Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-07-29, 04:38
  #517
Medlem
Även om ibland överdrivet grafiska....så oxo enormt bra:

http://www.rogerhobbs.com

Finns på Storytel.se
Citera
2016-08-01, 15:54
  #518
Medlem
Ha-meshuggahs avatar
Har någon lyssnat på Bill Brysons A Short History of Nearly Everything eller Richard Dawkins The God Delusion eller The Selfish Gene? Om ja, vad tyckte ni?

Kan någon tipsa om andra ljudböcker som faller eller nästan faller i samma kategori?
__________________
Senast redigerad av Ha-meshuggah 2016-08-01 kl. 16:06.
Citera
2016-09-05, 08:43
  #519
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D3adMau5
Någon som vet om Allegiant av Veronica Roth finns att tanka?
Den har funnits på TPB, vet inte om den finns där nu.

EDIT: Jag hade fel, den hittade jag någon annanstans, kommer inte ihåg var. Hittade bara den engelska versionen.
__________________
Senast redigerad av Doleo 2016-09-05 kl. 09:11. Anledning: Edit
Citera
2016-09-05, 09:24
  #520
Medlem
fjolla666s avatar
mammas son banditen hittar jag inte på tpb... finns den någon annan stans?
Citera
2016-09-11, 13:07
  #521
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ha-meshuggah
Har någon lyssnat på Bill Brysons A Short History of Nearly Everything eller Richard Dawkins The God Delusion eller The Selfish Gene? Om ja, vad tyckte ni?

Kan någon tipsa om andra ljudböcker som faller eller nästan faller i samma kategori?

Utmärka böcker, var försiktig med Bill Brysons böcker på Storytel, de flesta av hans böcker där är "abridge"
Citera
2016-10-25, 21:40
  #522
Medlem
MasterDevils avatar
lite sent svar, du kanske har testat det redan?
Jag har kört Bookbeat i ca 4-6 Månader, lyssnar minst 8-10 timmar om dagen.
Jag tycker att det är ganska bra utbud, några saknar man som finns på storytell ist. men så är det väll alltid med olika Appar / Hemsidor

// Mvh
Citera
2016-10-25, 21:43
  #523
Medlem
MasterDevils avatar
Någon som har bra tips på ljudböcker som handlar om Rån eller Data
letar runt men svårt att hitta, så alla tips är bra

Några ja kommer på just nu som jag har lyssnat på är
Sista Rånet, Svenska Hackare, Hackare, Hackergruppen som skakade sverige, Helikopter piloten, Helikopter rånet.


Mvh
Citera
2016-10-26, 08:15
  #524
Medlem
nutkjells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterDevil
Någon som har bra tips på ljudböcker som handlar om Rån eller Data
letar runt men svårt att hitta, så alla tips är bra

Några ja kommer på just nu som jag har lyssnat på är
Sista Rånet, Svenska Hackare, Hackare, Hackergruppen som skakade sverige, Helikopter piloten, Helikopter rånet.

Mvh

Om det inte måste vara på svenska kanske någon av:

Countdown to Zero Day (Zetter) Stuxnet, zero days, statliga hackers.
The hacker crackdodwn (Sterling) Historiskt om hackerrörelsen i staterna fram tills det blev olagligt.
No place to hide (Greenwald) NSA & Snowden.
This Machine Kills Secrets (Greenberg) Wikileaks et al
The Snowden Files NSA & Snowden ( mitt tycke sämre än greenwalds bok men kanske mer lättsmält)
Hackers: Heroes of the Computer Revolution.


kanske kan falla dig i smaken.
Citera
2016-10-26, 16:32
  #525
Medlem
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterDevil
Någon som har bra tips på ljudböcker som handlar om Rån eller Data
letar runt men svårt att hitta, så alla tips är bra

Några ja kommer på just nu som jag har lyssnat på är
Sista Rånet, Svenska Hackare, Hackare, Hackergruppen som skakade sverige, Helikopter piloten, Helikopter rånet.


Mvh

The Cuckoo's Egg av Clifford Stoll är lysande. Det var många år sedan jag läste den, har alltså inte lyssnat på den i ljudboksformat, men en snabb googling indikerar att den finns som ljudbok.
Citera
2016-11-01, 11:31
  #526
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrf
Storytel !

vet inte varfor ni hypear Storytel, helt vardelost enligt mig, Audible ar battre pa alla kanter, utbud, funktioner, sok och snooze etc.
Citera
2016-11-01, 13:41
  #527
Medlem
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narzana
vet inte varfor ni hypear Storytel, helt vardelost enligt mig, Audible ar battre pa alla kanter, utbud, funktioner, sok och snooze etc.

Fast Audibles utbud på svenska är väl i magraste laget? Personligen har jag lite svårt för ljudböcker på engelska.

Då jag oftast gör något annat samtidigt som jag lyssnar på ljudböcker så är det bra om de inte kräver så mycket koncentration, och åtminstone för mig så kräver lyssnande på engelska lite mer av den varan än vad som går åt för att lyssna på svenska. Om jag läser på papper så tycker jag inte att det är någon större skillnad, så kanske är det en vanesak, eller inbillning.
Citera
2016-12-23, 21:17
  #528
Medlem
"Måste" lyssna ljudböcker på storytel - tips

Nyligen köpt storytel. Vilka böcker rekommenderar ni som verkligen fångat er. Kan vara vilken sort som helst.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback