Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2015-12-19, 17:01
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Y-Sophie
Finns mängder med roliga Java Card applikationer som operatörer eller utomstående kan skicka till simkort via sms utan användarens kännedom som t.e.x kan starta ett samtal till önskat nummer.
Vi talar om något helt annat ju, att avlyssna via mobil utan samtal öht
Citera
2015-12-19, 19:55
  #38
Medlem
Jango-fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Så bara för att Snowden har sagt det så betyder det att det är sant? Ok...Alla säger att det går men ingen har bevisat det fortfarande. Om det hade gått så borde ju svensk polis gjort detta för länge sen

Självklart så är det möjligt. Särskilt via nyare så kallade smarttelefoner övervakas väl allt du gör på. Svensk polis har nog inte tillgång till det eller befogenheter att utföra det men vet vet nu efter Paris så skulle det ju komma lite nya övervakningslagar.
Du vill inte lita på Snowden som faktiskt jobbat på NSA och är efterlyst för sina avslöjanden?
__________________
Senast redigerad av Jango-fett 2015-12-19 kl. 20:01.
Citera
2015-12-19, 21:23
  #39
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Vi talar om något helt annat ju, att avlyssna via mobil utan samtal öht

Definiera "ringer" bara för att ett samtal görs på en telefon behöver det inte betyda att det syns på telefonen.
Citera
2016-01-17, 21:00
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Y-Sophie
Definiera "ringer" bara för att ett samtal görs på en telefon behöver det inte betyda att det syns på telefonen.
Förstår inte vad du menar?

Citat:
Ursprungligen postat av Jango-fett
Självklart så är det möjligt. Särskilt via nyare så kallade smarttelefoner övervakas väl allt du gör på. Svensk polis har nog inte tillgång till det eller befogenheter att utföra det men vet vet nu efter Paris så skulle det ju komma lite nya övervakningslagar.
Du vill inte lita på Snowden som faktiskt jobbat på NSA och är efterlyst för sina avslöjanden?
Så SÄPO får inte göra detta trots att det finns ett hot mot Sverige? Låter märkligt
Citera
2016-02-05, 20:39
  #41
Medlem
Jango-fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar

Så SÄPO får inte göra detta trots att det finns ett hot mot Sverige? Låter märkligt

Jag vet ej vad de har för befogenheter och hur lagstiftningen ser ut ärligt talat men vet att det var tal om andra dataövervakningslagar efter Paris-attacken.
Citera
2016-02-06, 00:04
  #42
Avstängd
Juristchefens avatar
Min telefon är avlyssnad i detta nu, inte av polis, men av socialtjänst och sannolikt även något jävla advokatäckel.
Citera
2016-02-06, 00:09
  #43
Medlem
Obviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juristchefen
Min telefon är avlyssnad i detta nu, inte av polis, men av socialtjänst och sannolikt även något jävla advokatäckel.

Hur vet du det? utveckla?
Citera
2016-02-06, 00:59
  #44
Avstängd
Juristchefens avatar
Tydligen så har socialtjänsten och även viss advokatverksamhet rätt att sätta sig över lagen, och även naturligtvis polisen,
I mitt fall har dock soc. avslöjat sig själva genom att bla ringa från fejkade nummer för att trakassera. Mobba mig på på BÅT-mottagningen m.m.
Dom har även tagit över lägenheten ovanför min för att kunna spionera på mig.
__________________
Senast redigerad av Juristchefen 2016-02-06 kl. 01:02.
Citera
2016-05-06, 18:00
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jango-fett
Självklart så är det möjligt.
Bevisa det då. Du har bevisbördan på dig om du hävdar något.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback