Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2007-10-24, 22:47
  #49
Medlem
First_QBs avatar
Liknande

Denna drömmen känner man igen.
Men drömmer även att jag blir jagad av lejon och mc gäng utrustade med knivar m.m. och då är man ju sä jävla slö och långsam, förmågan att springa finns inte. Vaknar i regel också alltid precis innan man ska bli biten eller huggen.

Men hände faktikst en gång att detta mc gänget kom ifatt mig och fick in ett hugg typ i den vänstra njuren. Kände ingen smärta i drömmen men kommer ihåg att jag föll till marken.

När jag senare vaknade hade jag inget minne av drömmen, men jag upplevde en oumbärlig smärta just under revbenen på vänstra sidan. Gick på dass och pissade, fy fan vilken känsla, det gjorde fruktansvärt ont.

Dagen gick och smärtan avtog efter hand. Och som ni vet är det inte alltid man kommer ihåg drömmer direkt utan det händer att det slår en senare under dagen eller på kvällen. Just detta hände mig denna kväll och jag kände ett starkt obehag, hur kunde detta vara möjligt? Är det verkligen alltid "bara" en dröm?

Jag vet det låter sjukt men detta är verkligen som jag upplevde det och på morgonen hade jag inget minne av drömmen alls, kan det ha med ens undermedvetna att göra? Om det är så, hur kan man skapa en sådan smärta på egen hand, för den kan jag inte förneka.
Citera
2016-11-06, 07:00
  #50
Medlem
TaeYeonGoos avatar
Jag brukar drömma att jag faller från höga ställen och gör allt vad jag kan för att inte falla men faller ändå, krashar hårt och ligger där skadad osv...Igår drömde jag att jag klättrade upp i en koja som var bland molnen och det kom en storm som gjorde att den gick sönder. Landade någorlunda mjukt för den höjden men skadade mig ändå...haltade min väg ifrån tomten som jag landat på. Gubben som bodde där blev as arg för att jag haft sönder hans trädgård :P Så levde jag skadad men blev frisk och började klättra i höjder igen....
Citera
2018-07-25, 22:41
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porryhatter
Tjenare!

Jag har funderat över drömmar lite granna, och det som jag mest funderar över är den hära drömmen som jag antar att ni också har haft, När man faller och faller ned från ett t.e.x berg, Men precis innan man slår i marken så vaknar man upp, kanske rädd men en aningen lättad att det bara var en dröm.

Det jag nu undrar över är: Vad tror ni händer om man slår i marken utan att vakna, Är det så folk kanske dör i sömnen? Eller det kanske bara inte går att slå i marken och dö, för att kroppen inte kan beskriva den känslan hur det är att dö, därför vaknar man innan detta händer (kanske kan beskrivas att det nästan blir nästan som en kortslutning i hjärnan och man vaknar) ? Eller så kanske någon av er har landat och ingeting har hänt, ni har bara drömmt vidare?

Själv vaknar jag givetvis som ni förstått alltid innan jag slår i marken, Samma sak med vänner jag frågat. Jag har nu i efterhand också sett en film Sublime som också som hade lite av samma tanke bana som jag är inne på när det gäller själva fallandet.
Joo jag har drömt om att jag har fallit och fallit och fallit när jag var liten drömde jag det ofta med föld av skönt i snoppen (våt dröm) som liten 5 åring redan då skönt i snoppen på natten men när jag föll jag bara föll och då kom det den sköna kännslan i snoppen jag sov och njöt och så hadde snoppen gjort sitt och jag forstatte att sova jag tog alldrig mark.

Brukar du känna jusst före du hoppar pch faller att det känns väldigt kusligt på nåt sätt att oj oj oj nu ska jag hoppa hörde nå flickor i skolan prata om att joo just före man ska hoppa i drömmen känns det lite hemskt
Citera
2018-07-25, 23:17
  #52
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
0.02.

Psykologi: allmänt-------->Drömmar, sömnproblem & sömnrelaterade fenomen

/Mod.
Citera
2018-07-28, 19:36
  #53
Medlem
exquisitelys avatar
Har falldrömmar av lite olika sorter. Att jag faller ner mot öppet vatten, att jag faller mot mark eller att jag specifikt faller ner mellan två höga hus. Vaknar med ett ryck precis innan jag landar / slår i. Undantaget vattendrömmarna där det har hänt att jag upplevt fallet och känslan av att drunkna (sjukt obehagligt).
Citera
2019-05-13, 06:23
  #54
Medlem
Jag har också drömt om att jag faller men när jag faller i drömmen får jag alltid en våt dröm. Samtidigt när jag faller så känns det skönt i snoppen det är jätte kul
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback