Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-08-13, 11:32
  #1
Medlem
FisringsAgusts avatar
Som sagt, vad innebär det för dig att vara manlig?

Uppenbarligen går meningarna skillda isär vad gäller uppfattningen om vad manlighet egentligen innebär, tänkte det kunde vara trevligt att få reda på hur just DU definierar manlighet - och framför allt: Varför?
Citera
2007-08-13, 12:36
  #2
Medlem
Mefistos avatar
Manlighet: att kunna lyfta och bära jättetunga saker! Att kunna riva ett tak. Att kunna bära en annan människa genom brinnande eld! Att vara hjältemodig på det där rent fysiska sättet! Det är manligt. Att slå ner en våldtäktsman, trots att denne är beväpnad, för att rädda en kvinna. Oh, manligt. Mera sånt!
Citera
2007-08-13, 13:33
  #3
Medlem
Gynokratens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FisringsAgust
Som sagt, vad innebär det för dig att vara manlig?

Uppenbarligen går meningarna skillda isär vad gäller uppfattningen om vad manlighet egentligen innebär, tänkte det kunde vara trevligt att få reda på hur just DU definierar manlighet - och framför allt: Varför?
Jag definerar "manligt" enligt dom härskande attityderna och åsikterna som finns här Flashback bland manliga skribenter, det hjälper mig att behålla mitt kvinnofokus på politik, sex och kärlek.

"Manligt" är inte värt ett vitten för mig och män är bortkastad tid och resurser.
Citera
2007-08-13, 14:49
  #4
Medlem
buffalos avatar
Manlighet är att trycka ner feministpack.
Citera
2007-08-13, 14:59
  #5
Medlem
Styrka, självkontroll, disciplin, stadigt sinnelag. Allt det som skapade civilisationen medan kvinnorna satt i ring och flätade varandras hår.
Citera
2007-08-13, 15:09
  #6
Medlem
Höjas avatar
Dricka öl och se på fotboll, det är manligt.

Sedan vill kvinnor att det ska vara mannligt att toffla, hålla upp dörrar och rädda livet på dom, men det tycker inte jag, jämstäldhet ville dom ha, så jag låter dom rädda sig själva.
Citera
2007-08-13, 15:45
  #7
Medlem
Ursas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FisringsAgust
Som sagt, vad innebär det för dig att vara manlig?

Uppenbarligen går meningarna skillda isär vad gäller uppfattningen om vad manlighet egentligen innebär, tänkte det kunde vara trevligt att få reda på hur just DU definierar manlighet - och framför allt: Varför?

Ja du, FisringsAgust.





För mig är manlighet att vara vuxen. Samma som kvinnlighet, m a o.
Att ha lärt känna, acceptera och hantera sig själv och sina förutsättningar. Det skiljer kvinnor och män från flickor och pojkar.
Citera
2007-08-16, 18:41
  #8
Medlem
Falkenhayns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FisringsAgust
Som sagt, vad innebär det för dig att vara manlig?
Att stå i en älv och fiska, som Vladimir Putin:
http://towleroad.typepad.com/photos/.../15/putin5.jpg
Citera
2007-08-16, 19:12
  #9
Medlem
Pastor Franzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falkenhayn
Att stå i en älv och fiska, som Vladimir Putin:
http://towleroad.typepad.com/photos/.../15/putin5.jpg
Gamle Vlad är helt klart manligheten personifierad.
Citera
2007-08-16, 20:55
  #10
Medlem
Linkerts avatar
Skägg. (jag arbetar på det) - Skägg är en av våra helt egna utväxter därför ska man ha det.

Billiga kläder. - Det är bara inte manligt att gå till NK och köpa 3 t-shirts och ett par kalsonger för 3000:- ..

Hyffsad humor. - Vi ska inte ha för bra humor för det kan leda till att man skrattar åt sina egna skämt för att dom är för avancerade.

Arbeta fysiskt. - Vi har fysik, varför inte använda den?

Rättvis. - Japp, barnen bråkar, då fixar man det på ett rättvist sätt.

Äta mycket mat och mycket kött. - Inget är som död kossa på morgonen.

Stå upp och pissa. - Hatar när kvinnor säger "SITT NER". Vafan tasken slår ju i toalett väggen om man sitter ner..

Använda coola slang som; Jävla babbe, dra mig i tasken. - Så ska det bara vara.

Neutral hårfärg/inga hårprodukter förrutom shampo/balsam. - Ganska håmo med vax osv.

Allmänbildad inom kamping och fordons hantering. - Japp, om en naturkatastrof inträffar så kommer vi vara hjältar.

Och mycket mer..
Citera
2007-08-16, 21:21
  #11
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Vara hårig
Citera
2007-08-16, 21:24
  #12
Medlem
Autosols avatar
Att ta ansvar för sina egna handlingar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback