• 4
  • 5
2007-08-08, 20:45
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jo ett speciellt sinne.
Du har lyckats att dölja det sinnet ganska väl

~Paul~
Citera
2007-08-08, 21:54
Medlem
Seamus Costellos avatar
Moderera!
Frågan gäller hur man gör bra kaffe, rätt värdelöst med "jag är så jävla puckad så jag kan inte tro att nån gillar nåt jag själv inte gillar".
Försvinn!

On topic: Pressbryggare tycker jag är suveränt, om man inte har espressomaskin eller helt enkelt föredrar brygg. Får jag en liten sån på krogen när jag beställer kaffe blir jag glad!
Citera
2007-08-09, 08:42
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seamus Costello
On topic: Pressbryggare tycker jag är suveränt, om man inte har espressomaskin eller helt enkelt föredrar brygg. Får jag en liten sån på krogen när jag beställer kaffe blir jag glad!
Finns det något bra märke bland dessa pressbryggare? Min gamla mor hade en Bodum men den gick sönder. Först läckte den runtom och sedan sprack kannan. Dessutom gick plasten under pressdelen sönder. Om det finns något högkvalitativt märke så skulle man vara intresserad .

~Paul~
Citera
2007-08-09, 09:56
Medlem
Seamus Costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Finns det något bra märke bland dessa pressbryggare? Min gamla mor hade en Bodum men den gick sönder. Först läckte den runtom och sedan sprack kannan. Dessutom gick plasten under pressdelen sönder. Om det finns något högkvalitativt märke så skulle man vara intresserad .

~Paul~
Jodå, men jag måste kolla runt lite när jag åker in till stan... jag hade också en Bodum, och även om den höll ihop så var den lite plastig och instabil.
Citera
2007-08-09, 09:56
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul

~Paul~

Sitter själv nu och dricker kaffe från min Bodum. Fast den har till skillnad från din mammas metalldelar runt kannan. Den har hållit bra, men visst slits dom. Då är det smidigt och lätt att köpa reservdelar.
Citera
2007-08-09, 09:59
Medlem
dePauls avatar
Verkar finnas flera modeller av Bodum. Clays modell verkar avsevärt bättre . Får nog kolla runt lite. Skulle vara kul med en sådan, har alla de andra redan

~Paul~
Citera
2007-08-09, 17:48
Medlem
wääuus avatar
Pressbryggare är ju utmärkt om man vill stuffa undan den för att ha plats till annat och funkar därför bra för folk som inte dricker kaffe varje dag. Men jag tycker att kaffe från en vanlig kaffebryggare är mycket godare.
Citera
2007-12-17, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wääuu
Pressbryggare är ju utmärkt om man vill stuffa undan den för att ha plats till annat och funkar därför bra för folk som inte dricker kaffe varje dag. Men jag tycker att kaffe från en vanlig kaffebryggare är mycket godare.
Jag skulle aldrig kunna med att bjuda folk på kaffe från en pressbryggare. Det smakar hemskt.
Citera
2007-12-17, 21:03
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Jag skulle aldrig kunna med att bjuda folk på kaffe från en pressbryggare. Det smakar hemskt.

Måste vara därför ingen vill ha kaffe hemma hos dig då.
Citera
2007-12-17, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Måste vara därför ingen vill ha kaffe hemma hos dig då.

Jag äger ingen sådan bryggare.
Citera
2007-12-17, 21:35
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram

Jag äger ingen sådan bryggare.

Your loss. På mig verkade orsaken vara att du tyckte sånt kaffe smakade hemskt.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in