• 1
  • 2
2007-08-11, 12:50
Medlem
bjornebarns avatar
Jag har fått något virus, och det enda viruset gör att få Internet att lägga ned. Precis innan internet lägger ned så börjar allting lagga extremt mycket ända tills det försvinner helt och hållet i ca fem sekunder, varefter allting blir normalt igen. Ibland händer det att routern startar om sig, precis som om jag hade dragit ur strömsladden till den ochsattit i den igen.

Att direktansluta datorn till modemet hjälper inte och på något sätt har viruset spridit sig till båda datorerna i nätverket, trots att filer aldrig flyttas mellan datorerna (den ena är mina föräldrars arbetslaptop).

Jag glömde säga att senaste uppdateringarna norton och ett 90 dagar panda inte kan hitta skiten, och deras brandväggar hjälper uppenbarligen inte heller.

Här är hijackthis-logg:

Min ISP är BBB, om nu det är relevant...

Tack på förhand

EDIT

Det där "WhenUSearch" verkar för övrigt vara någon adware som jag fick när jaginstallderade senaste versionen av daemon-tools, som jag hade laddat ned från deras officiella hemsida :S Det enda det verkar göra är dock att spamma reklam när man öppnar Internet-explorer, vilket jag aldrig använder

EDIT2

Okej, det verkar vara hos BBB som problemet ligger. Det enda jag inte förstår är varför det får min ROUTER att starta om :S

"Nätproblem Uppdaterad 20070811 11:40 2007-08-10 18:19
Känd driftstörning. Arbete pågår. Uppdaterad 20070811 11:40 "
Citera
2007-08-11, 13:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Det där "WhenUSearch" verkar för övrigt vara någon adware som jag fick när jaginstallderade senaste versionen av daemon-tools, som jag hade laddat ned från deras officiella hemsida :S Det enda det verkar göra är dock att spamma reklam när man öppnar Internet-explorer, vilket jag aldrig använder

Jag fick också det där WhenUSearch efter att ha laddat ner senaste DAEMON TOOLS jävla skit.... men jag tog bort det med Avast! tror jag. Kan ha varit AVG också.

och ja vem fan använder Internet-explorer
Citera
2007-08-11, 13:51
Medlem
927s avatar
ja tydligen följer det med adware med deamon tools, kolla om det går att avinstallera WhenUSave och kör en scan med avg antispyware
Citera
2007-08-11, 13:59
Medlem
Bye Bye Babys avatar
Jag fick ett liknande adware när jag laddade ner Deamon tools. Kör Spybot i felsäkert läge så försvinner det nog.
Citera
2007-08-11, 14:01
Medlem
Jag har också problem med internetanslutningen från BBB. Den senaste halvtimmen så har anslutningen gått ner 3 ggr och man har varit tvungen att "Reparera". Ett annat exempel är att varje morgon vid ~7 tiden så dör internet och det enda man kan göra är att dra ut nätverkskabeln och sätta in den igen.
Citera
2007-08-11, 22:40
Medlem
bjornebarns avatar
Okej, AVG var uppenbarligen mycket bättre än Norton och Panda, för nu har jag lyckats ta bort en hel del virus/spyware/adware. Orsaken till att internet lade/lägger ned verkar dock som att det var/är BBB. Alla andra som har BBB verkar ha haft/ha problem med uppkopplingen och så står det driftstörningar på deras hemsida.

Men kan någon förklara hur BBB kan få min router att starta om av sig själv? :S
Citera
2007-08-11, 22:49
Medlem
Paradox^s avatar
Fixa det är i hijackthis(men glöm inte att göra en backup):

O4 - HKCU\..\Run: [WhenUSave] "C:\Program\Save\Save.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [WhenUSearch] "C:\Program\DAEMON Tools SearchBar\Search.exe"
O2 - BHO: (no name) - {E14DCE67-8FB7-4721-8149-179BAA4D792C} - (no file)
O2 - BHO: WhenUSearch Helper - {BA2325ED-F9EB-4830-8FCE-0BC35B16969B} - C:\Program\DAEMON Tools SearchBar\search.dll (file missing)
Citera
2007-08-11, 23:15
Medlem
bjornebarns avatar
Okej, tack Jag tvivlar iofs på att det är det som orsakar mitt huvudbekymmer, att Internet lägger ned, men dö skall det iaf

Suck, om jag ändå orkade börja använda linux mer
Citera
2007-08-11, 23:24
Medlem
Smaskenss avatar
Åfan, så det kan var BBB som är problemet?

Jag har haft STORA problem med min uppkoppling hela dagen. Ungefär var 5e, var 10e minut har internet kopplat ner, heela tiden.

Trodde att det kanske var något mekaniskt, felaktig router eller nåt. Jaja, ni som har problem, säg till när ni får till det, och hur....
Citera
2007-08-11, 23:30
Medlem
hvbbarns avatar
Kundservice informerar

» Nätproblem Uppdaterad 20070811 20:50 2007-08-10 18:19
Känd driftstörning. Arbete pågår. Uppdaterad 20070811 20:50
Vi har för närvarande en känd driftstörning som kan leda till att vissa kunder tillfälligt tappar uppkoppling. Problemet är känt och arbete att lösa det pågår. Modem, telefonidosor och trådlösa dosor kommer automatiskt uppdateras. Det är viktigt att de är inkopplad och påslagna.
Citera
2007-08-11, 23:40
Medlem
Smaskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvbbarn
» Nätproblem Uppdaterad 20070811 20:50 2007-08-10 18:19
Känd driftstörning. Arbete pågår. Uppdaterad 20070811 20:50
Vi har för närvarande en känd driftstörning som kan leda till att vissa kunder tillfälligt tappar uppkoppling. Problemet är känt och arbete att lösa det pågår. Modem, telefonidosor och trådlösa dosor kommer automatiskt uppdateras. Det är viktigt att de är inkopplad och påslagna.

Så fort det är något krångel med internet så tror man att man själv gör något fel.....
Citera
2007-08-12, 00:03
Medlem
hvbbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smaskens
Så fort det är något krångel med internet så tror man att man själv gör något fel.....

faktist sant, kollade alla kablar inställningar o massa shit
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in