Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-08-05, 19:42
  #841
Medlem
Juholt jagade Pokémon i parkleken Lugnet i Hägersten i torsdags.
http://mitti.se/juholt-jagade-pokemo...kleken-lugnet/
Citera
2016-08-09, 23:56
  #842
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Har han nämnt något om hur han tänker försörja sig?

Riksdagspension gissar jag på...

han har fått jobbet som kulturråd på den svenska ambassaden i Sydafrika, han har en narcisstiskt personlighet, i Johannesburg kommer han bli bjuden på många partyn av ANC ,
socialdemokraterna stödde ANC,

men Sydafrika är en farlig plats, det kan bli nya skandaler, fylleskandaler, finansiella, korruption....
sexskandaler med prostituerade på deras partyn,

jag har en känsla att vi kommer höra om Juholt igen
,
Citera
2016-08-10, 00:59
  #843
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
han har fått jobbet som kulturråd på den svenska ambassaden i Sydafrika, han har en narcisstiskt personlighet, i Johannesburg kommer han bli bjuden på många partyn av ANC ,
socialdemokraterna stödde ANC,

men Sydafrika är en farlig plats, det kan bli nya skandaler, fylleskandaler, finansiella, korruption....
sexskandaler med prostituerade på deras partyn,

jag har en känsla att vi kommer höra om Juholt igen
,
Har han fått det "jobbet"?
Och ska han isf ta med sin tjuvaktiga partner?
Citera
2016-09-08, 20:52
  #844
Medlem
Prawitzs avatar
Citat:
Före detta partiledaren Håkan Juholt skapar fortfarande uppståndelse. För att provocera klädde han sig i en tröja med ett lite annorlunda budskap under den sista intervjun med SVT Nyheter som riksdagsman.

”You Only Live Once”, oftast använt i kortformen yolo. Ett uttryck som vanligen används av unga människor som gillar att utmana ödet och/eller etablissemanget, företrädesvis i kretsar som möjligen är mer intresserade av ungdoms- och hiphopkultur från USA än partipolitik i Sveriges riksdag.

Men, Socialdemokraternas före detta partiledare Håkan Juholt valde att göra en intervju med SVT Nyheter om sitt avsked från riksdagen i just en tröja med det budskapet.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/ju...vla-fuckfinger

Fuck the system liksom. Sen är det bara att gå hem och casha ut sin riksdagspension. Fuck yeah.
Citera
2016-09-08, 21:15
  #845
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prawitz
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/ju...vla-fuckfinger

Fuck the system liksom. Sen är det bara att gå hem och casha ut sin riksdagspension. Fuck yeah.
"Jag gjorde hela intervjun i min yolo-tröja, det är ett sånt jävla fuckfinger så det inte är klokt" säger han på en film SR lagt upp.
Citera
2016-12-28, 13:50
  #846
Medlem
simba_rocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
han har fått jobbet som kulturråd på den svenska ambassaden i Sydafrika, han har en narcisstiskt personlighet, i Johannesburg kommer han bli bjuden på många partyn av ANC ,
socialdemokraterna stödde ANC,

men Sydafrika är en farlig plats, det kan bli nya skandaler, fylleskandaler, finansiella, korruption....
sexskandaler med prostituerade på deras partyn,

jag har en känsla att vi kommer höra om Juholt igen
,

Verkar inte som han blev kulturråd i Sydafrika !

Vem fick det jobbet ??
Citera
2017-01-26, 12:16
  #847
Medlem
GoEks avatar
Nu är det klart, Sverige skickar pajasen till de stackars islänningarna som ambassadör, jösses...
Citera
2017-01-26, 14:43
  #848
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoEk
Nu är det klart, Sverige skickar pajasen till de stackars islänningarna som ambassadör, jösses...


Vad bra! De har hittat ett jobb som vilken idiot som helst kan greja. Fast nu är ju han inte vilken idiot som helst.

http://www.ostrasmaland.se/kalmar/juholt-ny-ambassador/
Citera
2017-01-26, 18:59
  #849
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoEk
Nu är det klart, Sverige skickar pajasen till de stackars islänningarna som ambassadör, jösses...
Jag ser fram mot att höra de isländska kommentarerna kring utnämningen.
Citera
2017-10-24, 17:28
  #850
Medlem
Gick verkligen Håkan Juholt för långt i sitt uttalande?

Hur gammal är din son? Fyra? När han är gammal kommer han inte att leva i en demokrati utan i en teknokrati, eller en diktatur. Det är så in i helvete sorgligt. Jag är ledsen att säga det, men jag är 100 procent säker. Vi håller på att avveckla demokratin, sade den före detta ledaren för Sveriges största parti till SvD:s reporter i intervjun, som publicerades den 14 oktober.
Källa: https://www.svd.se/lofven-juholt-gick-for-langt

Ambassadör Håkan Juholts domedagsprofetia om svensk demokratis undergång vittnar om dåligt omdöme eller kommer han att på sikt ändå att få rätt?
Citera
2017-10-24, 17:54
  #851
Medlem
Det var det vettigaste jag hört den mannen säga. Det är en utveckling som pågått i minst 20 år. Globalisering och EU medlemskap gör att våra folkvalda får allt mindre att säga till om.
Citera
2020-06-05, 15:25
  #852
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoEk
Nu är det klart, Sverige skickar pajasen till de stackars islänningarna som ambassadör, jösses...


När herr Juholt blev vår ambassadör på Island (somliga vill ha det till i Island, men då vill vi säga "...i republiken Island") så tvärdog intresset i Skvadertråden. Kändis och kung, är en bara i sitt eget land. Exilen, om än på hög post, är en resa till glömskan.

Off topic: Vi vet om undantag bland ambassadörer: Madame Kollontaj, för Sovjet, i Stockholm, 1940-tal. Nära Lillefars allhörande öra. Vår hr Wachtmeister i Washington, 1980-tal. Många stories, där. Vår hr Harald Edelstam i Chile: Lebemann, Välklädd Livsnjutare & Kvinnoman. Därtill Röd Nejlika & Frälsare / Räddare för oräkneliga Blodbesudlade Revolutionärer som fick snabba pass hit till oss för fortsätta jobba för Den Röda Världsrevolutionen.

Detta är exempel på tjejer & killar i Ambassadörers Hall of Fame. Vi vet inte om Håkan hann kvala in där, men vi tror han har uppehållit det nordiska samarbetet under sin ämbetstid i Reykavik.


Back on Track: Vi väcker nu den allt sedan det sägenomspunna året 2017 tvärdöda tråden till liv eftersom hr Juholt idag, i ännu ung månad juni år 2020 har förklarat att han avslutar sitt uppdrag som ambassadör på Island. "Det var tänkt vara tre år", säger han.

Vi undrar om det finns någon anledning som inte nämns idag. Har Håkan fått ett nytt, fett jobb av Regeringen / Partiet?

du borde veta regeringen inte är partiet och partiet inte är regeringen


Just så! Vad tror ni Håkan skall göra ifrån i höst och framåt? Vi spekulerar: Skall han säkra valsegern för SAP i nästa Riksdagsval?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback