Moderera!
Frågan gäller hur man gör bra kaffe, rätt värdelöst med "jag är så jävla puckad så jag kan inte tro att nån gillar nåt jag själv inte gillar".
Försvinn!
On topic: Pressbryggare tycker jag är suveränt, om man inte har espressomaskin eller helt enkelt föredrar brygg. Får jag en liten sån på krogen när jag beställer kaffe blir jag glad!
On topic: Pressbryggare tycker jag är suveränt, om man inte har espressomaskin eller helt enkelt föredrar brygg. Får jag en liten sån på krogen när jag beställer kaffe blir jag glad!
Finns det något bra märke bland dessa pressbryggare? Min gamla mor hade en Bodum men den gick sönder. Först läckte den runtom och sedan sprack kannan. Dessutom gick plasten under pressdelen sönder. Om det finns något högkvalitativt märke så skulle man vara intresserad .
Finns det något bra märke bland dessa pressbryggare? Min gamla mor hade en Bodum men den gick sönder. Först läckte den runtom och sedan sprack kannan. Dessutom gick plasten under pressdelen sönder. Om det finns något högkvalitativt märke så skulle man vara intresserad .
~Paul~
Jodå, men jag måste kolla runt lite när jag åker in till stan... jag hade också en Bodum, och även om den höll ihop så var den lite plastig och instabil.
~Paul~
Sitter själv nu och dricker kaffe från min Bodum. Fast den har till skillnad från din mammas metalldelar runt kannan. Den har hållit bra, men visst slits dom. Då är det smidigt och lätt att köpa reservdelar.
Verkar finnas flera modeller av Bodum. Clays modell verkar avsevärt bättre . Får nog kolla runt lite. Skulle vara kul med en sådan, har alla de andra redan
Pressbryggare är ju utmärkt om man vill stuffa undan den för att ha plats till annat och funkar därför bra för folk som inte dricker kaffe varje dag. Men jag tycker att kaffe från en vanlig kaffebryggare är mycket godare.
Pressbryggare är ju utmärkt om man vill stuffa undan den för att ha plats till annat och funkar därför bra för folk som inte dricker kaffe varje dag. Men jag tycker att kaffe från en vanlig kaffebryggare är mycket godare.
Jag skulle aldrig kunna med att bjuda folk på kaffe från en pressbryggare. Det smakar hemskt.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!