Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-08-15, 17:55
  #1
Avstängd
youdontknowmes avatar
Föreställ denna situation.

2 personer grips. Den ena har en inställelse för ett ettårigt straff senare i år. Grips med 7 g kokain. Erkänner eget bruk. Häktas pga risk för fortsatt brottslighet.

Den andra har inte blivit dömd sen -99 (grovt rån). Har ingen narkotika varken på sig eller i kroppen. Däremot ett knogjärn i bakfickan. Erkänner knogjärnet men ingen inblandning med någon narkotika. Anhålls, släpps efter tre dygn.

Detta låter för mig fullt normalt, även om jag tycker det var hårt med 3 dagar i arrest för ett knogjärn. Hade en fullt normal berättelse varför han befann sig där han befann sig.

Nu till det sjuka. Polis griper en kvinna i lägenhet där de misstänker att männen befunnit sig innan. Hon erkänner att hon överlåtit mot betalning 7 gram kokain till herrarna. Hon erkänner alltså att hon sysslar med försäljning av kokain och 7 g är inget ringa narkotikabrott. Hon släpps efter förhör.

Vad vill jag diskutera? Verkar det inte skumt att de håller misstänkta köpare, men släpper langaren? Går det att "gola" eller snacka sig ifrån arresten?

Slutar jobbar nu, så kan inte besvara några inlägg förrän i morgon.
Citera
2007-08-15, 18:01
  #2
Medlem
Det där är lite som att jämföra två helt olika brott eller osammanhängande händelser. Polisen släpar vissa i fyllehäcken fast de är på det hela taget nyktra, men de kanske sticker i polisens ögon, medan vissa som sover i buskar får gå.

3 dagar för ett knogjärn lät för övrigt bortom rimlighetens gränser - vad i helvetet?
Citera
2007-08-15, 18:49
  #3
Avstängd
Du kan säkerr GOLA dig ur aretsen. Men då ska du nog inte åka hem sen !!!
Citera
2007-08-15, 20:58
  #4
Medlem
hilltops avatar
alltså självklart kan man gola sig ur arresten , Men jag har vart med om liknand efall utan att det är skumt detta fall gäller oxå tjejer.

Min advokat säger alltid att det bästa man kan ha när man sitter misstänkt för brott är en fitta mellan benen
Den sk rättvisan särbehandlar tjejer , Och tror att det är så i detta fall oxå men va vet jag ?

Va hade denna tjej sen tidigar i bagaget? domar ?
Citera
2007-08-15, 21:25
  #5
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hilltop
alltså självklart kan man gola sig ur arresten , Men jag har vart med om liknand efall utan att det är skumt detta fall gäller oxå tjejer.

Min advokat säger alltid att det bästa man kan ha när man sitter misstänkt för brott är en fitta mellan benen
Den sk rättvisan särbehandlar tjejer , Och tror att det är så i detta fall oxå men va vet jag ?

Va hade denna tjej sen tidigar i bagaget? domar ?
Jodå,hade en vän som tillsammans med sin tjej torska för lite kola,enligt han 5g.Dom blev anhållna men hon släpptes efter 1:a förhöret,han efter 3:e.
Dom höll båda två mun,men varför fick hon gå före?
Jo,hon hade som sagt en fitta o två bröst att vila ögonen på för herr konstapel.
Citera
2007-08-15, 21:40
  #6
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Jodå,hade en vän som tillsammans med sin tjej torska för lite kola,enligt han 5g.Dom blev anhållna men hon släpptes efter 1:a förhöret,han efter 3:e.
Dom höll båda två mun,men varför fick hon gå före?
Jo,hon hade som sagt en fitta o två bröst att vila ögonen på för herr konstapel.
Men då borde dom väl ha behållit henne längre, men han som höll i förhöret kanske var en inkvoterad bög..
Citera
2007-08-15, 21:44
  #7
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny-62
Men då borde dom väl ha behållit henne längre, men han som höll i förhöret kanske var en inkvoterad bög..
Ahaha,tack för dagens
Citera
2007-08-16, 11:54
  #8
Avstängd
youdontknowmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hilltop
alltså självklart kan man gola sig ur arresten , Men jag har vart med om liknand efall utan att det är skumt detta fall gäller oxå tjejer.

Min advokat säger alltid att det bästa man kan ha när man sitter misstänkt för brott är en fitta mellan benen
Den sk rättvisan särbehandlar tjejer , Och tror att det är så i detta fall oxå men va vet jag ?

Va hade denna tjej sen tidigar i bagaget? domar ?

Känner inte till henne så väl, men är ganska säker på att hon har några förteelser bakom sig. Säkerligen nåt narkotikabrott.

Liknande incident har faktiskt hänt mig innan förr en 5-6 år sedan, ca en månad efter muck. (Kan nämna att jag sedan dess tagit mig i kragen, lagt ner droger, tog tyvärr nyligen återfall, men tagit mig i kragen igen. Är absolut inte stolt över min bakgrund).

Situation var denna: Lördagskväll. Efter en konflikt med den lokal albanligan, (otroligt nog utan slagsmål som utgång), lämnar jag tillsammans med tre manliga vänner och en tjej platsen i en bil som jag inte hade anlänt i. Visste inte vad som fanns i bilen. Iaf, albanerna ringer polisen efter vi kört och påstår att vi har vapen i bilen. Vi blir stoppade och visiterade. På med handklovarna och inkastade i en cell.

Klockan 6 på morgon blir jag utan förhör informerad om att jag är anhållen för grovt narkotikabrott och grovt vapenbrott. I bilen hade polisen hitta 40 gram av något narkotisk preparat och en skarpladdad pistol (vet nu i efterhand att det var polisen själva som dragit mantelrörelsen). Förstod direkt att jag skulle få sitta minst 4 dygn och förmodligen bli häktade också då ingen av oss är direkt pratglada. Var aldrig direkt orolig då jag visste att mina fingeravtryck inte fanns på grejorna.

Som ni förstår blev alla killar anhållna, men tjejen, som dessutom var förare och ägare till bilen, blev släppt direkt. Hon är dessutom en välkänd missbrukare.

Dessutom är polis så skadeglada att de låter mig sitta i arresten tills onsdag eftermiddag, utan att få höra ett ord. Inget förhör, ingen advokat dök upp, inte ett ljud. Visste inte vad det handlade om för narkotika eller för vapen. Sitter fan hellre 2 veckor i häktet än 4 dagar i arresten.

Blev släppt efter förhör på onsdag eftermiddag. En av mina vänner tog det på sig efter att fått pratat med sin advokat. Narkotikan var i detta fall gräs, så något grovt narkotikabrott blev det inte tal om.

Kan även nämna att det var under dessa fyra dagar jag bestämde mig för att "byta bana". Tog frivilligt in på behandlingshemmet västkustfamiljen i Marstrand och fullföljde 1,5 år tuff behandling. Det är jag däremot stolt över.
Citera
2007-08-16, 12:10
  #9
Medlem
hilltops avatar
när vi snackar detta så kan jag berätta att jag fick ett sk återfall även om det bara var party, torskade med 1 g kola, blev anhållen tre dygn utan att ha nån del eller nåt.

väntar på rättegång för detta och 3 rattfyllor så blir väl några mån , eller va tror ni?
Citera
2007-08-16, 13:30
  #10
Avstängd
youdontknowmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hilltop
när vi snackar detta så kan jag berätta att jag fick ett sk återfall även om det bara var party, torskade med 1 g kola, blev anhållen tre dygn utan att ha nån del eller nåt.

väntar på rättegång för detta och 3 rattfyllor så blir väl några mån , eller va tror ni?

Par tre månader på öppen anstalt skulle jag tippa på. Mest pga rattfyllorna. Och ditt körkort lär du inte se förrän nästa istid. Allvar, tre rattfyllor, har du gjort det till en hobby? Menar, du har väl inte torskat varje gång du varit ute och snurrat. Lycka till iaf.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback