2010-07-19, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krestan
Nej så är det ju. Kan ju va bra iofs att få koncentrera sig på studierna
Ja, the.bad.seed Skrev tidigare i tråden, och då hade han just flyttat dit. Skulle va kul att höra hur han har det i hultsfred nu så här ett år senare. Ni andra för den delen också så klart.

Kollade wiki och då stod det att det va runt 5000 invånare i hultsfred år 2005, och nu skulle det enligt kommuninfo va runt 15000, så det är ju på väg åt rätt håll i alla fall

Nån som kanske kan ge en live update om hur hultsfred är nu i år?

Det är väl snarare så att du får fråga vad du vill veta. Det är lättare att förklara utifrån vad du är intresserad av. Bor inte kvar, men har många bekanta kvar, och är där ett par gånger om året.
Citera
2010-07-21, 19:16
Medlem
Ja det har du rätt i..
Tänker väl mest på det som skrevs tidigare med att det va massa uppgörelser kring invandrare och svenskar och att det hela hultsfred va ett stort ghetto. Pratade med en på hultsfredbostäder och dom sa att det inte alls va så längre, men dom säger ju så klart sånt som man vill höra :P Vad säger ni som har bättre koll på det då, är det oroligt? Och hur är Stålhagen som område nu ?
Citera
2010-07-21, 19:40
Medlem
Citat:
Ja det har du rätt i..
Tänker väl mest på det som skrevs tidigare med att det va massa uppgörelser kring invandrare och svenskar och att det hela hultsfred va ett stort ghetto. Pratade med en på hultsfredbostäder och dom sa att det inte alls va så längre, men dom säger ju så klart sånt som man vill höra :P Vad säger ni som har bättre koll på det då, är det oroligt? Och hur är Stålhagen som område nu ?

har aldrig bott där själv, bara besökt. Visst är det ett invandrartätt område, det är en flyktingförläggning. Även om den krympt med mer än hälften på typ 5 år. Annars tror jag att stålhagen inte ens är hälften så farligt som folk beskriver det. går inte jämföra med rosengård, bergsjön eller liknanade.

Men har man möjligheten bör man bo någon annanstans, typ ekeberg, dels för närheten, men också anses som finare område. Sen är ekeberg jävligt sunkigt också.
Citera
2010-07-21, 21:01
Medlem
Ptja, nu fick jag ju bara tag på en lägenhet i stålhagen såklart, dock en egen etta och ingen studentlägenhet då. Men jag får köra på det i alla fall. Andra studenter bor ju där så man ska nog klara sig Är ju bara 1.5 år också.
Citera
2010-07-21, 21:11
Medlem
Citat:
Ptja, nu fick jag ju bara tag på en lägenhet i stålhagen såklart, dock en egen etta och ingen studentlägenhet då. Men jag får köra på det i alla fall. Andra studenter bor ju där så man ska nog klara sig Är ju bara 1.5 år också.

Ja, och jag tror du kommer klara det fint. Ber man inte om problem, slipper man i 99 fall av 100 dom. Som sagt, många andra bor där, det är en kort period.
Citera
2010-08-17, 22:26
Medlem
Zickan_s avatar
Börjar plugga webbutveckling på måndag! Fick besked idag! Skaffat boende i stålhagen tills vidare.

Så på söndag klockan 18 anländer jag. Var snälla mot mig!
Citera
2010-08-18, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zickan_
Börjar plugga webbutveckling på måndag! Fick besked idag! Skaffat boende i stålhagen tills vidare.

Så på söndag klockan 18 anländer jag. Var snälla mot mig!
Du kan plugga var som helst i hela Sverige (och världen) och så väljer du en liten håla med 5000 invånare i Smålands mörka skogar
Citera
2010-08-18, 01:35
Medlem
Zickan_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysen
Du kan plugga var som helst i hela Sverige (och världen) och så väljer du en liten håla med 5000 invånare i Smålands mörka skogar

kom inte in någon annan stanns! :/ Jag tror det kan bli trevligt detta. Och om inte så är det bara ge sig hem igen!
Citera
2010-10-28, 12:41
Medlem
.-.-.s avatar
Citat:

http://www.barometern.se/nyheter/hul...82157134%29.gm
http://politisktinkorrekt.info/2010/...extrakasseras/

Du kanske sitter på mer info om detta? Kanske till och med kan vara ett av offren. Vem vet.
Stålhagen verkar inte vara tryggaste området i världen om man säger så.
Citera
2010-10-28, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.

Du kanske sitter på mer info om detta? Kanske till och med kan vara ett av offren. Vem vet.

FAn vad PI överdriver....och glirar ur sanningen... Suck vad ska man förvänta sig?
Citera
2011-08-21, 05:09
Medlem
Flummbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.

hahahah det där är några gamla klasskompisar till mig och det är skitsnack ..
dom var dom mest fjortisaktiga flickorna du kan tänka dig och jag vet att detta inte har hänt det kanske var någon som råkade säga hej till dom...
Citera
2011-08-21, 23:37
Medlem
FlyingHighs avatar
Jag håller helt med flummbarn, dessa kvinnor är regulära slampor men det finns en hel del sådana äckel, trots att jag är kille har jag mött en del av dem och varit med när vissa sådana har gjort respektlösa inviter till dessa killar... Vissa tjejer förtjänar dessa då de själva ber om dem genom att prata tillbaka, flörta med dem och liknande för att känna sig värdefulla enda tills de upptäcker att de här killarna verkligen är seriösa med allt snack... Det är då det blir uppblåst och hamnar i tidningen.

Det är inte huvudpunkten dock, skiten är olaglig, det händer och borde försvinna.

Men för att hålla mig i fokus på orginaltråden... Hultsfred är en håla men det är min fucking håla. Jag vet alla vägar även om jag inte vet alla namnen, jag vet priset på allt jag behöver veta priset på, inget är gratis så länge du inte har vänner, då kan det mesta bli det.. Och i stort sätt alla blir hjärnskadade psykopater, bryter ihop, alkolister, knarkare eller flyttar härifrån.
Senast redigerad av FlyingHigh 2011-08-21 kl. 23:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in