Kompisen hade en Frontera och klättrade i lerhål med, det är väl det närmaste jag har kommit den bilmodellen. Vill minnas att den gick rätt bra men var bullrig och skramlig invändigt.
....ja, honom ignorerar jag.
Hade en omega förut och den gick skitbra tycker jag. Det är den enda erfarenheten jag har av Opel. Jag får väl ta mig en tur till Sthlm och provköra en. Men det är ingen som vet några vanliga fel och brister?
Det som är vanligt opel är väl rost fast annars vet jag inget. Fast jag är inte så haj på just den opeln dock! Men det är nog inga större problem än vanligen i bilar.
Opel rostar inte alls mycket,, alla tror dem rostar därför dom är så bra byggda maskineelt så dom blir gamla innan de skrotas och då har dem lite rost men inte innan. Tvärtom kan man säga att Opel rostar mindre än andra.
Tämlingen ointressant att diskutera Opels kvalitet när det är en Frontera vi pratar om. Det enda som är Opel på den bilen är märket på grillen.
OnT: Tyvärr ingen erfarenhet av just den modellen. Dock kan du ju leta upp vad bilmodellen säljs under för andra namn för att googla fram mer information.
Opel rostar inte alls mycket,, alla tror dem rostar därför dom är så bra byggda maskineelt så dom blir gamla innan de skrotas och då har dem lite rost men inte innan. Tvärtom kan man säga att Opel rostar mindre än andra.
Håller itne med dig. På dom äldre vektrorna så är det ju så att när rosten väl kommer så är det som med toyota. Dom slukas upp fort.
Oplar från hela 90-talet rostar mer än genomsnittsbilen. Oplar äldre än 1990 finns ju nästan inte, så det säger ju sig självt hur mycket den generationen rostade...
Drivlinorna har i stort sett alltid överlevt chassit, maskinellt är det hållbara bilar.
2000 beslutade GM att Opel skulle skärpa sig och numer rostar de betydligt mindre än diverse asiatiska eller sydeuropeiska märken.
Men till topic:
Fronteran är egentligen en bil med ett krångligt namn, Isuzu MU/Wizard och alltså japansk (MU är engrish för Mysterious Utility). Inga större fel på den förutom den plastiga och spartanska inredningen. Drar en del bränsle och komforten (bl.a. ljudnivå och fjädring) är väl inget att höja till skyarna men så är det också ett arbetsfordon.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!