Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2007-08-10, 01:18
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llunkpa
värst vilka påhopp det blev i den här tråden, lugna ner er lite nu

Och nej varför ska jag bry mig om min släkt? De har rent utsagt mobbat ut mig ur det som en gång var en familj, får inte ens komma dit och hälsa på mina syskon knappt. När jag var hemma hos farsan och rotade efter betyg så hittade jag ett kuvert som var adresserat till mig men som han säkerligen gömt så jag inte skulle hitta det för att han av någon anledning inte ville att jag skulle se vad som stod i det.

I kuvertet var en två år gammal soc-rapport. Min pappa har bara ljugit för socialen om att det är bra hemma och det bara är mig det är fel på, men sanningen är den att både jag och mina syskon har blivit kränkta och ibland mordhotad samt slagen, fast jag och min syster har haft det värst.

Socialen har inte gjort ett skit så vi har haft ett riktigt helvete en stor del av uppväxten, och han ljuger för min faster också som dessutom är sjukt paranoid och tror det värsta om alla. Så den enda släkting min pappa har hänvisat socialen till att tala med om detta är min faster och hon ljuger fan tom. mer än farsan.

Farsan super dessutom som ett jävla svin på helgerna och blir ett monster, alla mina syskon hatar honom och inte bara dom det är fler som haft problem med honom när han varit full. Han har påstått att han äger oss och våra ägodelar som han trashat när vi inte har slavat åt honom med arbete i huset eller när vi inte gjort exakt som han har sagt, aldrig ett tack eller någonting. Stulit våra pengar har han gjort hela tiden och använt för sig själv.

Han har en ny cab nu, var i Danmark på semester i år och han har dessutom kaklat om hela toaletten och satt dit ett duschkabinett med massage och radio. Men det konstiga är att han säger att han inte har råd med mat, de andra som bor hemma fortfarande får inte ens komma med önskemål om vad dom vill äta utan det brukar vara relativt tomt i kylskåpet.

För mig vägrar han också att betala för det har han inte "råd" med och dessutom är jag över 18 nu så det behöver han inte påstår han, trots att jag fortfarande går i skola.

Aja nu kanske lite fler fattar varför jag vill gola på släkten. Morsans sida av släkten är dock schyssta de skulle jag aldrig gola på med tanke på att de inte förstört halva livet för en.
.

Ok.. jag själv har en helt annan uppväxt. Jag är 31 år jobbar som chef, sitter på en lya ett stenkast från avenyn i gbg, tjänar i dagsläget en halv miljon om året,, har ett bra kontaktnät.. aldrig upplevt missär på hemmaplan i den bemärkelsen bortsett från "konstigt" nog spriten. Det är många gånger precis som med "krig".. folket svälter men nog fan finns pengar till vapen. Det är tragiskt. Men inte desto mindre verklighet för många.

Jag kan vid ett tillfälle inom snar framtid om du vill berätta för dig om hur det gick för mig själsligt under ca 15 års tid. Jag vet hur det är att hata, Jag vet hur det är att komma ur det. Och no less. Jag vet att detta beteenden skadar och straffar ingen annan än dig själv. När man känner verkligt hat så upptas precis allt omkring dig av det. Då e man inte "arg" för stunden eller känner av ngt 16-år-och-arg-på-pappa-syndrom. Då betyder inga kommentarer på ett forum någonting. Livet handlar om så mkt mer är att skänka värdefull tid till nothing.

Men jag har oxå redan lobbat för min åsikt här och tänker inte tvinga på dig detta. Så ge mig en hint om du vill höra vad det kan ställa till med så ska jag berätta för dig.
Citera
2007-08-10, 03:23
  #62
Avstängd
respekts avatar
Man anmäler inte släkt om dom inte gjort någonting mot en .
det hon gjort nu är inget du lider av.

så skippa det hela hade du varit i våran familj och anmält en sådan grej hade du fått fly landet
Citera
2007-08-10, 11:25
  #63
Medlem
hur i helvete kan du ens få för dig att ange ngn överhuvudtaget?????
skitsamma om det e familj eller inte, man tjallar aldrig på ngn oavsett vad det gäller.
sköt dig själv för i helvete



Citat:
Ursprungligen postat av llunkpa
jo ponera att min faster är sjukpensionerad för påstådd "tennisarm" var förr fabriksarbetare, men grejen är den att hon kan arbeta i trädgården med att räfsa löv och dylikt och visar inga tecken på att må dåligt. Hon hjälper även min farmor med grejer i trädgården osv. Ja alla i familjen vet ju att hon inte har någon skada mer än i huvudet vill säga, hon har inga vänner heller. Alla har övergivit henne utom min farmor och min pappa då villsäga. För hon ljuger och pratar om allt och alla även för helt okända och det har även givit mig en del problem.

Så jag undrar nu hur jag ska anmäla henne så hon ryker dit stort, kan man filma i smyg när hon jobbar eller är detta olagligt? Vilka bevis kan jag skaffa?

mvh
Citera
2007-08-10, 13:08
  #64
Medlem
Jigglypuffs avatar
Har själv blivit anonymt anmäld till Försäkringskassan en gång, för att jag enligt anmälaren tog emot bidrag (bostadsbidrag) jag inte hade rätt till. Nu var det faktiskt så att jag inte begått några fel, men jag hade inte berättat precis allt om mitt liv för varenda granne. Men det tog ett jäkla tag att få F-kassan att släppa sina misstankar, jag var tvungen att visa upp två skriftliga intyg från personer som kunde intyga att jag inte begått några fel, och trots att det var över tio år sedan kan jag fortfarande grubbla över vem det var som angivit mig. Det måste ju vara någon av de grannar jag betraktade som mina vänner.

Det är bara fegisar som gör anonyma anmälningar, om det inte gäller för att förhindra brott där man är rädd för repressalier.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback