2007-08-11, 00:59
Medlem
Bryshans avatar
Hej,

Vet inte riktigt om det är på detta forum eller hårdvaru forumet ja bör skriva i men ja chansar.

Jo det är så att ja pillade runt lite med min andra dator för att få den att visa bild på våran vanliga TV, det har funkat fin fint med en annan dator men den byttes ut mot min gamla efter ett nytt datorköp. Hursomhelst så pillade ja så pass mycke att jag gjorde så att den fick 2 stycken skärmdisplays TROR JAG. Det är så att när jag öppnar saker (mappar, properties, Firefox osv.) så hamnar den på "andra sidan" .. långt åt helvete till vänster. Jag kan röra musen dit så att den försvinner. Men jag kan alltså inte se något förutom min vanliga desktop (alla ikoner är kvar). Det är rätt svårt att förklara men jag hoppas nån person förstår vad jag menar. Kan ni hjälpa mig på nått sätt? Finns det nån hemlig hotkey eller nått liknande? all hjälp välkomnas.

Använder mig av Windows XP Pro SP2, grejen jag lekte med är ATI tray tools. Radeon 9600 kort.

Tack på förhand!
/micke
Citera
2007-08-11, 01:03
Medlem
micaeles avatar
Det beter sig alltså som att du har två skärmar?

Du torde kunna gå in i skärminställningarna och säga till på skarpen om att du bara har en skärm, och den ska vara primär. Då borde inga applikationer lägga sig utanför.
Citera
2007-08-11, 01:43
Medlem
Bryshans avatar
Exakt det va det jag gjorde för att förstöra det hela och det är absolut det du säger jag vill göra, problemet är att när ja trycker på properties från skrivbordet dåra så hamnar rutan man öppnar på den "andra skärmen" som jag då inte ser så det är helt omöjligt för mig att se den eller göra nått på den :/
Citera
2007-08-11, 13:56
Medlem
micaeles avatar
Kan du koppla in en extraskärm eller tvn en snabbis för att på så sätt se allting utanför och ställa det till rätta?
Citera
2007-08-11, 17:21
Medlem
Ser du dina program nere i task bar? Då kan du högerklicka på dem o välja "flytta". Använd sedan piltangenterna eller musen för att flytta fönstren till den skärm du ser...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in