Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-01, 22:32
  #841
Medlem
Aiwasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Ja, såg på Wiki att den gick back och ändå är den den mest inkomstbringande filmen baserat på ett TV-spel:

Despite receiving negative reviews from critics and a disappointing domestic box office performance, the film has grossed $433 million worldwide, surpassing Prince of Persia: The Sands of Time as the highest-grossing video game adaptation of all-time. However it was still considered a financial disappointment, losing between $15–40 million.

Är det inräknat dvd/bluray försäljning i det. Hittar bara siffror från USA för det som ligger runt 15 miljoner, borde vara det tredubbla för resten av världen.

Det lär nog inte bli någon uppföljare.
Citera
2018-10-01, 22:37
  #842
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aiwass
Det lär nog inte bli någon uppföljare.

Jag bryr mig inte, tyckte filmen var värdelös
Citera
2018-10-02, 19:23
  #843
Medlem
ersattningsids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aiwass
Och du tror att allt är vinst?

$160 miljoner i budget. Lägg på säkert $100 miljoner i kostnader för marknadsföring.
I Kina drog filmen in $213 miljoner. Studion får 25% av den summan.
$220 miljoner i resten av världen...studion får $110 miljoner...cirka.

Vinsten täcker med nöd och näppe upp produktionskostnaderna.
Sen tillkommer ju alla kostnader för marknadsföringen som sagt.

var skriver jag att det är vinsten ?
Citera
2018-10-15, 11:01
  #844
Medlem
Kronartskockas avatar
Ja, denna film var inte något att hänga i julgranen. Såg den naturligtvis på premiär som den inbitna Warcraft-fan man är och den var ju total katastrof på precis alla plan. Inte många filmer där man mått fysiskt illa över hur pinsamt dålig det man tittar på är. Min 11-åriga kusin tyckte det var det häftigaste någonsin med häftiga effekter och 3d-glasögon (jag hade också tyckt det i hans ålder), men när man sett otaliga filmer som Warcraft filmen innan så lessnar man snabbt.

Var ju ingenting överhuvudtaget intressant med filmen. Jag är inte särskilt insatt i alla historier i Warcraft-universumet, har mest bara spelat spelen, men det var ju helt omöjligt att se den röda tråden i handlingen, ryckigt, fram och tillbaka, massor med konstiga namn och nya karaktärer som introduceras hit och dit för att sedan glömmas bort. För någon som aldrig spelat spelen måste filmen framstått som ännu sämre, vilket är svårt att tänka sig.

Självklart är mina negativa åsikter kring filmen förstärka eftersom man hade skyhöga förväntningar på en Warcraft film, vilket jag nu i efterhand förstår var otroligt naivt att ha, men filmen i sig är ju ändock ett sammelsurium av förvirring, tråkig humor och ännu tråkigare effekter (blir så när filmen inte vår visa blod eller avhuggna kroppsdelar).

Rejält bottenmärke och skulle aldrig kolla på en hypotetisk uppföljare (som naturligtvis aldrig kommer komma).

De enda som vann på den här totala skräphögen var väl Blizzard som kanske introducerade World of Warcraft till en ny generation nördar.
Citera
2018-11-02, 15:50
  #845
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Jag blir sugen på att se filmen igen, cool film och mäktig. Warcraft är omsevärld många gånger precis som Sagan Om Ringen och Star Wars.
Citera
2018-11-02, 15:51
  #846
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Förstår inte vad man väntar på egentligen, skulle man göra en film om Arthas skulle den kunna bli lika stor som Sagan om ringen.
Citera
2018-11-10, 22:17
  #847
Medlem
Riktigt dåligt gjort med dåliga skådespelare.

Klart att allt var inte dåligt men ändå hade jag sett fram emot en uppföljning som aldrig lär komma.

Den här påminner mig om HALO filmen eller Fantomen mm. Bra tvspel och serietidning men värdelös gjord i film.
Citera
2019-09-13, 07:09
  #848
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Filmen är inte så bra. Jag minns den som dålig i alla fall och något detaljfattig. Ingen bra film och dåligt skådespel, jag håller med dig.
Citera
2021-07-07, 19:19
  #849
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kronartskocka
Ja, denna film var inte något att hänga i julgranen. Såg den naturligtvis på premiär som den inbitna Warcraft-fan man är och den var ju total katastrof på precis alla plan. Inte många filmer där man mått fysiskt illa över hur pinsamt dålig det man tittar på är. Min 11-åriga kusin tyckte det var det häftigaste någonsin med häftiga effekter och 3d-glasögon (jag hade också tyckt det i hans ålder), men när man sett otaliga filmer som Warcraft filmen innan så lessnar man snabbt.

Var ju ingenting överhuvudtaget intressant med filmen. Jag är inte särskilt insatt i alla historier i Warcraft-universumet, har mest bara spelat spelen, men det var ju helt omöjligt att se den röda tråden i handlingen, ryckigt, fram och tillbaka, massor med konstiga namn och nya karaktärer som introduceras hit och dit för att sedan glömmas bort. För någon som aldrig spelat spelen måste filmen framstått som ännu sämre, vilket är svårt att tänka sig.

Självklart är mina negativa åsikter kring filmen förstärka eftersom man hade skyhöga förväntningar på en Warcraft film, vilket jag nu i efterhand förstår var otroligt naivt att ha, men filmen i sig är ju ändock ett sammelsurium av förvirring, tråkig humor och ännu tråkigare effekter (blir så när filmen inte vår visa blod eller avhuggna kroppsdelar).

Rejält bottenmärke och skulle aldrig kolla på en hypotetisk uppföljare (som naturligtvis aldrig kommer komma).

De enda som vann på den här totala skräphögen var väl Blizzard som kanske introducerade World of Warcraft till en ny generation nördar.

Känns som de ville klämma in all från Warcraft-universumet i en och samma film. För mycket av det goda när man får allt upptryckt i ansiktet. Hade föredragit om de började lite småskaligt och mystiskt låta en få någon slags känsla för karaktärerna. Såg filmen när den hade premiär och hade tänkt se den igen nu när den spelas på Netflix, men orkade tyvärr inte mig igenom den.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback