2007-08-17, 01:49
Har ingen aning om vad DSPdsblr.exe är. Har googlat men hittar typ ingenting. Nåja, problemet började inte där. Har en rätt ny dator, fick ngt slagt pseudoäkta XP vid reparationen/inköpet (uppgraderade till en i stort sett ny burk och erhöll "reparation av operativsystem"). Funkade perfekt i början, segare senaste tiden. Igår natt gjorde jag inget speciellt. Installerade Registry Mechanic och körde en registerrens med det, kollade en film och tankade lite DC. Märkte inget speciellt annat än att datorn var lite seg (har varit det ett tag, bland annat därför jag provade med Registry Mechanic). Idag när jag skulle sätta på datorn blev skärmen helt svart när windows skulle starta. Alltså bildskärmssvart, dvs ingen bild visades öht. Fläktarna gick, alla led-lampor lyste på burken, tangentbordet osv, dvs datorn var påslagen och allt verkade fungera utom att jag inte hade någon bild efter det där rabblandet om hårddisk och minne alldeles i början. Inte heller några grafiska artefakter eller annat som implicerade att ngt var knas. Startade om upprepade gånger, samma probem. Grubblade, googlade och kom fram till att jag kunde testa att rensa bios. Tog reda på hur man gör det, gjorde det och startade. Då fick jag upp windows-loggan, dvs windows såg ut att starta. En text kommer upp:"Installationsprogrammet startas om..." Strax efter kommer en ruta upp med meddelandet "Det går inte att hitta filen E:\DSPdsblr.exe. Kontrollera att du angav rätt namn och försök igen. Du kan söka efter en fil genom att klicka på knappen Start och välja Sök", samt en OK-knapp jag inte kunde klicka på eftersom mitt tangentbord och min mus inte fungerade. Hade inte heller någon musmarkör. Startade om, tryckte F8 och valde Starta med senast fungerande konfiguration (innan jag rensade bios kunde jag inte komma in där, med F8, kunde bara komma in i bios). Då kör datorn inkosekvenskontroll på diskarna och startar om. Den här gången gick det saktare men samma problem uppstod igen: först startas installationsprogrammet om, sen går den där filen inte att hitta, vad det nu är för fil. Någon E:\ har jag inte, för övrigt.
Någon som har varit med om något liknande, eller har något tips om vad jag kan göra?
Tack på förhand.
Stefan
Någon som har varit med om något liknande, eller har något tips om vad jag kan göra?
Tack på förhand.
Stefan