Jag har formaterat om min dator precis men fr inte igng ljudet. Mitt ljudkort r integrerat i moderkortet som r ett Intel D915PBL. Har installerat dom senaste drivrutinerna frn Intels hemsida men det funkar inte iaf. Det r shr jag brukar gra och d funkar det finemang. Ngon som har frslag p tgrder?
Under "sound, video and game controllers" s str det att "Audio codec" r installerat men under "Other devices" s r "Audio device on High Definition Audio Bus" inte installerat. Vad ska jag gra?
Har du inte kvar skivan med drivrutiner frn att du kpte datorn? Kanske dessa hjlper?
Jag har ingen aning om vad det r fr sida s ladda p egen risk, det var helt enkelt frsta Google-lnken som kom upp nr jag skte p "Intel D915PBL audio"
Har tagit reda p att det r Microsoft Audio Bus Driver som saknas. Har skt lite p internet dr mnga andra verkar ha samma problem. Finns dock ingen riktigt bra lsning, vissa skickar lnkar som inte funkar osv. Ngon som vet ngonting om det hr problemet?
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!