag eller bara svara artigt på sms utan att ta några initiativ själv? Eller några andra tips?

Ok. Detta är inte mitt främsta ämne, men mitt råd får bli att:

- inte förklara dina känslor någon mer gång (innan han ev gör det)
- dra ner på sms-kontakten till max ett sms varannan dag, och det ska vara neutralt och kortfattat. Om han inte blir otrevlig, då lägger du ner omedelbart.
- fortsätt att blocka honom på msn.

Förnedra dej inte!!!
Citera
2007-08-20, 10:40
  #7
Medlem
Charmas avatar
Om det inte är för påfrestande för dig:
* Svara kort, men inte otrevligt på SMS (om det bara är nåt per vecka).
* Ta bort blocken på MSN (men utan att börja prata med honom). Blocken gör att han känner övertaget (att du har känslor för honom).
* Ta inga egna initiativ till kontakt.
* Sysselsätt dig med andra roliga saker så att du tänker på annat än honom.

Om det känns jobbigt och svårt :
* Gör som Snövit sa, bryt kontakten.
Citera
2007-08-20, 10:46
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charma
Om det inte är för påfrestande för dig:
* Svara kort, men inte otrevligt på SMS (om det bara är nåt per vecka).
* Ta bort blocken på MSN (men utan att börja prata med honom). Blocken gör att han känner övertaget (att du har känslor för honom).
* Ta inga egna initiativ till kontakt.
* Sysselsätt dig med andra roliga saker så att du tänker på annat än honom.

Om det känns jobbigt och svårt :
* Gör som Snövit sa, bryt kontakten.

Om jag tar bort blocken kommer han garanterat att börja snacka med mig och så blir det som förut, dvs att han spelar på mina känslor förr eller senare
Citera
2007-08-20, 11:07
  #9
Medlem
Charmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cafergot
Om jag tar bort blocken kommer han garanterat att börja snacka med mig och så blir det som förut, dvs att han spelar på mina känslor förr eller senare
Men gör samma som på icq, svara nån gång ibland, och då trevligt, men inte så utsvävande. Annars, låtsas som att du inte är hemma, eller inte har tid att svara. Fråga aldrig saker tillbaka. Detta kräver järnvilja, men kan vara effektivt om han ser att han inte får den bekräftelse han vill ha, utan att ge mer.

Har du inte järnvilja, så håller jag med om att det är rätt att ha honom blockad.
Citera
2007-08-20, 18:20
  #10
Medlem
><((((°>s avatar
jag förstår inte. du har "berättat om dina känslor" men du vill inte snacka med han när han tar kontakt med dig?? hmm uppochnerpsycholandet..
Citera
2007-08-20, 18:36
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ><((((°>
jag förstår inte. du har "berättat om dina känslor" men du vill inte snacka med han när han tar kontakt med dig?? hmm uppochnerpsycholandet..

Därför att han håller på och manipulerar och lallar med mina känslor som jag upplever det. Jag fixar inte det.
Citera
2007-08-20, 23:41
  #12
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cafergot
Därför att han håller på och manipulerar och lallar med mina känslor som jag upplever det. Jag fixar inte det.

Bryt då helt det kommer att gå fortare att komma över och gå vidare utan kontakt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback