Jag och det bandet jag spelar i ska spela en cover utav In Flames - My Sweet Shadow, och det är så att vi inte har någon som spelar synth. Dessvärre så spelas ett synthparti bakom låten, och min fråga är... om jag har låten som mp3 form, skulle man kunna plocka ut den på nåt smidigt sätt?
Det är ju näst intill omöjligt att ta ut bara ett musik spår ifrån en mp3:a,, Men frågan är om inte någon annan kanske kan spela in det ljud spåret åt er, och sedan skicka det till er? Kanske någon vänlig själ här på fb...
Om man spelade in den med midi, skulle du själv kunna trixa med ljuden? Isf kan jag göra det om jag hittar noter eller om det inte är allt för svårt att ta ut by ear så att säga.
Annars för att göra det lite mer "eget" så skulle ni ju kunna spela det på en elgitarr istället?
Hmm.. med guitar pro, så lyckades jag nog ta ut den delen som midi...
Frågan är nu hur jag kan ändra så det låter verkligare... något program som du kan tipsa om?
Hmm.. med guitar pro, så lyckades jag nog ta ut den delen som midi...
Frågan är nu hur jag kan ändra så det låter verkligare... något program som du kan tipsa om?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!