Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-08-15, 12:37
  #1
Medlem
AlitheSeconds avatar
Ny våldtäkt i Örebro natten mot tisdagen, den tredje på mindre än ett år. Gärningsmannen har i samtliga fall varit en mörkhårig man på 170 cm!

http://www.na.se/artikel.asp?intId=1202178

"På nytt söker polisen en man som är omkring 30 år, har mörkt kortklippt hår och är cirka 170 centimeter lång.
Liknande signalement förekommer i flera andra anmälningar om våldtäkt och våldtäktsförsök i Örebro."



Den här fantombilden skapades efter en våldtäkt i höstas, som ni säkert känner igen : http://www.polisen.se/mediaarchive/1...sep06_150x.jpg

Vad fan ska göras för att stoppa honom?
Citera
2007-08-15, 12:52
  #2
Medlem
johnny-62s avatar
När polisen inte sköter sitt jobb så är ju beväpnade medborgargarden en bra lösning..
Citera
2007-08-15, 13:01
  #3
Medlem
Raketosts avatar
Nämen??!
En hedersman... det kunde jag aldrig tro..

*raketost sätter sig ned och försöker återfå sansen*
Citera
2007-08-15, 20:53
  #4
Medlem
Linkzies avatar
Ut med packet när man väl hittar han! *gillar dock famtombilden* hehe-
Citera
2007-08-15, 21:52
  #5
Avstängd
Maxi75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny-62
När polisen inte sköter sitt jobb så är ju beväpnade medborgargarden en bra lösning..


japp vi patrioter måste snart börja agera.... rädda vad som räddas kan...
Citera
2007-08-15, 21:58
  #6
Medlem
AlitheSeconds avatar
Haha, bra trådstart av mig. Tack för alla vettiga konstruktiva diskussionsinlägg!
Citera
2007-08-15, 22:00
  #7
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxi75
japp vi patrioter måste snart börja agera.... rädda vad som räddas kan...
Ja när polisen blir utkommenderade att jaga fortkörare på våra motorvägar och övervaka bögparader om dom nu inte paraderar själva så känns ju det här med medborgargarden allt mer aktuellt..
Citera
2007-08-15, 22:47
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny-62
Ja när polisen blir utkommenderade att jaga fortkörare på våra motorvägar och övervaka bögparader om dom nu inte paraderar själva så känns ju det här med medborgargarden allt mer aktuellt..

Men hur f-n ska polisen kunna börja jaga våldtäktsmän? Det går knappt att förebygga med polisiära resurser. Skulle nog krävas poliser i varenda gathörn för att kunna få fast en våldtäksman omedelbart.
Citera
2007-08-15, 22:56
  #9
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folkhemmet
Men hur f-n ska polisen kunna börja jaga våldtäktsmän?
Du har helt rätt. Till att börja med är våldtäktsmän något som ska stoppas utanför Sveriges gränser.

Om fortsättningen av Haagöverenskommelsen löper någotsånär störningsfritt 2009 så kommer EU strax därpå ha läger utanför EU-området dit dessa våldtäktsmän fraktas under utredning av deras asylsnyltarskäl. Då funkar inte brända id-handlingar eller falska Irakiska pass.

När det gäller just denna snubbe i Örebro och fantombilden; hur svårt kan det vara? Är det en illegal invandrare som inte finns med i registrena, eller har polisen inte brytt sig helt enkelt?
Citera
2007-08-15, 23:14
  #10
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folkhemmet
Men hur f-n ska polisen kunna börja jaga våldtäktsmän? Det går knappt att förebygga med polisiära resurser. Skulle nog krävas poliser i varenda gathörn för att kunna få fast en våldtäksman omedelbart.
Vart ser du helst poliser, i en bögparad eller i en mörk park..
Citera
2007-08-16, 00:35
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny-62
Vart ser du helst poliser, i en bögparad eller i en mörk park..

Om sånna som du hade kunnat ge fan i att hoppa på och nita bögarna i sin parad hade dom kunnat stå i din park när du går hem om natten...
Citera
2007-08-16, 00:43
  #12
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedCircle
Om sånna som du hade kunnat ge fan i att hoppa på och nita bögarna i sin parad hade dom kunnat stå i din park när du går hem om natten...
Såna som jag..
Jag har aldrig nitat nån bög vad jag vet i alla fall..
Och själv är jag inte rädd bli våldtagen, men skulle tro en majoritet av kvinnorna och männen med för den delen hellre skulle se polisen i mörka parker än se dom jaga fortkörare på våra motorvägar eller övervaka fjollparader.
Men är ju polisledningen som bestämmer vart insatserna ska prioriteras och inte den enskilde polismannen.
Och frågar du polisen på gatan så är jag säker på att han delar min uppfattning..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback