2025-09-28, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhimpyMalt
Jo det är fint, mest barnfamiljer som har råd att bo där.
Fjällmon (nedre Torvalla) är lugnt överlag.
Jag var och tittade på en fastighet nyss på Forsmästarvägen i Torvalla, har även tittat på fastigheter nere vid furuparken.
Men jag inser att priserna är väldigt höga i Östersund nu jämfört med andra delar av länet ner emot Sundsvall.
Hyr idag en 2a själv i andrahand centralt men skall pga arbetet flytta upp med familjen nu till Östersund och letar ett bra område för 2 vuxna och 2 barn. Max budgeten är 3 miljoner, vi vill inte bo i lägenhet då vi är van att bo i hus nära naturen.

Vilka områden rekomenderas av andra barnfamiljer i Östersund. Gärna nära skidspår men ändå så vi tar oss in till centrum under 15/20 min.
Citera
2025-09-28, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostofnorrland
Jag var och tittade på en fastighet nyss på Forsmästarvägen i Torvalla, har även tittat på fastigheter nere vid furuparken.
Men jag inser att priserna är väldigt höga i Östersund nu jämfört med andra delar av länet ner emot Sundsvall.
Hyr idag en 2a själv i andrahand centralt men skall pga arbetet flytta upp med familjen nu till Östersund och letar ett bra område för 2 vuxna och 2 barn. Max budgeten är 3 miljoner, vi vill inte bo i lägenhet då vi är van att bo i hus nära naturen.

Vilka områden rekomenderas av andra barnfamiljer i Östersund. Gärna nära skidspår men ändå så vi tar oss in till centrum under 15/20 min.

Då är det Nedre Torvalla/Östra Odensala eller Lugnvik som passar bäst in förutom priserna.
Nedre Torvalla har två elljusspår och Lugnvik ett, men Lugnvik har Tysjöarnas naturreservat att gå i på sommaren.
Men vill man ha fristående villa kostar det mer än 3 miljoner. Parhus/Radhus går att hitta för under det priset.
Citera
2025-09-28, 16:07
Medlem
Det finns många ställen som du tar dig till Östersund på 20 min.
Kolla Annersia,kläppe,Mo och Krokom.
Nära naturen, och inte så långt till stan.
Citera
2025-09-28, 16:12
Medlem
Bra ställe att bo om man inte bryr sig om saker som att det ska vara varmt på sommaren. Alltså i mer än en vecka.
Citera
2025-09-29, 06:32
Medlem
dyrt att köpa hus i östersunds trakten men kan man tänka sig bo en bit utanför 4-5 mil rasar priserna
Citera
2025-09-29, 06:36
Medlem
Tavastehuss avatar
Finns ett helt musikalbum som beskriver Östersunds gator och livet där. Vapnet släppte det 2006 och heter Jag vet hur man väntar.

Den gladaste sången handlar om flytten bort från stan.

Har aldrig varit i Östersund dessvärre.
Citera
2025-10-24, 02:17
Medlem
XblancaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostofnorrland

Lugnvik är trevligt och lugnt billiga lägenheter och nära till stan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in