Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-08-07, 23:24
  #1
Avstängd
....Skulle vara så kul få veta.

1/Joe Cocker sjöng en sång i "Parkinson" för kanske två månader sedan och jag fick nästan gåshud då jag hörde den MEN har ingen aning vad den heter! Någon!?

2/ Vilken låt var det George Harrison blev mest känd för?

3/ Vad exakt heter titeln på balladen som Peter Jöback nu kommit ut med och handlar om Stockholm?

4/ Vad heter sångaren som sjön titelmelodin till "Twin Peaks" ?

5/Rolling Stones hade i början av deras karriär en låt som jag inte är riktigt säker på vad den heter...."under the //någonting// Någon?

Tack så länge och på förhand för svar.
/kanske kommer jag på någon mer//
Citera
2007-08-08, 01:46
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nifled
2/ Vilken låt var det George Harrison blev mest känd för?

Beatles?

Citat:
Ursprungligen postat av nifled
5/Rolling Stones hade i början av deras karriär en låt som jag inte är riktigt säker på vad den heter...."under the //någonting// Någon?

Under my thumb
Citera
2007-08-08, 02:20
  #3
Medlem
bravehs avatar
2/ Here comes the sun
Citera
2007-08-08, 02:25
  #4
Medlem
Lumows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nifled
1/Joe Cocker sjöng en sång i "Parkinson" för kanske två månader sedan och jag fick nästan gåshud då jag hörde den MEN har ingen aning vad den heter! Någon!?
Kan det vara den här? http://www.youtube.com/watch?v=TBrZ3x3wBw0
"Pass It On"

Citat:
Ursprungligen postat av nifled
4/ Vad heter sångaren som sjön titelmelodin till "Twin Peaks" ?
Så vitt jag vet är titelmelodin instrumental.
Citera
2007-08-08, 03:09
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nifled

4/ Vad heter sångaren som sjön titelmelodin till "Twin Peaks" ?


Julee Cruise tror jag.
Citera
2007-08-08, 14:50
  #6
Medlem
[quote=nifled
2/ Vilken låt var det George Harrison blev mest känd för?

//[/QUOTE]

Om du menar under Beatleskarriären skulle jag nästan betrakta "Something" som mest känd. Om du menar solo så kanske "My sweet lord". Den släpptes ju återigen på singel för ett par år sen.
Citera
2007-08-09, 13:42
  #7
Medlem
diannos avatar
Harrison's "låt" var väl ändå While My Guitar Gently Weeps?
Citera
2007-08-09, 13:51
  #8
Medlem
Angående Harrison!

* While My Guitar Gently Weeps (The Beatles)
* Here Comes The Sun (The Beatles)
* Something (The Beatles)
* My Sweet Lord
* All Those Years Ago
* Got My Mind Set On You
Citera
2007-08-09, 14:05
  #9
Medlem
Suicide Nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darknorsk
Julee Cruise tror jag.

Stämmer, låten heter Falling... Väldigt fin låt
Citera
2007-08-09, 15:20
  #10
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Harrisons "största" låt är utan tvekan Something. Den låg på listor och Sinatra sjöng den. Att sedan "While my guitar.." blivit en fanfavorit är en annan sak.
Citera
2007-08-09, 19:07
  #11
Medlem
pentrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nifled
....Skulle vara så kul få veta.

1/Joe Cocker sjöng en sång i "Parkinson" för kanske två månader sedan och jag fick nästan gåshud då jag hörde den MEN har ingen aning vad den heter! Någon!?

2/ Vilken låt var det George Harrison blev mest känd för?

3/ Vad exakt heter titeln på balladen som Peter Jöback nu kommit ut med och handlar om Stockholm?

4/ Vad heter sångaren som sjön titelmelodin till "Twin Peaks" ?

5/Rolling Stones hade i början av deras karriär en låt som jag inte är riktigt säker på vad den heter...."under the //någonting// Någon?

Tack så länge och på förhand för svar.
/kanske kommer jag på någon mer//


2/ George Harrison släppte den mest sålda fullängdaren, om man jämför Beatles-medlemmarnas första soloplattor, med plattan "All Things Must Pass" 1970. Han fick en megahit med låten "My Sweet Lord", så denna låt borde vara Harrisons mest kända.

http://en.wikipedia.org/wiki/My_Sweet_Lord

5/The Under Assisstant West Coast Promotion Man? Under my Thumb?
Citera
2007-08-17, 21:46
  #12
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nifled
....Skulle vara så kul få veta.

1/Joe Cocker sjöng en sång i "Parkinson" för kanske två månader sedan och jag fick nästan gåshud då jag hörde den MEN har ingen aning vad den heter! Någon!?

2/ Vilken låt var det George Harrison blev mest känd för?

3/ Vad exakt heter titeln på balladen som Peter Jöback nu kommit ut med och handlar om Stockholm?

4/ Vad heter sångaren som sjön titelmelodin till "Twin Peaks" ?

5/Rolling Stones hade i början av deras karriär en låt som jag inte är riktigt säker på vad den heter...."under the //någonting// Någon?

Tack så länge och på förhand för svar.
/kanske kommer jag på någon mer//
George Harrison är kändast för låtarna While My Guitar Gently Weeps,Give Me Love,Beware of Darkness,Isn't it a pity,Something och My Sweet Lord som han blev stämd för utav The Chiffons för att den var otroligt lik deras låt som hette He's so fine så som solo artist är han mest känd för My Sweet Lord och i Beatles var hans kändaste låt Something så dom två låtarna blir mitt svar på fråga 2
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback