Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-11-29, 10:47
  #133
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorzarn
Väljer att lyfta en gammal tråd.

Har fått Abilify nu för min bipolära sjukdom. Håller på att varva upp och frågade läkaren om jag inte skulle höja lite på min Lamotorgin, jo det skulle jag, upp till 150mg från nuvarande 100mg, samt börja med Abilify 7,5mg. Tar även quentapin 50mg på kvällen. Vad fan är detta för kombo, vanligt?
Skulle byta ut quietispin mot nozinan eller propavan. Vid 50 mg quietispin må den vara bra för sömnen men den är också antidepressiv i den dosen och riskerar förvärra begynnande uppvarvning.
Kombin i övrigt är väl inget konstigt, men försiktighet gällande quietispins antidepressiva effekt vid 25-50 mg slarvas det med. Utifrån att du är på väg uppåt kan jag tycka att den är det enda konstiga i den här kombon.
Citera
2024-03-05, 17:31
  #134
Medlem
Slaskmedias avatar
Bumpar tråd istället för att starta ny. Frågan är främst till dem som har egen erfarenhet eller sett andra på nära håll.

Min väninna har fått Abilify 5mg för att, om jag förstår det rätt, må lite bättre och få ett jämnare humör, alltså inte som direkt antipsykotiskt. Hur kan hon förvänta sig att det ska kännas eller hjälpa?

Hur snabbt kan hon förvänta sig nån typ av effekt efter första pillret? Börjar det verka liksom 100% direkt eller måste det byggas upp nån typ av depå först?

Vilka biverkningar har ni känt av? Även den som inte känt av biverkningar får gärna svara.
Citera
2024-03-05, 20:43
  #135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskmedia
Bumpar tråd istället för att starta ny. Frågan är främst till dem som har egen erfarenhet eller sett andra på nära håll.

Min väninna har fått Abilify 5mg för att, om jag förstår det rätt, må lite bättre och få ett jämnare humör, alltså inte som direkt antipsykotiskt. Hur kan hon förvänta sig att det ska kännas eller hjälpa?

Hur snabbt kan hon förvänta sig nån typ av effekt efter första pillret? Börjar det verka liksom 100% direkt eller måste det byggas upp nån typ av depå först?

Vilka biverkningar har ni känt av? Även den som inte känt av biverkningar får gärna svara.

Åt den inte så länge pga för jobbiga biverkningar så kan inte svara för effekten. Fick extremt mycket kryp i benen, restless legs eller vad det kallas. Helt omöjligt att ligga still. Verkar vara en vanlig biverkning vad jag förstår, men mycket möjligt att det är övergående.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback