Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-19, 05:40
  #1441
Medlem
rakarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coola-Killen
Jag fattar inte varför alla är så neggiga gentemot SMS-lån.
Hade det inte funkat perfekt med ett SMS-lån om man råkat bränna hela sin lön lite för tidigt och får en minst lika fet om säg 20 dagar? Eller hur ska de då ta en förmögenhet av en människa? Om man lånar 3000kr för att "överleva" men sen betalar tillbaka DIREKT när man får in lön på kontot.

????

om man bortser från hur oansvarigt det är att man bränner hela lönen utan att se till så man klarar sig resten utav månaden. Så har dem flesta med godekonomi en buffert man kan "låna" av. negativa med det är ju att du förlorar den ränta du annars hade fått på dem pengarna.

annars är det rätt så många kredit bolag som erbjuder ränte fri kredit på 30-48 dagar ibland ännu längre, ifall du betalar igen det fulla beloppet såklart.

det är sånna saker som gör företag som erbjuder sms lån överflödiga.
Citera
2017-01-19, 21:59
  #1442
Medlem
Bossks avatar
Accepterar de flesta sidor endast svenska banknummer? Eller skulle ett Amerikanskt även fungera?
Citera
2017-03-14, 13:16
  #1443
Medlem
Lazeeboys avatar
Varför är alltid ett samtal inkluderat i processen när man ansöker om sms-lån? Easycredit och Vivus kör med samma sak; oavsett BankID eller ej. Vill inte prata med dem.
Citera
2017-03-17, 11:06
  #1444
Medlem
Viktig å huske på at man kan gå personlig konkurs, om man velger å ikke ta sin personlige økonomi på alvor. Det visste du kanskje, men likevel sliter du med økonomien?

http://www.vargas12.com/2017/lite-pe...ter-bedre-rad/
Citera
2017-03-17, 13:59
  #1445
Medlem
elastikmandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morslilleole
Viktig å huske på at man kan gå personlig konkurs, om man velger å ikke ta sin personlige økonomi på alvor. Det visste du kanskje, men likevel sliter du med økonomien?

http://www.vargas12.com/2017/lite-pe...ter-bedre-rad/
tar man smulan överhuvudtaget är man likväl så nära konkurrens rand man kan komma. För då har man inte en krona på kontot, inget sparat och inget att sälja🙄
Citera
2017-03-19, 22:20
  #1446
Medlem
Får man inte göra reklam för sms-lån längre? I media alltså
Citera
2017-04-15, 22:02
  #1447
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrippTrappFull
Får man inte göra reklam för sms-lån längre? I media alltså
Man kan bara hoppas.
Citera
2017-05-27, 21:40
  #1448
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KronoinspektorXX
Man kan bara hoppas.
Ditto
Citera
2017-05-27, 21:43
  #1449
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bossk
Accepterar de flesta sidor endast svenska banknummer? Eller skulle ett Amerikanskt även fungera?
Varför skulle de acceptera utländska kontonummer det låter som ett recept för en garanterad kreditförlust. Om någon skulle göra det så låter det som att skylla sig själv vore det första jag skulle tänka på.......
Citera
2017-05-30, 13:11
  #1450
Medlem
Finansmans avatar
Är det någon som har testat sms-lån.se? Tydligen som Lendo fast för mindre lån. Har aldrig vågat då jag inte förstår om dom tar en UC eller inte (som jag vill undvika). Vad tror ni?
Citera
2017-06-13, 00:18
  #1451
Medlem
Går det att låna pengar av Vivus och Viaconto för första gången utan att någon sedan kan ta reda på det - förutsatt att man betalar tillbaka inom 30 dagar, så klart.
__________________
Senast redigerad av Nachtzeit 2017-06-13 kl. 00:45.
Citera
2017-06-16, 17:28
  #1452
Medlem
Pungspark..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrippTrappFull
Får man inte göra reklam för sms-lån längre? I media alltså

Jag ser sällan på tv, men det var ändå längesen jag såg en reklam om ett snabblån
De kanske tjänar bra ändå..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback