Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-21, 14:33
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floragatan
Är det [av mig fetade] specifikt för Östersund, eller gäller det för norra Sverige i allmänhet? Kanske mest inlandet? Jag är nämligen alldeles för negativ och vrång för min omgivning och funderar litet på att lämna Stockholm när jag blir äldre.
Om du är sådan som du beskriver dig passar du bra i Östersund. Var ska smådjävlar vara om inte i helvetet? Var dock beredd att du alltid kommer bli betraktad som en utböling, en undermänniska.
Citera
2015-11-21, 15:46
  #98
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pankreas
Om du är sådan som du beskriver dig passar du bra i Östersund. Var ska smådjävlar vara om inte i helvetet? Var dock beredd att du alltid kommer bli betraktad som en utböling, en undermänniska.
Haha! Nej, så kan vi inte ha det, ur askan i elden. En stuga långt inne i storskogen passar nog mig bäst.
Citera
2015-12-04, 00:38
  #99
Medlem
tazzos avatar
Bodde i Östersund i ett år. Skitkallt och man blåser nästan bort när man passerar bron mellan Frösön och stan. Annars är det väldigt vacker natur där! Är man fiskeintresserad så ska tydligen Storsjön vara bra fiskevatten också. Synd att man inte visste det när man väl bodde där
Det händer inte så jättemycket i Östersund på aktivitetsfronten, ganska osocial stad.
__________________
Senast redigerad av tazzo 2015-12-04 kl. 00:43.
Citera
2016-01-12, 18:25
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pankreas
Jag avråder bestämt från att flytta till Östersund såvida man inte är masochist. Som sörlänning kommer man att bli chockad över den sanslöst negativa mentaliteten och groteska vrångheten som råder där. Östersund ligger så oerhört isolerat att staden blivit stadsbornas eget universum. Var och varannan invånare tror att han är en kung. Inte ens fisket är bra där. Men så klart, har man något extraliv till övers kan man ju alltid flytta dit och försöka livnära sig på utsikten.


Väl talat. Är själv Östersundare born and raised och kan skriva under på att det är en godkänd generalisering, helt klart.
Citera
2016-01-12, 18:44
  #101
Medlem
blåsigt och kallt är det , fisket i storsjön är väl inget vidare om man gillar att få fisk
mycket mena folk i staden, men en hel del restauranger mm nära om man vill till fjällen
Citera
2018-02-09, 00:40
  #102
Medlem
Kickar igång tråden igen. Vad finns det att säga om Mjälle på Frösön? Kan ha ett hus på gång där (förutsatt att vi bestämmer oss för att flytta dit) och jag tycker att området verkar väldigt mysigt. Å andra sidan har jag bara varit där ett par gånger och vet ingenting om området i stort.
Citera
2018-02-10, 12:43
  #103
Medlem
proppen777s avatar
Östersund är en väldigt fin stad. Fina utsikter mot fjällen och naturen. Helt okej utbud med butiker och restauranger mm. Och sen får vi ju inte glömma sporten med ÖFK och skidskytten.

Om du dock är av det kvinnliga könet så avråder jag dig starkt från att vistas utomhus själv efter kl22. Östersund är helt jävla översvämmat av sliskiga muslimer med en kvinnosyn som är allt annat än human.

Vad gäller dom olika stadsdelarna så är det väl egentligen bara Körfältet jag skulle avråda att flytta till då det finns risk att din bil brinner upp. Det har varit väldigt mycket stök där dom senaste åren.
__________________
Senast redigerad av proppen777 2018-02-10 kl. 12:53.
Citera
2018-02-10, 12:47
  #104
Medlem
HVIT.s avatar
Väldigt många äckliga självgoda vänsterfeminister i Östersund. Är du en sådan som gillar ryggdunkningar av hycklare så flytta dit!
Citera
2018-02-10, 18:07
  #105
Medlem
Mjälle då? Är det ett vanligt lugnt villaområde?
Citera
2018-02-12, 08:40
  #106
Medlem
IceEyess avatar
I överlag en trivsam stad med acceptabelt utbud av nöjen. Kulturberikningen upplever jag inte som speciellt hög.

Nackdelarna är kylan och att det ständigt blåser i Östersund. Invånarna är ett kapitel för sig, sura och en lokalpatriotism som mest yttrar sig i mindervärdeskomplex mot Sundsvall och Umeå.
Citera
2018-08-18, 21:54
  #107
Medlem
Hatans avatar
Har du boende och ekonomi för det så kan Östersund vara bra.

Superskoj att race'a med skoter mot åkersjön.
Väldigt välvårdade leder(jag är en av busförarna).
Citera
2018-08-18, 23:32
  #108
Medlem
Hur är det med fortplantningen i Östersund? Det känns som urtypen för en sådan stad med en skapligt stor medelklass där "alla" är lite för häftiga för att bo kvar efter studenten och resten lider av någon form av funktionsnedsättning. I typ Kääälma och en del andra motsvarande städer i sydsverige (får man ju intrycket av) är det många som ser en ära i att så snabbt som möjligt börja åka kombi till något byggvaruhus.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback