Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-10-15, 21:12
  #337
Medlem
McCarthy01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skincare
Om man inte kan leva upp till det här fast rent fysiologiskt är en man, vad är man då? Bör man ha en separat definition? För jag är inte så som det står ovan och kan nog inte vara det heller men jag har ju en kuk och så. Är jag en vuxen pojke eller vad ska man kalla sig?

Du kan ju alltid sträva efter att bli en riktig karl Övning ger färdighet.
Citera
2009-10-19, 19:07
  #338
Medlem
Äta kräftor med skal på....
Citera
2009-10-19, 19:10
  #339
Medlem
Så urbota korkat att det bara kan karaktäriseras som manligt... Ibland skäms man fan över sitt eget kön!!!
Citera
2010-11-21, 00:37
  #340
Medlem
NomadSouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FisringsAgust
Som sagt, vad innebär det för dig att vara manlig?

Långsiktig strävan efter något specifikt, gärna någorlunda unikt. Det är manligt att försöka förbättra sin/sina närståendes situation. Eftersom människor kommer till sin rätt på helt olika sätt är det givet att denna strävan kan se ut lite hur som helst. En del strävar efter ett jobb de trivs med, kanske där de kan vara med och förändra saker och ting. Andra strävar efter att förbättra sitt boende och är kanske väldigt händiga och duktiga praktiskt. En tredje typ kanske fokuserar mycket på sina barns välmående och/eller eventuella talanger som de gör allt för att barnet ska lyckas med (sport, musik etc.).

Det är vida känt att kvinnor ofta attraheras av män med visioner. Så länge en man inte är helt ute och cyklar vill säga. Det ska gärna vara praktiskt genomförbara saker som strävas mot. Att kunna kommunicera sin vision så att omgivningen förstår är a och o, givetvis. Jag tror faktiskt det är vanligare att kvinnor faller för män med en strävan, än män med "enbart" pengar. Vad tror ni? Vad säger ni, tjejer?
Citera
2010-11-21, 23:59
  #341
Medlem
ha 3 ben, yeaaaaah
Citera
2010-11-22, 00:50
  #342
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontmatz
Äta kräftor med skal på....
Jag känner en kille som gjorde det - i vår ungdom skall jag väl tillägga

Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontmatz
Så urbota korkat att det bara kan karaktäriseras som manligt... Ibland skäms man fan över sitt eget kön!!!
nu är han äldre och klokare och tänker väl ungefär så om det tilltaget ja.
Citera
2010-11-22, 16:22
  #343
Medlem
MumlansRänders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
folk vet inte längre vad manlighet och kvinnlighet är, därför blir fler och fler homosexuella, transexuella och förvirrade.

det beror på att vi har slutat följa bibeln, som förklarar exakt vad manlighet och kvinnlighet är. manlighet och kvinnlighet är inte något som vi människor bestämmer, det är något verkligt, så det har ingen betydelse vad det "innebär" för individuella personer, det enda som har betydelse är vad det egentligen ÄR.

kvinnor i vårt samhälle blir mer och mer jämställda männen hela tiden. de blir mer och mer som män, och män blir mer och mer som kvinnor, och därför vet folk inte längre vad manlighet och kvinnlighet är. kvinnor ska inte vara som männen, kvinnor ska vara underordnade mannen och det är mannens ansvar att ta hand om sin kvinna, precis som det är kvinnans ansvar att ta hand om hennes barn. det finns en anledning varför män är skapade större och starkare än kvinnor.

Nja, där har du ju förenklat det hela med att dela in manligt och kvinnligt i olika sysslor.
Så gör man ju naturligtvis om man känner sig osäker i sin känsroll.

Man blir inte BÖG för att man inte vet om man ska dammsuga eller byta olja på bilen.

Är du man och kan attrahera kvinnor så är du manlig..

Är du kvinna och kan attrahera män så är du kvinnlig..

Slutligen är det väl på tiden att vi slipper följa den där sketna puritanska bibeln.
Citera
2010-11-23, 11:55
  #344
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MumlansRänder
Nja, där har du ju förenklat det hela med att dela in manligt och kvinnligt i olika sysslor.
Så gör man ju naturligtvis om man känner sig osäker i sin känsroll.

Man blir inte BÖG för att man inte vet om man ska dammsuga eller byta olja på bilen.

Är du man och kan attrahera kvinnor så är du manlig..

Är du kvinna och kan attrahera män så är du kvinnlig..

Slutligen är det väl på tiden att vi slipper följa den där sketna puritanska bibeln.

Låt mig ställa: *En helt neutral fråga*

Men detta är väll ändå att ge bögar och flator en redig käftsmäll?
Hur tror du att dom skulle reagerat på ditt uttalande? trots att de flesta av dom paradoxalt nog vill ha bort heteronormen, kvinnligt/manligt.
Citera
2010-11-23, 13:15
  #345
Medlem
MumlansRänders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zLiMbiLLY
Låt mig ställa: *En helt neutral fråga*

Men detta är väll ändå att ge bögar och flator en redig käftsmäll?
Hur tror du att dom skulle reagerat på ditt uttalande? trots att de flesta av dom paradoxalt nog vill ha bort heteronormen, kvinnligt/manligt.


Jag utgår från heteronormen. Det var jag inte tydlig med.
Citera
2013-06-10, 08:46
  #346
Medlem
Mojokiis avatar
Att ha bra självförtroende (och behandla andra bra - bra självförtroende innebär alltså inte att vara kaxig och otrevlig).
Fysisk styrka och självkontroll.
Att vara ansvarstagande och handlingskraftig.
Att vara smart och kunnig.

Nu menar jag inte att kvinnor inte har dessa egenskaper. Men jag anser att en man som har dessa egenskaper är väldigt manlig.
Citera
2013-06-10, 11:12
  #347
Medlem
En riktig man står upp, när han bajsar.
Citera
2013-06-10, 13:04
  #348
Avstängd
Riktiga män väger och bänkar tresiffrigt!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback