Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2007-08-15, 23:48
  #1
Medlem
Porryhatters avatar
Tjenare!

Jag har funderat över drömmar lite granna, och det som jag mest funderar över är den hära drömmen som jag antar att ni också har haft, När man faller och faller ned från ett t.e.x berg, Men precis innan man slår i marken så vaknar man upp, kanske rädd men en aningen lättad att det bara var en dröm.

Det jag nu undrar över är: Vad tror ni händer om man slår i marken utan att vakna, Är det så folk kanske dör i sömnen? Eller det kanske bara inte går att slå i marken och dö, för att kroppen inte kan beskriva den känslan hur det är att dö, därför vaknar man innan detta händer (kanske kan beskrivas att det nästan blir nästan som en kortslutning i hjärnan och man vaknar) ? Eller så kanske någon av er har landat och ingeting har hänt, ni har bara drömmt vidare?

Själv vaknar jag givetvis som ni förstått alltid innan jag slår i marken, Samma sak med vänner jag frågat. Jag har nu i efterhand också sett en film Sublime som också som hade lite av samma tanke bana som jag är inne på när det gäller själva fallandet.
Citera
2007-08-16, 00:04
  #2
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Jag har varit med om samma sak. Testa att posta i vetenskapsforat? Det hade varit intressant att få svar på det där.
Citera
2007-08-16, 00:04
  #3
Avstängd
JonasMitanders avatar
Har haft massor av sånna drömmar då man faller och faller och precis innan man slår i marken så vaknar man. Har aldrig hänt att man drömt klart, kanske så att drömmen tar slut där.
Skulle vara väldigt intressant ifall någon har ett svar på denna fråga då man själv har funderat på det här en hel del.
Citera
2007-08-16, 01:28
  #4
Medlem
Porryhatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGoodDoctor
Jag har varit med om samma sak. Testa att posta i vetenskapsforat? Det hade varit intressant att få svar på det där.

Har aldrig sett det den kategorin förut, och hittar inte dit heller
Citera
2007-08-16, 01:37
  #5
Medlem
Zaxxons avatar
Har drömt att jag faller massvis med gånger med aldrig vaknat upp. Jag landar mjukt. Nån meter just innan jag slår i marken bromsas jag upp. En mjuk, skön gungande känsla. Ungefär som om en bungyjump-inbromsning kan jag tänka mig.
Citera
2007-08-16, 12:18
  #6
Medlem
Har också drömt att jag fallit från hög höjd flera gånger. Det har varit lite olika vad som hänt. En gång började jag flaxa med armarna, som en fågel, precis innan jag nått marken och upptäckte att jag faktiskt kan flyga , andra gånger har jag landat mjukt precis som föregående skrev.
Citera
2007-08-16, 13:12
  #7
Medlem
NickeHorrors avatar
Jag har haft en sådan dröm, värst var att den var lucid. Men jag vaknade kort efter att jag fallit.
Citera
2007-08-16, 13:45
  #8
Medlem
Fr0ggehs avatar
Att man skulle dö om man inte vaknar har jag väldigt svårt att tro... det är ingenting jag har hört talas om i alla fall, eller har någon annan hört om ett sådant dödsfall?
När jag själv faller i drömmar så vaknar även jag oftast precis då jag slår i marken, ibland gör jag det dock inte och jag känner ingen smärta eller nåt sånt, utan jag landar helt enkelt på marken och fortsätter därifrån. Om jag har en klardröm (lucid dream) och det är nåt hemskt som jagar mig eller nåt så brukar jag ibland hoppa från någon höjd och försöka flyga iväg. Dock har jag inte direkt lyckats bemästra flygningen, jag brukar flyga väldigt snabbt rakt framåt och ibland lite uppåt, så det blir ofta rena kraschlandningar där jag vaknar .
Citera
2007-08-16, 13:49
  #9
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porryhatter
Har aldrig sett det den kategorin förut, och hittar inte dit heller

http://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=54
Indikera gärna här om du startar en tråd i vetenskapsforat, har gärna lust att se vilka svar du får.
Citera
2007-08-16, 13:56
  #10
Medlem
vinnes avatar
Jag har drömt att jag dött en gång, till följd av en meteoritattack. Jag sprängdes i luften (och överlevde) men dog när jag träffade marken, efter ett par sekunders tystnad vaknade jag.

Väldigt obehagligt, men jag tror inte att drömmen var så långt ifrån verkligheten ändå.
Citera
2007-08-16, 13:58
  #11
Medlem
Fr0ggehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinne
Jag har drömt att jag dött en gång, till följd av en meteoritattack. Jag sprängdes i luften (och överlevde) men dog när jag träffade marken, efter ett par sekunders tystnad vaknade jag.

Väldigt obehagligt, men jag tror inte att drömmen var så långt ifrån verkligheten ändå.
Du sprängdes i luften och överlevde?
Citera
2007-08-16, 14:06
  #12
Medlem
Matthew_Hopkinss avatar
Jag läste någonstans att drömmar där man faller tils man vaknar oftast beror på blodtrycksförändringar och blodtrycksfall. Att äta lite innan man lägger sig ska tydligen hjälpa.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback