2007-08-14, 22:13
Medlem
Apelsinjuices avatar
Använder mig av webmail hos netidentity.com och har nu försökt konfigurera denna med Outlook. Alla inställningar bör stämma då jag kan skicka mail, dock uppstår det problem vid mottagandet. Använder rätt port, och har även lagt till denna bland de säkra portarna i antivirusprogrammet. Får inte heller upp något felmeddelande när jag klickar på "hämta e-post" knappen i outlook utan efter rutan som kommer upp där användarnamn och lösenord skrivs in händer ingenting. Vore tacksam för tips om vad jag kan göra!
Citera
2007-08-14, 22:28
Medlem
Doncos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apelsinjuice
Använder mig av webmail hos netidentity.com och har nu försökt konfigurera denna med Outlook. Alla inställningar bör stämma då jag kan skicka mail, dock uppstår det problem vid mottagandet. Använder rätt port, och har även lagt till denna bland de säkra portarna i antivirusprogrammet. Får inte heller upp något felmeddelande när jag klickar på "hämta e-post" knappen i outlook utan efter rutan som kommer upp där användarnamn och lösenord skrivs in händer ingenting. Vore tacksam för tips om vad jag kan göra!

Mitt tips är att du kör Thunerbird istället, fungerar utmärkt med webmail.

http://www.mozilla.org/
Citera
2007-08-14, 22:41
Medlem
Apelsinjuices avatar
Är ingen överdriven fena på datorer så hade föredragit om det hade gått att använda ett välkänt program som Outlook, men får väl testa om problemet inte löser sig.
Citera
2007-08-14, 22:43
Medlem
Doncos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apelsinjuice
Är ingen överdriven fena på datorer så hade föredragit om det hade gått att använda ett välkänt program som Outlook, men får väl testa om problemet inte löser sig.

Thunderbird görs av Mozilla som även gör Firefox.

Där i är det mycket lättare att konfigurera inställningarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in