Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-19, 15:39
  #3349
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Nej, det är fel.
Polen är skitland, precis som alla de andra öststaterna.

De bästa länderna är Nederländerna, Tyskland, Belgien, Frankrike, Luxemburg, Österrike, Danmark och Sverige.
Schweiz är kanske bäst av alla, men pga att de inte är med i EU så är det inte lika lätt att flytta dit som det är till de andra europeiska länderna.


Ta vekk Nederland, Tyskland, Belgien og Frankrike der kanskje.

Danmark er på grensen, Sverige er destination fucked.

Østerrike får en ny sjanse nå med ny og ung statsminister.
og legg til Budapest - helt neger og muslim fritt, står sterkt og gir EU fingret. samt en veldig trivelig by.
Citera
2017-10-24, 23:21
  #3350
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SS-Nordost
Efter att ha varit i Polen på semester i ungefär 10 dagar (Från den 4:e till den 13:e) kan jag härmed konstatera att mångkulturen har kommit till Warszawa i full kraft. Jag var dock endast i Warszawa, hur det ser ut i andra delar av Polen har jag ingen aning om.
Efter att ha läst väldigt bra saker om Polen här på Flashback så tänkte jag att det skulle vara någorlunda lugnt, icke sa Nicke. Det var värre än Sverige, inte i antalet invandrare men om man kollar på hur utbredd rasblandningen är i Warszawa så var det helt klart värre än vad jag har sett i Sverige. Det var ingen brist på mörka människor i Warszawa kan man väl säga.

Polen är nu totalt uteslutet från min lista.

Allt är ju relativt. Jag var själv där för ett tag sedan. Man såg en del afrikaner här och där, några asiater och en eller två muslimska familjer. Men det var så sällan så man reagerade. Jag tyckte att man kunde gå runt länge utan att se en enda icke-vit i de centrala delarna. Budapest har nog ännu färre icke-vita än Polen dock.

Östeuropa är inte helvitt men så homogent man bara kan få det. Ryssland har ju en hel del muslimer samt invandrare från Centralasien. Skulle nog rekommendera Ungern eller Ukraina.
Citera
2017-10-25, 11:06
  #3351
Medlem
Jag säger inte att jag kommer flytta för helst vill jag vara kvar i Sverige men man kan ju inte stå ut med vad som helst.

Vilket av våra nordiska grannländer (Finland, Norge, Danmark) är minst drabbade av massinvandring från Afrika och Mellanöstern? Vilket av dessa länder är tuffast i denna fråga och har minst dåliga områden, bäst politiker, minst politisk korrekthet och allt det där?
Citera
2017-10-25, 13:30
  #3352
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeHarrison
Jag säger inte att jag kommer flytta för helst vill jag vara kvar i Sverige men man kan ju inte stå ut med vad som helst.

Vilket av våra nordiska grannländer (Finland, Norge, Danmark) är minst drabbade av massinvandring från Afrika och Mellanöstern? Vilket av dessa länder är tuffast i denna fråga och har minst dåliga områden, bäst politiker, minst politisk korrekthet och allt det där?

Om du bestämt vill flytta till ett utav de nordiska grannländerna så är Finland bäst; de har tagit emot minst MENA. Har ett invandringskritiskt parti i sin regering och polisen har inget problem med att ta tag i hårdhandskarna med kriminella. Dock mycket politiskt korrekthet även där men starka nationalistiska känslor finns också. Åland är ett bra ställe att slippa MENA helt.

Island är dock ett ännu bättre val.

Angående Norge och Danmark så ser man snabbt efter lite research att även de har problem med MENA. Dock har de inte tagit emot i närheten av så många som Sverige har, de har invandringskritiska partier och inga problem med att prata om problemen i bl.a. media (även fast dessa är rätt vänstervridna). Utav dessa två länder finns det dock flera MENA fria områden i norra Norge (undvik Oslo).
Citera
2017-10-25, 14:49
  #3353
Medlem
PrivateBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petter0619
Om du bestämt vill flytta till ett utav de nordiska grannländerna så är Finland bäst; de har tagit emot minst MENA. Har ett invandringskritiskt parti i sin regering och polisen har inget problem med att ta tag i hårdhandskarna med kriminella. Dock mycket politiskt korrekthet även där men starka nationalistiska känslor finns också. Åland är ett bra ställe att slippa MENA helt.

Island är dock ett ännu bättre val.

Angående Norge och Danmark så ser man snabbt efter lite research att även de har problem med MENA. Dock har de inte tagit emot i närheten av så många som Sverige har, de har invandringskritiska partier och inga problem med att prata om problemen i bl.a. media (även fast dessa är rätt vänstervridna). Utav dessa två länder finns det dock flera MENA fria områden i norra Norge (undvik Oslo).

Invandringskritiska partiet Fremskrittpartiet får nu genomslag i asylpolitiken! Har väljarnas fortroende i sista val, ny periode i regering ger resultater! Venstre och Arbeiderpartiet positiva till förslaget. Det är nationell enighet äntligen.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...ge/a/24171195/

"Innvandringsminister Sylvi Listhaug varsler en fullstendig omlegging av asylbehandlingen i Norge. – De som får avslag, skal umiddelbart sendes ut av landet, ideelt sett direkte fra ankomstsenteret. De som får opphold, skal rett til et integreringsmottak, eventuelt direkte til en kommune for bosetting, sier Listhaug."
Citera
2017-10-25, 18:44
  #3354
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeHarrison
Allt är ju relativt. Jag var själv där för ett tag sedan. Man såg en del afrikaner här och där, några asiater och en eller två muslimska familjer. Men det var så sällan så man reagerade. Jag tyckte att man kunde gå runt länge utan att se en enda icke-vit i de centrala delarna. Budapest har nog ännu färre icke-vita än Polen dock.

Östeuropa är inte helvitt men så homogent man bara kan få det. Ryssland har ju en hel del muslimer samt invandrare från Centralasien. Skulle nog rekommendera Ungern eller Ukraina.

Jag vet inte riktigt. Just beträffande rasblandning, har det pågått ända sedan 90-talet, då blonda polskor parade sig med araber. Kanske är rasblandning vanligare förekommande i Polen/Warszawa än i Sverige? Totalt sett verkade dock inte andelen MENA särskilt hög i Warszawa, när jag var där i år.
Citera
2017-10-26, 16:12
  #3355
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Just beträffande rasblandning, har det pågått ända sedan 90-talet, då blonda polskor parade sig med araber
Det har jag aldrig hört talas om.
Kan du utveckla lite?
Citera
2017-10-26, 17:40
  #3356
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Det har jag aldrig hört talas om.
Kan du utveckla lite?

Jag har inget brett statistiskt underlag, av naturliga skäl. Det är från bekantas bekanta jag hört berättas om detta.
Citera
2017-10-28, 15:32
  #3357
Medlem
jack.danielss avatar
Av olika anledningar är jag just nu hemmavarande på dagarna, häromdagen tog jag en promenad i stan mitt på dagen (en av de större städerna) tyckte det bara var kvinnor med hucklen och såna där blandningar mellan kineser och araber (hazarer) ute! Medans svenne svettas på fabriken eller kontoret på dagtid så promenerar hucklekvinnorna på stan med nya barnvagnar och hazarerna glassar med sina iphone de fått från godhjärtade myndigheter........fifan...

Var kan man som ensam man flytta och få ett bra liv?
Citera
2017-10-28, 16:00
  #3358
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Av olika anledningar är jag just nu hemmavarande på dagarna, häromdagen tog jag en promenad i stan mitt på dagen (en av de större städerna) tyckte det bara var kvinnor med hucklen och såna där blandningar mellan kineser och araber (hazarer) ute! Medans svenne svettas på fabriken eller kontoret på dagtid så promenerar hucklekvinnorna på stan med nya barnvagnar och hazarerna glassar med sina iphone de fått från godhjärtade myndigheter........fifan...

Var kan man som ensam man flytta och få ett bra liv?

Håller med. Jag bor i en ganska lugn kommun i norrort men om man går runt i city, åker tunnelbana eller är i vissa förorter och köpcentrum så tror man fan att man är i Uganda och inte i Sverige.

I Sthlm skulle jag rekommendera Täby, Vaxholm, Ekerö, Danderyd, Nacka, eller Lidingö typ. Det påminner iaf om Sverige.
Citera
2017-10-28, 17:47
  #3359
Medlem
Samma här, jag bor i Göteborg och är student, är man ute i Göteborg på dagen så är det 75% araber/afrikaner ute. Det känns inte som att man är i Sverige. Kom och tänka på det häromdagen på mitt lokala ICA med, så få Svenskar där att 'bakgrundssorlet' låter totalt icke-svenskt, som att man var på en internationell flygplats eller något. Sverige känns inte som Sverige längre.
Citera
2017-10-28, 19:50
  #3360
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Achie
Samma här, jag bor i Göteborg och är student, är man ute i Göteborg på dagen så är det 75% araber/afrikaner ute. Det känns inte som att man är i Sverige. Kom och tänka på det häromdagen på mitt lokala ICA med, så få Svenskar där att 'bakgrundssorlet' låter totalt icke-svenskt, som att man var på en internationell flygplats eller något. Sverige känns inte som Sverige längre.

Precis min åsikt. Jag funderar själv på att gå i landsflykt och dra till Norge. Norge är inte perfekt heller men om man inte är i Oslo samt ett par andra ställen till borde det fungera. Man tror att man är utomlands.

Kom på att jag rekommenderade en massa svenska kommuner till någon här ovanför. Får ursäkta mig, jag glömde bort vilken tråd jag skrev i. Men ska man lämna landet fungerar väl de flesta av de nordiska länder samt Öst och Centraleuropa. Finns nog inget land i Europa som är värre än Sverige möjligen Belgien, Frankrike eller Tyskland.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback