Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-08-16, 14:27
Medlem
StorMammas avatar
Som rubriken säger, jag läste om compusec här, installerade det glatt, men kommer INTE ihåg lösenordet...alls.

Har ingen återställningsnyckel, så det känns rätt sunkigt att inte komma in på sin egen laptop.

är det bara ny HD som gäller nu?

All hjälp uppskattas!

EDIT;

Compusec skall det vara inget annat.
Citera
2007-08-16, 14:30
Medlem
Ska gå att sätta i hårdisken i en annan dator och formatera, eller använd nån linux live cd och formatera, de svåra är att läsa av vad där är på, men deleta ska nog inte va några problem.
Citera
2007-08-16, 14:35
Medlem
StorMammas avatar
Jag har satt in systemet innan att det skall boota från en CD, hjälper det?

Känner mig senil innan 40.
Citera
2007-08-16, 14:39
Medlem
exerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Jag har satt in systemet innan att det skall boota från en CD, hjälper det?

Känner mig senil innan 40.

Ja! Om du har ställt in att den ska boota från CD är det bara att stoppa in en CD med ett operativsystem så skall systemet automatiskt boota upp installationen för den CDn.
Citera
2007-08-16, 14:44
Medlem
Sätt i en startdisket/skiva elr xp skiva och testa formatera den
Citera
2007-08-16, 14:53
Medlem
StorMammas avatar
OK,

Jag testar, tack så hemskt mycket för tipsen mina damer & herrar.

Kommer med rapport snart.
Citera
2007-08-16, 14:54
Medlem
Nippes avatar
Glöm ej att ändra i bios så den bootar från skivan.

Boot - First boot device - CD
Citera
2007-08-16, 14:56
Medlem
Rauzs avatar
Kollat FAQ:n?
http://www.ce-infosys.com/english/downloads/free_compusec/free_compusec_faq.html

Citat:
10.
I cannot logon to my OS, I see ‘Invalid logon! Please retry.’ after entering my user ID and password.
This message implies that the wrong user password has been entered. Please check if you have ‘Caps Lock’ on or that you have typed your user password wrongly. User password is case sensitive. If you have just installed FREE CompuSec, do take note that the initial password is "start123"

11.
I have entered a password during installation. After the installation is completed and my machine is rebooted, what can’t I use this password?
The password you have entered during installation is the ‘password reset code’. The purpose of this code is to enable users to reset their password when they have forgotten their password or do not have their Backup Security File. To use this option, click on the ‘F1’ keyboard button to activate a Service Menu when the CompuSec® logon screen appears after reboot. Choose option ‘1. Reset password’.

You will need to enter your User ID and click on ‘Enter’ button. Using your User ID prevents this password reset feature from being misused by unauthorized people. You will be prompted to enter your password reset code and the new password you like to use. Your new password may be changed as many times as you wish, but your password reset code is a fixed code you need to determine during installation. It is advisable to use a code you will most likely to remember.

12.
I have forgotten my password, what should I do?
If you forgot your password, you can reset your password using your user ID and the password reset code that you have entered during the installation process. Refer to the instructions given in reply to question 10.
Citera
2007-08-16, 14:57
Medlem
Rs74s avatar
Citat:
Som rubriken säger, jag läste om compusec här, installerade det glatt, men kommer INTE ihåg lösenordet...alls.

Du råkar inte ha sparat SecurityInfo.dat-filen som skapades under installationen på någon extern enhet (usb-minne el. diskett)?
Citera
2007-08-16, 14:58
Medlem
StorMammas avatar
Det var det jag hoppade över... trodde jag var så smart att jag skulle komma ihåg allt.

Så jag har inget user ID.
Citera
2007-08-17, 18:57
Medlem
Citat:
Det var det jag hoppade över... trodde jag var så smart att jag skulle komma ihåg allt.

Så jag har inget user ID.

hur funka det med någon live cd/win xp cd?
Citera
2007-08-17, 19:02
Medlem
PLACEBOiSTiCs avatar
Vad ska hon göra med den hade du tänkt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto