• 1
  • 2
2007-08-17, 16:07
Medlem
Nålkåts avatar
Torsby, det är ju här. Både min, Gustens och Snigelns hemstad. Nu blir jag nyfiken!
Citera
2007-08-17, 16:50
Medlem
Ado0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackfield
Precis, om de hade överdoserat änglatrumpet så hade de nog vara oförmögna att ringa efter ambulans.
Och de hade inte ens ringt efter ambulans heller(enligt artikeln iaf) utan tagit sig till akuten på eget bevåg.
Vid överdos hade de knappast kommit så långt att de kom fram, de hade nog irrat bort sig och hittat på massa idiotiska saker och blivit upplockade och förda till sjukhus efter att folk hade ringt polis/ambulans skulle jag tro.

..enda skulle i så fall vara om de av misstag råkade knalla rakt på akuten i sitt förvirrade tillstånd
Citera
2007-08-18, 13:41
Medlem
Nålkåts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av någon dum jävla idiot på Aftonhoran.se
Knarkade ner sig på änglatrumpet
Fyra fick föras till sjukhus

Först bryggde de fyra männen te på änglatrumpet och drack.

Sedan åkte de akut till sjukhus.

– De var i dåligt skick, säger Bjarne Andersson, vakthavande befäl vid Värmlandspolisen.

De fyra männen i Torsby, alla i 20-årsåldern, bestämde sig för att brygga te på blomman änglatrumpet. Resultatet blev att alla fyra blev förgiftade och lades in på intensivvårdsavdelningen.

– De hade gjort någon brygd och druckit, tydligen var de i dåligt skick, säger Bjarne Andersson.

Hallucinationer och kramper
Änglatrumpeten är en mycket giftig blomma som är känd av polisen för att ibland användas för att knarka med. Växten kan bland annat ge hallucinationer, medvetslöshet och kramper. Det var enligt polisen ett väldigt vanligt sätt att tända på med för några år sedan runt om i Värmland.

– Nu är det första gången på flera år som jag hör om något sånt här, säger Bjarne Andersson.

De fyra männen uppsökte själva akuten i Torsby. Nu vårdas en av dem i Arvika, två på Centralsjukhuset i Karlstad och en i Torsby. Deras tillstånd beskrivs som stabilt.
"Knarka ner sig"?
"Används för att knarka med"?
"Knarkte"?

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in