Flashback bygger pepparkakshus!
2007-08-07, 12:55
Medlem
Tänkte höra här om någon fått hjälp mot låga testo nivåer, eller om ni sökt för det och blivit dissad. berätta gärna vilka värden ni hade och vad ni fick för hjälp.

Själv har jag slutat med steroider för några årsen, men mistänkte att mina nivåer låg under det normala. har tagit 2 prov som visat 11 nmol och 13nmol (reff 11-30). fsh och lh normalt. 11 och 13 är ju inte vidra ebra för en 28 årig man.

någon som fått hjälp av doktor pga detta?
Citera
2007-08-07, 13:50
Medlem
3rxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_BOL
Tänkte höra här om någon fått hjälp mot låga testo nivåer, eller om ni sökt för det och blivit dissad. berätta gärna vilka värden ni hade och vad ni fick för hjälp.

Själv har jag slutat med steroider för några årsen, men mistänkte att mina nivåer låg under det normala. har tagit 2 prov som visat 11 nmol och 13nmol (reff 11-30). fsh och lh normalt. 11 och 13 är ju inte vidra ebra för en 28 årig man.

någon som fått hjälp av doktor pga detta?

vad jag hört har några fått det men kan inte sejja exakt vad för hjälp,
men prata med din doktor de brukar alltid ha något att föreslå någonting + de har tystnadsplikt
Citera
2007-08-07, 22:05
Medlem
blubbblubbblubbs avatar
Aldrig hört om någon under 50 som ens försökt, inte vad jag kan komma på i varje fall.
Kollade de fritt testosteron eller SHBG?
Du skall nog ha tur om du hittar en läkare som skriver ut testo. Ligger trotts allt inom normalintervallet.
Vad sa läkaren som skrev remissen till provtagning?
Citera
2007-08-07, 22:19
Medlem
får man fråga vad och hur mkt du kurade? och tid mellan du slutat och proverna?

upplever du någon psykisk skillnad nu och innan du rört något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in