• 1
  • 2
2000-06-27, 01:58
Medlem
En närstående inom försvaret som jag samtalat med har informerat mig om att man också diskuterat runt detta ämne angående just att ta bort den intellektuella eliten och framstående personer av ledartyp för att göra en nation svagt till att bättre kunna kontrolleras.

Detta är uppenbarliget något som är inte bara inom Denazifieringen är gällande, utan även ett taktiskt inslag av hur man övertar makten över en nation till att bättre kontrolleras.

Den största övertygelsen hos gemene man som tror på förintelsen såsom den är framställd. Leds av fotografierna på tusentals utmärgade kroppar.
Denna bildövertygelsen är förintelselobbyns starkaste vapen.
Dem bevisar nämligen att människor dog under fruktansvärda förhållanden.

Problemet här är att framställningen av dessa fotografier görs på ett sätt som sammankopplas till att dessa blivit gasade och/eller mördade oavsett.

Man tar åt sig när man ser dessa likhögar, konstigt vore annars!

Detta gör det så mycket svårare för dem som vill veta deras dödsorsak!
Om man säger att dem blev gasade så blev dem gasade.

Värför?

Jo du ser dom ju där!
Alla liken.

Att dessa människor som inte vill eller tycker att man ska forska i detta ämne ang förintelsen leds ofta av den framställande bild och verklighetsupplevelse som uppkommer med tillhörande ordval av dödsorsak.

Det är som att läsa en gravsten.
Man ifrågasätter den inte
Man vanhelgar den inte.

Att deras syn på Revisionister är bitter får man ha förståelse för!
då dem upplever dessa mer som gravskändare än människor som forskar i ämnet.

Förintelselobbyns Framställning av förintelsen är gjort på ett så människorovt sätt, att man icke behöver försvara förintelseversionen som den är framställd av idag.

Den försvarar nämligen sig själv!
Av alla dem som tagit del av den allmänna framställningen.

Utifrån denna grundläggande övertygelse som förmedlas så är det inte svårt att bygga vidare på, pga att trovärdigheten är så att säga överväldigad, oavsett vad som sedan sägs.

Hur mycket än revisionister framlägger sina forskningsresultat i detta ämne om att mycket av det mesta som förintelselobbyn förespråkat för inte kan vara korrekt!
och oavsett orimligheterna till myterna,
så blir dem "övertygade" istället förnekarna!

I detta läge så spelar det igentligen ingen roll hur mycket bevisning som kan framläggas på orimligheter ang förintelsen, inte så länge grundbilden av revisionisterna kvarstår!

Därför är det av media och etablissemanget i sig av stor vikt att utöva sk. smutskastning av revisionister.
Det är det som sätter pricken över i:et.

Om man ska välja mellan sanning och trovärdighet så går trovärdigheten alltid först.

Illustrerad Vetenskap hade en gång ett inslag beträffande propaganda.
Där ansågs det ta ca: 30 år innan en propaganda kan bli identifierad generellt.

I detta fall så skiljer sig den officiella förintelseversionen åt.
Det är en sk. "Sanningsmyt".
Sanningsmyter är dem som överlever bäst av alla, dem går från generation till generation.

Robin Hood var en "sanningsmyt" likväl som dracula.
Båda har funnits i verkligheten, däremot så är sagan av dem något helt annat och tillhör fantasins värld.

När osanningar bekräftas av förintelselobbyn såsom tvålmyten o lampskärmar som är lite uttjatat vid det här laget!
men som ändå visar en klar indikation på att man inte anstränger sig alls på att "upplysa" gemene man om detta, trots dess felaktighet.
"Nitzkor" upplyser fortfarande om dessa myter som lätt blir övertygelse för dem icke kritiska läsarna.
Detta bevisar snarare att man just stödjer myterna!

Detta är också en av anledningarna till att man kan tillgiva förintelsen namnet: "Sanningsmyten".

Att judar dog det är Sanning!
detta vet också revisionister, ej heller förnekas detta klara fakta!
Myten består av två klara nämnare,

1. Antalet döda
2. Dödsorsaken

.........................................

Att ett ämne kan tillföras så propitionellt stort omfång bland så många andra,
att en bråkdel av krigsoffer kan ta så stora dimentioner som får resten genom världshistorien att blekna trots dess stora antal, det är häppnadsväckande!

Endast en myt kan överleva en sådan framställning!
ty dess proppition har överstigits vida av så många andra händelse genom tiden.

Vitsen med att "inte glömma" historiens grymheter går förlorad om den inte tillägnas samtliga.Hur kan man annars bevisa att krig inte kan glorifieras av någon, oavsett!

Så länge krig kan rättfärdigas så kan man inte lära av historien.
Och så länge dess verkningar inte upplyses rättvist från båda sidor så kan vi inte lära dess meningslöshet!

Allt detta vet vår statsmakt om.
Detta vet Göran Persson och hela förintelselobbyn!
Detta vet Demokratins makthavare världen över.

Dessa maktinnehavare kan idag rättfärdiga krig
och dem gör det.
På mänsklighetens bekostnad.

Detta ämne handlar inte om förnekelse
Detta ämne handlar om upprättelse

om sanningar utan myter....
2000-06-27, 10:09
Medlem
Sanning utan myter!

Varför tror du Förintelsen är en myt? Och varför tror du att det behövs en "förintelselobby", när bevisen är så klara. Du medger att ett stort antal judar har omkommit under kriget, men kan inte tro att det varit genom gasning. Varför? Tyskarna var de första som använde gas under första världskriget och vid krigets början 1939 inledde de omfattande gasningar av förståndshandikappade m.fl. Och insatskommandona i Sovjetunionen, som bl.a. hade till uppgift att ta död på så många judar som möjligt, vadade ju i blod varför man efterlyste mera diskreta och (för avrättningsmanskapet!) "humana" metoder. Kanske då slutsatserna ger sig själva? Och det hela är som så mycket annat under andra världskriget väl dokumenterat, även om det naturligtvis, som i svåra brottmål, alltid kan föreligga olika vittnesmål och man kan tvista om detaljer. Och en seriös forskning (alltså ej revisionisternas s.k. forskning) på detta område pågår ju också ständigt.
2000-06-30, 21:58
Medlem
Sanning utan myter!

Du är vad jag tidigare skrev!
Varför det behövs en sk förintelselobby där människor jobbar för att upperätthålla historien om förintelsen som den är allmänt beskriven idag, ja det skulle jag också vilja veta!
Varför jag tror att förintelsen är en myt!
-Du har troligen inte läst revisionistisk forskning om du ställer den frågan!
Jag ska ge dig adresser nedan så kan precis som jag läsa dig till resultat som skett genom efterkrigstiden.
Att debattera utan grundkunskap är bevisligen utan poäng.

Ja du har fullständigt rätt över att tyskarna först använde gas under första världskriget, och?
Britterna uppfann koncentrationslägerna i indien på 1800-talet, vilken stämpel bör vi lägga på britterna för det, tycker du?

Du skrev att jag medger att många judar dog under kriget!
Ja visst, det är korrekt, det finns väl inga tvivel ang det, eller?, -det satt trots allt väldigt många judar i koncentrationsläger.

Var gasade man förstånds handikappade 1939?

Det där med insatsstyrkorna får mig att tänka på en sak!
Vet du att det fanns judar i SS?
Ja det fanns judar inom hela den tyska krigsmakten! Dem fanns i den tyska försvarsstyrkan, armén, flottan, flygvapnet och i waffen SS.
Bland dessa judar fanns
2 fältmaskalker
10 generaler
8 generallöjtnanter
5 generalmajorer
23 överstar
30 majorer
och dem var också delvis högt dekorerade.
( Brittish Weekly Telegraph, 17 dec. 1996, ”judar i nazistuniform”.)

Här har jag en klar fråga till dig!
Du kom in på brottsmål och vittnesmål!
Säg mig, om det finns teknisk bevisning i brottsmål som inte överenstämmer med några vittnesmål, ska man då förkasta den tekniska bevisningen och endast häröra sig på de vittnesmålen som talar i motsats till den tekniska framställningen?

Och så slutligen, du sa ”revisionisternas sk forskning!”
Varför säger du så?
Och den som du beskrev som seriösa forskningen, som ständigt pågår inom detta område!
Säg mig, vilka nya klara bevis har dem kommit fram till?
Det skulle vara mkt trevligt att veta deras fortgående resultat.
-Men o andra sidan så sa du att det inte behövs en förintelselobby när bevisen var så klara.

Och så slutligen!

För att göra en egen parallell precis som du gjorde ang tyskar under 1:a V-kriget och förintelsen.

Eftersom det fanns judar i nazistuniform under 2:a V-kriget så måste idag judarna idag vilja utrota alla palestinierna eftersom dem okuperar deras land och slåss mot dem!

Låter det okey?
2000-07-01, 08:26
äldre konto (old)
Ej medlem
Sanning utan myter!

Detta bludder och lögner från Andreas är ju ingen mening att svara på. T.ex. hans uppräkning av judar i SS och den tyska krigsmakten. Det är väl någon avsigkommen journalist som skrivit ett sensationellt reportage. Ni åberopar ju gärna sådana källor. Och han är ju totalt ensam om sin "upptäckt". Om något till äventyrs skulle vara riktigt har väl knappast någon av dessa varit i aktiv tjänst. Det kan t.ex. vara judar som erhållit sin grad under 1:a världskriget. Har du förresten några namn? Det enda som dessutom kan vara riktigt är att några av de högre officerarna var eller hade varit gifta med judinnor.
2000-07-01, 14:34
Sanning utan myter!

Om det verkligen fanns några judar i den tyska krigsmakten eller i SS under kriget så måste det ha varit genom misstag. Alltsedan 1933 hade nämligen flera lagar stiftats med syfte att utestänga judarna från alla statliga och kommunala ämbeten och sedermera även från affärsverksamhet m.m. Till en början med gjordes dock undantag från dekorerade judar under 1:a världskriget, men detta undantag upphävdes 1935. Så flertalet av dessa judar hamnade säkerligen så småningom i förintelselägren (somliga krigsdekorerade judar tog omvägen över Theresienstadt). Det är vidare känt att SS-chefen Himmler var mycket mån om rasrenheten i SS. Dock hade han slutligt bestämmande över detta och gjorde vid några tillfällen undantag, men det gällde aldrig heljudar utan vid några tillfällen kvartsjudar och detta efter de av misstag antagits till SS.
2000-07-03, 21:36
Medlem
Sanning utan myter!

Ja det är intressant det ni skriver!
Ni fökastar genom att förneka sedan bygger ni upp ett eget senario hur det troligtvis låg till, för att till sist lägga vikt på ert eget påstående och göra detta till en egen Sanning!

Detta är vad jag tidigare talade om!

Man är så inkapslad i den "rätta versionen" att alla övriga kommentarer måste vara fel och lögn.

Hade man inte hänvisat vad uppgifter kommer ifrån rent generellt på detta forum så hade det varit ert starkaste motargument att man ska bevisa sina påståenden, nu är så inte fallet så argumentationen går i takt med egna utsagor och fönekelser genom att förkasta samtliga fakta oavsett dess resultat.
Detta är medial och politisk tidsanda.

Våga kritiskt granska samtliga, inte bara här!
2000-07-04, 08:06
äldre konto (old)
Ej medlem
Sanning utan myter!

Andreas! Du verkar mer än vanligt förvirrad....Vi väntar på "bevisen" för ditt påstående att det fanns en mängd judar i Wehrmacht och SS! Ditt övriga svammel kan vi undvara.
2000-07-04, 10:24
Medlem
Sanning utan myter!

Andreas har presenterat en uppgift med tillhörande källhänvisning, anser ni att hans uppgift är felaktig så är det bara att ni gör på samma sätt, dvs presenterar era fakta med källhänvisning. Men det kanske är för jobbigt att leta fakta och källor till händelser som inte finns med i era standardverk.
2000-07-04, 11:50
Sanning utan myter!

Ja, men han har bara presenterat en tvivelaktig källhänvisning och den emotsägs av allt annat man känner till. Eller tror du själv på det han svängt ihop - att det i den tyska krigsmakten under andra världskriget skulle ha funnits judar i höga befattningar, som han skriver:

"2 fältmaskalker
10 generaler
8 generallöjtnanter
5 generalmajorer
23 överstar
30 majorer
och dem var också delvis högt dekorerade" !!!!!!

I så fall är du dummare än jag föreställt mej. Men som sådan måste jag ju samtidigt säga att du är en stor tillgång för den revisionistiska rörelsen!
2000-07-04, 21:03
Medlem
Sanning utan myter!

Den "tvivelaktiga källhänvisningen" är inget annat än en hänvisning till den högt ansedda brittiska tidningen Weekly Telegraph. Tyvärr måste jag göra er besvikna, för det Andreas skriver ser ut att vara korrekt, och återigen har vi fått ett par ypperliga exempel statuerade.
1. Du, som så många andra, är så indoktrinerad så du inte tror på något som inte är inkluderat i den propaganda du matats med under många år.
2. Du påstår, utan att ha några som helst belägg för dina åsikter, att Andreas är en lögnare.
3. Det verkar som jag fick svaret på min fråga om det var för jobbigt för dig/er att leta upp motargument, med tillhörande källhänvisning, eller du/ni kanske försökte men inte hittade något.
4. Återigen har ni förintelsetroga publicerat "fakta" utan källhänvisningar (jag tänker närmast på Komments inlägg 000701-14.34), som senare vid närmare granskning visat sig vara helt felaktiga. Skall jag resonera som er, så är ni lögnare och er trovärdighet är därmed lika med noll. Med andra ord så kan ni för er egen skull dra er ur debatten, er bluff är synad, en gång för alla!!!

Och vi kanske inte skall diskutera dumhet heller, eller vad tycker skribenten "Hallå Leif!"?

För säkerhets skull bifogar jag en länk till källan, så kan ni läsa själva, men det kanske är en rabiat antisemitisk revisionist som skrivit texten och fått den publicerad i Weekly Telegraph, i hans strävan att rentvå nazismen?

http://www.telegraph.co.uk/et?ac=003056165050440&rtmo=a2pXaHJL&atmo=99999999& pg=/et/96/12/2/nnaz402.html
2000-07-04, 21:41
Medlem
Sanning utan myter!

Självklart så ska ni få frågasätta riktigheterna i allt som skrivs här!
Och visst är det bra att ni är kritiska, men ännu efterlyser jag kritisk granskning mot båda parter i detta ämne!

Jag har presenterat ett uttalande med källhänvisning.
Självklart ska ni få vara kritiska mot den! fast kom istället med sunda motargument för att bevisligen undröja det som sagts istället.

Säg mig värför det inte är klokare att attackera källan till den utsaga jag presenterade?
Värför inställa sig till personangrepp istället?

Jag är sannerligen besviken över att samhället lär ut sitt eget agerande med att man ska smutskasta individer istället för att var mer konkreta till att bearbeta avhandlingar och infria sig till att skaffa grundläggande motargument!

Jag garanterar er att ömsesidig kritisk granskning inte skadar er alls!
Det skapar snarare perspektiv.
Nya infallsvinklar och bättre förutsättningar.

Historien om förintelsen försvarar sig själv!
Och den gör det genom er.

Det talas så mycket om yttrandefriheten, och många visar sig villiga att försvara den, men i slutänden gör många detta endast utifrån sin egen synvinkel och så länge den överenstämmer med de egna idealen.

Jag ger er en tankeställare här!

De olika arbeten som revisionister av idag presenterar genom Internet ÄR väl bevakat av diverse etablissemang.
De tidningar, skrifter som utkommer i offentligheten blir enormt granskade till sin riktighet!
Detta mina herrar, gör att OM det avslöjas oriktigheter så blir det förödande konsekvenser för den part som utgivit den felande informationen.
Det räcker i praktiken med att utsagan är svår att försvara pga sk "svag bevisning", att den alltså inte kan styrkas!

Efter Zündelrättegångarna så har både respekten och den mediala granskningen ökat!

Så poängen i detta gör sig gällande på följande vis:
Trovärdigheten har istället ökat för det revisionistiska arbetet och/eller de uppgifter som medialt presenteras innehållande motsägalsefulla uppgifter ang förintelsen och kriget i sig!

Framställs det lögner, så var inte oroliga för då kommer knappast en människa att undgå med att bli upplysta om det.

>> "Judar i Nazistuniform" blev även redovisat genom ett öppet brev till Colin Rubenstein, skrivet av David Brockschmidt genom "The Australian" den 5:e Jan 2000.
(kritiken är ännu inte hörd ang detta!) <<

Slutpoängen!

Det etablissemanget inte lyckas med att motbevisa! det lyckas ni så mycket bättre med!
För ni säger bara "Lögn"
och så var den saken ur världen!
Andra människor tänker längre än så.....

2000-07-05, 10:33
äldre konto (old)
Ej medlem
Sanning utan myter!

Återigen har alltså Leif Göransson och "Andreas" beslagits med rena lögner. Det skulle ha varit mycket anmärkningsvärt om judar, som de påstod, skulle ha varit aktiva i tyska krigsmakten och SS och kanske t.o.m. gjort sig skyldig till krigsförbrytelser. Det senare har de gottat sig vid tanken på....Men vad referatet av den aktuella boken i Daily Telegraph alltså handlar om är att det fanns några tusen s.k. "mischlingar", alltså halv- och kvartsjudar i Wehrmacht och några sådana undantagsvis i SS, men som enrollerats där p.g.a. de dolt eller kanske inte varit medvetna sin börd. Och i den mån de vid upptäckten fick vara kvar - Tyskland behövde ju under kriget alltmera sina soldater - fick de inte vara officerare.

Vidare nämnes att en del officerare var gifta med judinnor, men detta gör ju dem inte till judar??!? Men detta var naturligtvis inte heller populärt med svårare att göra något åt.

Påståendet att 2 fältmarskalkar och 23 generaler skulle ha varit judar kan vi alltså bortse från och troligen också beträffande att de skulle varit halv- och kvartsjudar. Var finns i så fall beläggen för det sistnämnda? Även detta skulle alltså ha varit så pass sensationellt att det borde ha nämnts namn. Men har någon hört några namn?

Så vad "Komments" och andra kritiker skrivit om de påstådda judarna i den tyska krigsmakten och SS stämmer alltså.

Däremot stämmer som sagt inte alls Leif Göranssons och "Andreas" påståenden, vilket de måste ha varit medvetna om.

Nå, de ljuger ju så mycket att deras känsla för lögn och sanning väl vid det här laget blivit ordentligt avtrubbade.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in