2007-08-15, 12:19
Bannlyst
På första sidan är 15 av 20 trådar låsta eller åtgärdade på nåt sätt, nåt måste väl ändå vara fel.. ska det var så här? mitt personliga intresse för odlingsforat har försvunnit i samma takt som det blivit nerstängt, är det verkligen meningen att inga nya trådar får leva så länge venefittius gnäller överallt? Det lär väl vara lika bra att flytta in skiten i respektive forum där drogerna hör hemma, alla ämnen finns väl diskuterade vid det här laget så inga fler trådar bör startas.. alla kan hålla sig till noobtråden eller de klistrade/befintliga trådarna, bara odlingsbloggar med bild på en tom kruka kan fortsätta skapas känns det som..

R.I.P odlingsforat..
2007-08-15, 14:28
Medlem
Veneficuss avatar
Intressant frågeställning.

Men om man tar sig tid att läsa mods kommentar i slutet av de låsta trådarna så brukar de framgå ganska tydligt varför tråden är stängd.

Någon tråd du tycker är felaktigt stängd Sam?

Att de just nu finns så många på förstasidan har också en förklaring. De är nämligen så att jag varit bortrest och när jag kom hem skickade jag en drös med RP. De är alltså RPs för en längre tid som blivit "bumpade" till förstasidan. Därav ser de värre ut än de egentligen är.
2007-08-15, 14:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Veneficus
Intressant frågeställning.

Men om man tar sig tid att läsa mods kommentar i slutet av de låsta trådarna så brukar de framgå ganska tydligt varför tråden är stängd.

Någon tråd du tycker är felaktigt stängd Sam?

Att de just nu finns så många på förstasidan har också en förklaring. De är nämligen så att jag varit bortrest och när jag kom hem skickade jag en drös med RP. De är alltså RPs för en längre tid som blivit "bumpade" till förstasidan. Därav ser de värre ut än de egentligen är.
Ser du det som din uppgift att vara forumvärd? Tycker du själv att du tillför forumet nåt? Pga dig åkte ett gäng på i mitt tycke obefogade tillsägelser i natt..
2007-08-15, 14:38
Medlem
Blancos avatar
Känns som man kan välja mellan att kasta forumet i soprummet eller kasta ut Veneficus. Klart att det inte blir bra snack i trådarna när det första du gör är att gå in och säga att du anmält tråden. Tror du att DET tillför något?
2007-08-15, 14:49
Medlem
LiquidSwordss avatar
Självklart behövs drogodlingsforumet vara kvar.
2007-08-15, 14:49
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam Lowry
På första sidan är 15 av 20 trådar låsta eller åtgärdade på nåt sätt, nåt måste väl ändå vara fel.. ska det var så här? mitt personliga intresse för odlingsforat har försvunnit i samma takt som det blivit nerstängt, är det verkligen meningen att inga nya trådar får leva så länge venefittius gnäller överallt? Det lär väl vara lika bra att flytta in skiten i respektive forum där drogerna hör hemma, alla ämnen finns väl diskuterade vid det här laget så inga fler trådar bör startas.. alla kan hålla sig till noobtråden eller de klistrade/befintliga trådarna, bara odlingsbloggar med bild på en tom kruka kan fortsätta skapas känns det som..

R.I.P odlingsforat..

Så,

Nu är jag klar med le bunch of rp.s och kan svara.

Jag tycker du skall vänta en vecka och se, för då börjar skolorna igen, och förhoppningsvis lugnar sig både odlingsforumet OCH cannabis.

Det är de forumen som helt plötsligt blir ett helvete en vecka efter skolavslutningen...Så, man kan dra sina slutsatser av det.

Sedan så är det så, att folk inte kan använda sök, och kommer förmodligen aldrig att använda den heller, därav låsningar med hänvisning till just sök.

Det är inte speciellt kul att vara nazi och låsa såpass mycket, men jag anser att jag har haft grund för det, ja.

Så, vi hoppas inte på ett forums död nu va?

Snälla...
2007-08-15, 14:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Så,

Nu är jag klar med le bunch of rp.s och kan svara.

Jag tycker du skall vänta en vecka och se, för då börjar skolorna igen, och förhoppningsvis lugnar sig både odlingsforumet OCH cannabis.

Det är de forumen som helt plötsligt blir ett helvete en vecka efter skolavslutningen...Så, man kan dra sina slutsatser av det.

Sedan så är det så, att folk inte kan använda sök, och kommer förmodligen aldrig att använda den heller, därav låsningar med hänvisning till just sök.

Det är inte speciellt kul att vara nazi och låsa såpass mycket, men jag anser att jag har haft grund för det, ja.

Så, vi hoppas inte på ett forums död nu va?

Snälla...
Tycker ni cb och odling varit ett helvete i sommar?? Då har vi lite olika syn på hur det sett ut..

Apropå forumdöd.. tycker du odlingsforat levt de sista månaderna? Så låg aktivitet det blivit här finns ingen mening att hålla det vid liv, allt är ju tydligen sagt redan så alla trådar kan slängas.. och om någon stackare försöker sig på att starta ett nytt ämne är det 75% chans att tråden blir låst, annars blir det pajkastning mm.. sen som grädde på moset delas tillsägelser ut godtyckligt bara för att hålla skvallerbyttabingbång om ryggen.. säkert kul och arbetsbesparnade för er mods men för oss användare som är intresserad av odlingsforat suger det fet hästpung..
2007-08-15, 14:57
Medlem
Veneficuss avatar
Citat:
Ser du det som din uppgift att vara forumvärd? Tycker du själv att du tillför forumet nåt? Pga dig åkte ett gäng på i mitt tycke obefogade tillsägelser i natt..
De är inte min sak att dela ut tillsägelser. De var inte jag som bad dem komma med svordomar, påhopp och grov Of-T, de gjorde de själva. Någon av dem försökte senare liksom jag att besvara frågan.

De är inte min uppgift att vara forumvärd, de finns redan två stycken som har den uppgiften. Men nu är de så att de inte alltid hinner med och då jag tycker om att läsa här så ligger de även i mitt intresse att de inte startas en massa trådar om ämnen som redan diskuterats. Jag frågar dig igen, vilka av de låsta trådarna tycker du låstes felaktigt?

Citat:
Ursprungligen postat av Blanco
Känns som man kan välja mellan att kasta forumet i soprummet eller kasta ut Veneficus. Klart att det inte blir bra snack i trådarna när det första du gör är att gå in och säga att du anmält tråden. Tror du att DET tillför något?
De finns många bra trådar som jag hoppas få leva vidare. Men sen så startas de även en hel del trådar av folk som inte sökt tillräckligt osv. Oftast så skickar jag en RP utan att skriva de i tråden. Ibland länkar jag till en redan existerande tråd, något fel med de?

De var ingen dum fråga du kom med i natt men de är ett väldigt smalt ämne som enligt mig bör tas i någon av de andra trådarna, tex noobtråden där du redan hade postat frågan. De var varken ditt eller mitt fel att folk betedde sig så som de gjorde. PM är en utmärkt funktion istället för att posta Of-T.
2007-08-15, 15:11
Medlem
Blancos avatar
Jag postade frågan i Noobtråden men fick inget svar!!! Har väll fortfarande inte fått svar där?

Kom inte och säg att du försökte tillföra något i tråden. Du sa väll bara att 16 plantor är lättare att hantera än 36? Klart som fan det är. Du ville väll bara få in något så inte modsen tyckte att du va helt off-T
2007-08-15, 15:13
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Tycker ni cb och odling varit ett helvete i sommar?? Då har vi lite olika syn på hur det sett ut..

Apropå forumdöd.. tycker du odlingsforat levt de sista månaderna? Så låg aktivitet det blivit här finns ingen mening att hålla det vid liv, allt är ju tydligen sagt redan så alla trådar kan slängas.. och om någon stackare försöker sig på att starta ett nytt ämne är det 75% chans att tråden blir låst, annars blir det pajkastning mm.. sen som grädde på moset delas tillsägelser ut godtyckligt bara för att hålla skvallerbyttabingbång om ryggen.. säkert kul och arbetsbesparnade för er mods men för oss användare som är intresserad av odlingsforat suger det fet hästpung..

Med helvetet menar jag massor av underåriga som kommer med klassiska nOOBfrågor och stökar till det allmänt ( det VET jag att du förstår! )

Det ÄR jobbigt att sopa efter dem, det sticker jag inte under stol med. Resten av året så är det en seriösare ton överhuvudtaget här.

JAG delar ut tillsägelser väldigt sparsamt, det vet du också, men jag kan inte ansvara för vad min Co-mod gör. Han fattar sina egna beslut.

Jag ser fram emot skolstarten, faktiskt, och att söken numera fungerar hjälpligt är guld värt.
2007-08-15, 15:19
Medlem
Veneficuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blanco
Jag postade frågan i Noobtråden men fick inget svar!!! Har väll fortfarande inte fått svar där?

Kom inte och säg att du försökte tillföra något i tråden. Du sa väll bara att 16 plantor är lättare att hantera än 36? Klart som fan det är. Du ville väll bara få in något så inte modsen tyckte att du va helt off-T
Jag vet att du inte fick något svar där. De verkar inte vara någon som vet.
En egen tråd genererar oftast fler svar än en fråga i en redan skapad tråd gör. Men du kan själv tänka dig hur de skulle se ut om alla som inte fick svar skapade en ny tråd.

Nej de var inte vad jag sa. Jag sa att de borde finnas någon gräns där de inte längre lönar sig att sätta dit fler plantor.
2007-08-15, 15:22
Medlem
Blancos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veneficus
Jag vet att du inte fick något svar där. De verkar inte vara någon som vet.
En egen tråd genererar oftast fler svar än en fråga i en redan skapad tråd gör. Men du kan själv tänka dig hur de skulle se ut om alla som inte fick svar skapade en ny tråd.

Någon som tyckar att frågan var en Noobfråga? Tycker själv att det hade varit grym skillnad om jag frågat
"hur odlar man cannabis" i noobtråden och sedan skapat en ny tråd med samma fråga. Nu verkade det som frågan var lite för svår för noobtråden, och det borde inebära att fler vill ha svar på den och diskutera om den. Därför startade jag en ny tråd om det. Som du fick låst.

Måste oxå fråga, om jag inte ställt frågan i noobtråden skulle du tyckt att allt var ok då? isof är det alltså en ignorerad fråga i noobtråden du stör dig på?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in