Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-14, 21:05
  #73
Medlem
Vedklyvens avatar
Jan Scherman, som var TV4-chef i tio år, har varit ganska osynlig under lång tid.

Men nu verkar han vaknat till. Kräver bojkott av Google.

http://www.friatider.se/jan-scherman...kott-av-google

Han förekom på den så kallade "judelistan" som Bonnier har förmått Google att ta bort från sitt sökresultat. Jan Scherman uppmanar "alla annonsörer" att bojkotta Google.

Tycker det kan vara motiverat att bumpa tråden.
Citera
2018-03-18, 21:33
  #74
Medlem
Mycatisonfires avatar
Verkar ha börjat arbeta för SVT Agenda.

Jan helin... jan scherman... haha skanadal, vem är näst på tur att värvas till kommunistiska svt? Lena melin? Anders lindberg?
Citera
2018-03-19, 21:05
  #75
Medlem
Vedklyvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mycatisonfire
Verkar ha börjat arbeta för SVT Agenda.

Jan helin... jan scherman... haha skanadal, vem är näst på tur att värvas till kommunistiska svt? Lena melin? Anders lindberg?

"Länge leve demokratin" heter Schermans nya programserie på SVT1. Han ska granska hur demokratin verkligen mår. Startar, torsdag.

Misstänker att det är Svenska valet han vill påverka i viss riktning.
Citera
2018-03-21, 10:18
  #76
Medlem
svenabs avatar
Jan.Scherman@svt.se fungerade inte. Inte heller Jan.Scherman@resume.se därför lägger jag min text här. Det vore konstigt om du inte ibland tittar på vad som skrivs här.

Hej Jan!

Henrik Jönsson har gjort några korta inlägg på Youtube som jag vill rekommendera dig att se.

https://www.youtube.com/watch?v=pbtIQw-FYwk
...är en. Se gärna allihop det tar inte så lång stund.

Som jag ser det, förlorades respekten för demokratin i Sverige, i och med decemberöverenskommelsen.

Offentliga rättegångar som följer på #metoo är inget hot emot demokratin? Nej hotet tycks vara att folk fritt dryftar sina tankar på nätet. Gamlingar som skrivit dumheter, på fyllan, åtalas. Vad blir nästa steg? Att avlyssna vad som sägs på Pubar sent på kvällarna?

Personer som inte delat de naiva värderingar som nyligen omvärderats har inte haft någon röst. Dessa har behandlats mycket illa och beskyllts för att vara onda.
Trots det kan en sosse idag, säga exakt samma sak som man bara för några år sedan blev pariastämplad för.

T.ex "Svin-Olle" som blev benämning på den stackare som råkade föreslå temporära uppehållstillstånd. Bara några år för tidigt.

Hat skapar hat och det är inte så konstigt att de som inte tyckte det var en jättebra idé att fylla landet med flyktingar returnerar det hat de själva fått utstå. Nu när alla tycker likadant som "Svin-Olle" är det ingen som kommer på tanken att be honom om ursäkt (postumt).

Till och med Hans Rosling blev utskälld i timmar på PUBLICISTKLUBBEN för att ha sagt fel sak.
Marcus Birro blev vanhedrad på grund av en lunch.
Katerina Janoush......
Listan kan göras mycket lång. Listan på medlöpare är naturligtvis ännu längre.

Du gör en reportageserie som jag ännu inte har sett men jag gissar att den görs till försvar för de repressiva krafter som hindrat en fri debatt.

MSM är utom räddning. PS har förlorat all trovärdighet. Hur kan det komma sig att så många alternativmedia finns just i Sverige? Många gånger håller de mycket hög kvalité. Ibland är de propagandistiska. Vi har fått en undergroundjournalistik av den typ som förr fanns i Östeuropa.

Gör Sverige mera Danskt!
Citera
2018-03-22, 18:23
  #77
Medlem
farfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenab
Du gör en reportageserie som jag ännu inte har sett men jag gissar att den görs till försvar för de repressiva krafter som hindrat en fri debatt.


Första delen finns uppe nu.

Jan Scherman, TV4:s förra vd, säger att han alltid har tagit den svenska demokratin för självklar. Men för två år sedan började han undra om han invaggat sig själv i falsk trygghet. Det blev starten på en lång resa genom den svenska makteliten. Är partitopparna, börsdirektörerna, riskkapitalisterna och politikens grå eminenser säkra att demokratin kommer att överleva deras tid vid makten? Eller håller de bara låg profil i debatten för att inte oroa oss andra? Svaren har inte gjort honom lugnare. Del 1 av 3.
Citera
2018-03-23, 11:22
  #78
Medlem
svenabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Första delen finns uppe nu.

[/i]

Jag fick mina fördomsfulla, farhågor bekräftade.

Kul citat från någon på regeringskansliet: "Om detta vore en arbetsplats..."

Det är synd om politiker eftersom folk är så arga på dem. Dessutom tyngs de av mycket administration.
Vem har hittat på all denna administration? Läkare, lärare, universitetsanställda och snart alla offentligt finansierade yrkesgrupper klagar på samma sak. Det är nära nog hälften av alla sysselsatta som på ett eller annat sätt är beroende av offentlig finansiering. Det beror på att de "effektiviseringsåtgärder" man har genomfört de senaste trettio åren innebär att man tvingats hitta på sätt att mäta kvantitet och kvalitet på saker som inte låter sig mätas. Tilliten till anställda har ersatts av administration som kostar ofantligt mycket.

Se Henrik Jönssons fantastiskt, pedagogiska videor på Youtube.
Citera
2018-03-23, 11:37
  #79
Medlem
farfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenab
Jag fick mina fördomsfulla, farhågor bekräftade.

Ja, vilket sömnpiller till program dessutom. Vore fan konstigt om det inte alls fanns folk som var förbannade.
Citera
2018-03-23, 12:37
  #80
Medlem
Barbara Anns avatar
Han gjorde iaf ett bra jobb med att spä på politikerföraktet med det första avsnittet. Bara det att eliten är inte de 349, utan partistyrelserna.

Jag saknade som så ofta i msm, relevanta följdfrågor.
Citera
2018-04-09, 21:50
  #81
Medlem
Vedklyvens avatar
Schermans tre avsnitt av "länge leve demokratin" har nu sänts. I sista avsnittet blev han kallad "äcklig Jude" av en NMR-yngling som Scherman provocerade.

Scherman har nu polisanmält NMR.

För övrigt var det väl etablissemangets åsikter som framfördes i programmen.
Citera
2018-07-02, 18:41
  #82
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyven
Schermans tre avsnitt av "länge leve demokratin" har nu sänts. I sista avsnittet blev han kallad "äcklig Jude" av en NMR-yngling som Scherman provocerade.

Scherman har nu polisanmält NMR.

För övrigt var det väl etablissemangets åsikter som framfördes i programmen.


Antar att det är det här klippet som nu ligger ute på svt.se.....

https://www.svt.se/nyheter/jan-scher...rhort-markligt
Citera
2018-07-04, 19:56
  #83
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Antar att det är det här klippet som nu ligger ute på svt.se.....

https://www.svt.se/nyheter/jan-scher...rhort-markligt
Hans namn är faktiskt ganska träffande för en jude-buse som Jan: Skärman.
De brukar ju skära av en bit av snoppen, på grund av någon gammal religiös vidskepelse,
__________________
Senast redigerad av Rimbert 2018-07-04 kl. 19:59.
Citera
2020-07-20, 22:59
  #84
Medlem
SanktPeters avatar
Jan Scherman möter NMR i Almedalen. Video över konfrontationen där Jan omedelbart stängs ner och skyggar tillbaka
https://streamable.com/b1yge4
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback