2007-10-25, 13:40
Medlem
asdfasdfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonmat
Har jag inte HELT fel nu så är det är det plus och minus årskurs två... Multiplikation och division kommer väl först ett eller två år senare?

Om det nu skulle vara så division tex, hur kan röra till det? 10/5 blir 2... HUR kan man röra till det? Kvinnan är ju ett vandrande fenomen.

Jag hävdar att hon är Walraff. Hon har nu kört ett race i ett halv decennium och blåst oss alla för att testa hur korkad mediapubliken är. Varför jag tror att hon walraffar oss är för att så korkad i kombination med dåligt omdöme hon har har aldrig skådats publikt förut. Hon är får bra (eller för dålig...) för att vara sann.

När gick du i lågstadiet egentligen?
På min tid var det addition, subtraktion, division och multiplikation i första klass.
2007-10-25, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfasdf
När gick du i lågstadiet egentligen?
På min tid var det addition, subtraktion, division och multiplikation i första klass.

Nähä, inte i första klass! Vafan, var jag placerad i särklass utan att veta om det?

Nu får någon lärare allt bekräfta detta.
2007-10-25, 14:24
Medlem
asdfasdfs avatar
Citat:
Nähä, inte i första klass! Vafan, var jag placerad i särklass utan att veta om det?

Det är väl olika för olika generationer antar jag snarare.
De som gick året efter oss fick matteböcker där de fick sitta och färglägga bilder där tex talsumman 14 motsvarades av färgen blå, och annat liknande fluff som inte vi hade i undervisningen.
2007-10-25, 15:21
Medlem
MissTakens avatar
Citat:

Iofs kan jag ha blivit så gammal (40) så minnet är lite selektivt men jag vill minnas att det bara var plus och minus i ettan och tvåan. "Hej Matematik"-böckerna hade jag och mina klasskamrater - nostalgivarning, eller hur?!
.
2007-10-25, 16:14
Medlem
Citat:
Har jag inte HELT fel nu så är det är det plus och minus årskurs två... Multiplikation och division kommer väl först ett eller två år senare?

Nej, du har inte fel, i alla fall inte om min son går i en skola med en normal lärorplan... För honom är det precis som du säger och det var därför jag tyckte det var så hilarious att hon tyckte det var så svårt att förklara

Nu har han förstås börjat med en-tal, tio-tal hundra-tal och tusen-tal så det är kanske det hon har svårt för. Skulle ju förklara hennes prat om alla miljoner hon ska tjäna trots att hon inte verkar tjäna dra in ens 100 000:- om året. För många nollor att hålla reda på helt enkelt
2007-10-25, 17:01
Medlem
asdfasdfs avatar
Månne vad det var för fel på min skola då som hade multiplikation och division i första klass. Även om det var först i andra klass man fördjupade sig i det ordentligt. Verkar skumt att så många av er INTE haft det. Min klass var då fullt kapabel att lära sig den typen av räkning utan att vi var en handplockad klass av extrema begåvningar. Engelska började vi med i tvåan, det har jag hört att vissa börjar med först i trean eller fyran. Konstigt att det kan vara så olika mellan skolor. Hur fylde de ut tiden och vad gjorde de med alla ungar som tyckte det blev tråkigt med + och - efter ett tag och blev understimmulerade?
2007-10-25, 17:14
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Månne vad det var för fel på min skola då som hade multiplikation och division i första klass. Även om det var först i andra klass man fördjupade sig i det ordentligt. Verkar skumt att så många av er INTE haft det. Min klass var då fullt kapabel att lära sig den typen av räkning utan att vi var en handplockad klass av extrema begåvningar. Engelska började vi med i tvåan, det har jag hört att vissa börjar med först i trean eller fyran. Konstigt att det kan vara så olika mellan skolor. Hur fylde de ut tiden och vad gjorde de med alla ungar som tyckte det blev tråkigt med + och - efter ett tag och blev understimmulerade?

Vi började med engelska först i fyran. Kanske du är lite yngre än oss andra som fick vänta med vissa grejer..? Nu när jag tänker efter så undrar jag om inte mitt första år i skolan var av samma typ som dagens 6-årsverksamhet, min systerdotter verkade då ha mer att göra på 6-års än vad jag hade på lekis och nu när hon nyss börjat ettan så förvånas jag över mängden läxor bla. Ska kolla med syrran hur matten ser ut för mosters hjärtegull, kan vara kul att veta med tanke på den här tråden.
.
2007-10-25, 19:21
Medlem
dempa69s avatar
Citat:
När jag gick i skolan så ändrade dom precis läroplanen! Vi som började 4:an fick lära oss Engelska medans dom i klassen över fick vänta tills årskursen över innan dom fick börja! Det är möjligt att det är skillnad mellan rektorsdistrikt, men jag gick inte i hjälpklass! Född - 69 om de kan vara till hjälp!

// Vallentuna - 69
2007-10-25, 19:53
Bannlyst
Ok

OK... då återgår vi till fenomenet Linda...
2007-10-25, 20:55
Medlem
dempa69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kex
OK... då återgår vi till fenomenet Linda...
Fenomenet Linda är väl att hon har hållit sig kvar på "kändistronen" så länge!
Trodde på allvar att "Expressen" skulle ha henne som en av 40 kändisar som dom auktionerade ut, men icke!! Dom är väl bara avundsjuka på henne och hennes karriär

Hoppas att hennes flykt från media är "seriös"

// Dempa
2007-10-25, 22:09
Medlem
Hon skulle kanske behöva lite Komvux ändå...
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article400644.ab
2007-10-25, 22:22
Medlem
Moffegrevs avatar
Kul att hon inte fattar att de driver med henne.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in