Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-09-05, 22:10
  #133
Medlem
xnines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roader
Jo det här var ju lite av ett fiasko, kan vi dra slutsatsen att förvånansvärt få riktigt bra spel har åldrats värdigt?

Låser denna imorgon om inga invändningar sker, lägger upp en ny nomineringstråd då jag tänker rösta på något nyare spel. *Hinteti hint hint*
Blir det nån ny nomineringstråd?
Citera
2007-09-05, 22:17
  #134
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkinnyFists
Njae det kan jag inte hålla med om. Vad är det som egentligen känns föråldrat med spelet?

Jag skulle kunna göra en lista men det känns som allt skulle hamna på den. Spelmekaniken, kontrollerna och sen de självklara estetiska aspekterna.

Finns det verkligen något intresse för en ny spelomgång då? Jag kan tänka mig att spela, just nu är det mycket studier men jag kan alltid skapa lite tid till spelandet om det blir ett bra spel som man orkar spela.
Citera
2007-09-05, 22:34
  #135
Medlem
SkinnyFistss avatar
Alltså, visst märker man att det är ett gammalt spel, men bara därför måste det ju inte vara föråldrat.
Citera
2007-09-05, 23:07
  #136
Medlem
xnines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roader
Finns det verkligen något intresse för en ny spelomgång då? Jag kan tänka mig att spela, just nu är det mycket studier men jag kan alltid skapa lite tid till spelandet om det blir ett bra spel som man orkar spela.
Jag är väldigt sugen på en ny spelomgång eftersom jag inte har kunnat delta på de 2 tidigare, fast det kanske är bra att höra med de som deltagit i de tidigare och se vad de tycker.
Citera
2007-09-07, 00:27
  #137
Medlem
need_wingss avatar
vi kanske ska ta ett kortare spel med mingre "grindande" nästa gång så att fler personer hoppar på.

själv kände jag mig som på den gamla N64 tiden när jag spelade Outcast.
ett bra spel med lagom mycket buggar helt enkelt...
Citera
2007-09-07, 10:00
  #138
Medlem
Rewolutions avatar
Spelade igenom outcast när det kom, på den tiden voxlar var toksnyggt.....härliga minnen, fantastiskt spel
Citera
2007-09-07, 15:21
  #139
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkinnyFists
Alltså, visst märker man att det är ett gammalt spel, men bara därför måste det ju inte vara föråldrat.

Det är helt sant, men Outcast kändes föråldrat i mina ögon.'

Nå, hur gör vi?
Citera
2007-09-07, 16:02
  #140
Medlem
Tekoppars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roader
Det är helt sant, men Outcast kändes föråldrat i mina ögon.'

Nå, hur gör vi?

en ny nominerings tråd
Citera
2007-09-07, 16:37
  #141
Medlem
Trinnits avatar
Ja, kör upp en ny nomineringstråd så får vi se vad folk säger.
Jag kan eventuellt tänka mig en omgång till, beroende på vilket spel det blir.
Citera
2007-09-07, 22:46
  #142
Medlem
Detta var ju ändå bara 2:a spelet. Åtminstone ett försök till med spelcirkeln känns väl motiverat. Kanske skulle kunna ha lite simplare regler för vilka spel som får nomineras, vet inte vilka regler som exakt gäller, men detta var vad jag hittade iaf:

http://www.flashback.org/showpost.p...&postcount=110

"Ordentliga mästerverk som ger mer än bara skjutande eller stress."

Ordentliga mästerverk finns det ju inte så många av. Så länge det är ett riktigt bra spel som är värt att spela igenom så bör det ju va okej. Och endast skjutande, antar att det är spel som doom och far cry till exempel. FPS borde kunna tillåtas, finns bra sådana med (även om systemkraven är ganska höga på många).

"Varje omgångs spel ska skilja sig i genre eller på annat sätt markant från föregående."

Dom flesta spel som är värda att spelas är har ju oftast något unikt över sig, så om det är i samma genre spelar ingen roll tycker jag.

Reglerna är väl mest riktlinjer, och folk nominerar och röstar på spel de tycker om iaf. Men hur som helst vore en omgång till att föredra!
Citera
2007-09-07, 23:15
  #143
Medlem
roaders avatar
Ok en ny omgång, då öppnar jag en nomineringstråd i vanligt manér.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback