Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-08-16, 12:52
  #1
Medlem
Ajajajs avatar
Här kommer några förslag till förbättringar av forumet.


Öppen citatfunktion

Vad gäller låsta trådar och arkiverade trådar, så vore det mycket bra om det fortfarande gick att använda citatfunktionen. Koderna som ligger i länkar och text kommer ju inte med om man bara kopierar och klistrar in texten, därför vore det bra om det fortfarande gick att använda citatfunktionen i låsta och arkiverade trådar, så att alla länkar och koder kommer med. Det vore en mycket bra åtgärd och skulle spara onödigt arbete för en massa användare.




Förhandsgranskning

Själva ramen för förhandsgranskning borde åtgärdas så att ramen är ungefär lika stor som i inläggen på forumet. Som det är nu så blir överskådligheten lidande tyvärr, har själv reagerat på detta flera gånger när jag postat inlägg som sedan inte ser lika ok ut vad gäller radbrytningar och dylikt, när väl inlägget postas.




Prenumerationsknapp

Den här menyraden:

Kontrollpanel Chat Regler FAQ Medlemslista Nya inlägg Sök Snabblänkar Logga ut

Skulle vara betjänt av att få ett tillägg i form av "Prenumerationer". Varför inte till vänster om "kontrollpanelen"?

Prenumerationsfunktionen är så flitigt använd att den förtjänar en centralt placerad klickbar knapp.


Hur ser administrationen på dessa förslag?

Citera
2007-08-16, 13:08
  #2
Avstängd
Carl-Olofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajajaj
Prenumerationsknapp

Den här menyraden:

Kontrollpanel Chat Regler FAQ Medlemslista Nya inlägg Sök Snabblänkar Logga ut

Skulle vara betjänt av att få ett tillägg i form av "Prenumerationer". Varför inte till vänster om "kontrollpanelen"?

Prenumerationsfunktionen är så flitigt använd att den förtjänar en centralt placerad klickbar knapp.
Snabblänkar - Prenumerationer.

I övrigt bra förslag.
Citera
2007-08-16, 13:14
  #3
Medlem
Ajajajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Olof
Snabblänkar - Prenumerationer.
Det har du rätt i, dock funderar jag om inte prenumerationsfunktionen är så oerhört flitigt använd att den skulle förtjäna en egen knapp?

Citera
2007-08-16, 14:12
  #4
Medlem
Byfånens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajajaj<br /> <br /> <br /> <br /> [B
Förhandsgranskning[/b]

Själva ramen för förhandsgranskning borde åtgärdas så att ramen är ungefär lika stor som i inläggen på forumet. Som det är nu så blir överskådligheten lidande tyvärr, har själv reagerat på detta flera gånger när jag postat inlägg som sedan inte ser lika ok ut vad gäller radbrytningar och dylikt, när väl inlägget postas.







Stödjer särskilt detta förslag, då jag har lättare dyslexi och måste ändra mina inlägg flera ggr, samt att i mina ögon ser lite illa ut efter en kvart "redigerat av byfånen" , har VBullitien stöd för detta ?

Jag har ibland lite svårt med att läsa långa inlägg utan radbrytningar av debattörer. Här tycker jag personligen att det vore kutym av moderatorer att gå in och redigera dylika inlägg med radbrytning utan att ändra innehållet !
Citera
2007-08-16, 14:14
  #5
Avstängd
Carl-Olofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajajaj
Det har du rätt i, dock funderar jag om inte prenumerationsfunktionen är så oerhört flitigt använd att den skulle förtjäna en egen knapp?
Det vet jag inte riktigt. Man får ju upp de senaste trådarna om man klickar på Kontrollpanelen. Räcker inte det?
Citera
2007-08-16, 14:26
  #6
Medlem
Ajajajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byfånen
Stödjer särskilt detta förslag, då jag har lättare dyslexi och måste ändra mina inlägg flera ggr, samt att i mina ögon ser lite illa ut efter en kvart "redigerat av byfånen" , har VBullitien stöd för detta ?

Jag har ibland lite svårt med att läsa långa inlägg utan radbrytningar av debattörer. Här tycker jag personligen att det vore kutym av moderatorer att gå in och redigera dylika inlägg med radbrytning utan att ändra innehållet !
Bra poäng! Det är väl några procent av befolkningen som lider av dyslexi i någon grad? För dessa vore det givetvis extra värdefullt.

Det är ett systemfel att inte ramarna vid förhandsgranskning är lika breda som för publicerade inlägg, och det försvårar som sagt redigeringen av ett väl överskådligt inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Olof
Det vet jag inte riktigt. Man får ju upp de senaste trådarna om man klickar på Kontrollpanelen. Räcker inte det?
Ja jo kanske, det var bara något jag tyckte var vettigt. Egentligen borde väl "prenumerationer" vara överordnat "kontrollpanelen"?

1 gång på kanske 300 har jag behov av att klicka på "kontrollpanelen", dom andra 299 gångerna är det "prenumerationer" jag använder mig av.

För de något mer aktiva användarna hade det i alla fall varit en fördel som jag ser det.

Citera
2007-08-16, 18:25
  #7
Medlem
Johnny Blades avatar
Att ens inlägg inte ser likadant ut i förhandsgranskningen som när det har postats är ibland lite irriterande, det kan jag hålla med om. Men jag tycker knappast att det är ett bekymmer som borde vara högprioriterat att fixa, jag brukar själv editera mitt inlägg direkt efter att jag har postat det om utseendet inte blev riktigt som jag önskar.

Prenumerationerna ska helt klart vara lättåtkomliga och därför använder jag mig av Flashback Menu och det tycker jag att alla som använder Firefox också borde göra. Tack vare det så har jag inte behövt fundera över hur man kommer åt vissa sidor i forumet på länge.
Citera
2007-08-16, 18:33
  #8
Medlem
Ajajajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny Blade
Att ens inlägg inte ser likadant ut i förhandsgranskningen som när det har postats är ibland lite irriterande, det kan jag hålla med om. Men jag tycker knappast att det är ett bekymmer som borde vara högprioriterat att fixa, jag brukar själv editera mitt inlägg direkt efter att jag har postat det om utseendet inte blev riktigt som jag önskar.

Prenumerationerna ska helt klart vara lättåtkomliga och därför använder jag mig av Flashback Menu och det tycker jag att alla som använder Firefox också borde göra. Tack vare det så har jag inte behövt fundera över hur man kommer åt vissa sidor i forumet på länge.
Jag vet inte hur svårt eller tidskrävande det är att ordna dessa saker men det borde väl vara det som är det avgörande, om det är värt mödan? Jag föreställer mig i alla fall att det inte borde vara så svårt.

Sen tycker jag att citat-funktionen är ganska bra om det går att fixa eftersom det är ett jäkla jobb att mixtra om inläggen manuellt varje gång man ska citera något från en låst tråd eller dylikt.
Citera
2007-08-16, 22:07
  #9
Medlem
Falkenhayns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byfånen
Stödjer särskilt detta förslag, då jag har lättare dyslexi och måste ändra mina inlägg flera ggr, samt att i mina ögon ser lite illa ut efter en kvart "redigerat av byfånen" , har VBullitien stöd för detta ?
Jag har också detta problem, det ser så mongo ut med "senast redigerat av Falkenhayn" under vartannat inlägg.
Citera
2007-08-17, 14:50
  #10
Avstängd
Carl-Olofs avatar
Kan man göra så att det blir möjligt att högerklicka på en trådskapares användarnamn under hans eller hennes tråd? Det är något som har irriterat mig på ett tag nu.
Citera
2009-10-09, 00:15
  #11
Medlem
Månsans avatar
Lånar denna tråd

Jag har ett förslag på en mycket enkel layoutmässig förändring på forumets förstasida:
Kolumnen "Senaste inlägg" borde göras lite bredare. Det finns gott om plats till vänster då ingen av forumen som står uppräknade tar hela det jättebreda utrymmet i anspråk. Gott om plats kvar t o m på min lilla laptop-skärm.

Som det är nu så blir ämnena i senaste inlägg avhuggna och ofta obegripliga att förstå med mindre än att man klickar in sig på dem.

Så här menar jag att det borde se ut:

http://i37.tinypic.com/ioqipx.jpg

Måste vara plättlätt att åtgärda
__________________
Senast redigerad av Månsan 2009-10-09 kl. 00:21.
Citera
2009-10-09, 02:55
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Lånar denna tråd

Jag har ett förslag på en mycket enkel layoutmässig förändring på forumets förstasida:
Kolumnen "Senaste inlägg" borde göras lite bredare. Det finns gott om plats till vänster då ingen av forumen som står uppräknade tar hela det jättebreda utrymmet i anspråk. Gott om plats kvar t o m på min lilla laptop-skärm.

Som det är nu så blir ämnena i senaste inlägg avhuggna och ofta obegripliga att förstå med mindre än att man klickar in sig på dem.

Så här menar jag att det borde se ut:

http://i37.tinypic.com/ioqipx.jpg

Måste vara plättlätt att åtgärda

Nej det tycker jag inte. För för mig ser det ut såhär:

http://img91.imageshack.us/img91/2064/nejdumnsan.jpg
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback