• 1
  • 2
2007-08-03, 20:34
Medlem
PhatPhils avatar
Ok, mina FB vänner. Nu är det dags för en av livets stora gåtor!
Hur f*n görs crabsticks?
Det är inte krabba, så mycket vet jag, men hur kan det smaka som det gör och se ut som det gör?
Nog fins det nån på FB som vet eller?
Citera
2007-08-03, 20:40
Medlem
Shantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhatPhil
Ok, mina FB vänner. Nu är det dags för en av livets stora gåtor!
Hur f*n görs crabsticks?
Det är inte krabba, så mycket vet jag, men hur kan det smaka som det gör och se ut som det gör?
Nog fins det nån på FB som vet eller?

Från wikipedia:

Crab sticks is a type of processed sea food made of surimi, or finely pulverized white fish flesh, that has been shaped and cured to vaguely resemble snow crab legs. The individual pieces are usually coloured red or yellowish red, and rectangular-oblong in shape, and small strings of the crab sticks can be neatly pulled and torn out in a similar manner to string cheese. The smell of crab sticks is similar to sea-food product and the taste is sweet and salty. Crab stick is cooked in its curing process and can be eaten directly from the package.

The primary ingredient in most crab stick is Alaska pollock from the North Pacific.
Citera
2007-08-03, 22:03
Medlem
quaertys avatar
En viktigare fråga är väl egentligen: Varför görs crabsticks? En ganska motbjudande produkt faktiskt. Inte helt äcklig med en massa majonnäs och citron, men fullständigt onödig. Själva idén känns lätt vidrig. Och det säljs inte ens till Euroshopper-pris, vilket kanske skulle kunna vara en förmildrande omständighet.
Citera
2007-08-03, 23:04
Medlem
PhatPhils avatar
Fiskpulver som är formpressat alltså, låter gott, tackar för svaret!
Tur att det är gott ibland, men frågan är om inte man ska skippa det i fortsättningen?
Citera
2007-08-03, 23:34
Medlem
Shantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhatPhil
Fiskpulver som är formpressat alltså, låter gott, tackar för svaret!
Tur att det är gott ibland, men frågan är om inte man ska skippa det i fortsättningen?

Aldrig gillat skiten ändå
Citera
2007-12-19, 17:57
Medlem
FarbrorGuds avatar
känns lite underligt att crabsticks får heta jus Crapsticks. Är det inte någon form av falsk marknadsföring/produkt namn
Citera
2007-12-19, 19:31
Medlem
deeznutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorGud
känns lite underligt att crabsticks får heta jus Crapsticks. Är det inte någon form av falsk marknadsföring/produkt namn

du menar att dom skulle göra intrång på det varumärkesskyddade "krabba" eller "crab"?
Citera
2007-12-19, 19:36
Medlem
Åh hemska crabsticks. Konsistensen är ju värre än fiskbullar.
Hemskaste "seafooden" jämte bläckfisk.
Citera
2007-12-19, 20:00
Medlem
snuffomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darko
Åh hemska crabsticks. Konsistensen är ju värre än fiskbullar.
Hemskaste "seafooden" jämte bläckfisk.

Crabsticks är gott, fiskbullar är ännu godare, men godast är ändå bläckfisk ringar... Jag tror vi har lite olika smak hehe :P
Citera
2007-12-19, 21:49
Medlem
FarbrorGuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deeznuts
du menar att dom skulle göra intrång på det varumärkesskyddade "krabba" eller "crab"?

nja jag skulle väll mer tänka mig att det är lite fel att dom marknadsför produkten med ett namn som tyder på att inehållet skulle vara något det absolut inte är..

ICAs cider heter ju inte cider längre utan "lättdryck" t,ex och Alkoläsken Xider har fått bytt namn till Xide pga att deras ursprungliga namn förknippades för mkt med drycken (ja just det!) cider..

Sen kan ju listan räknas lång.

sen om du vill gnälla om mitt val av ord så kan du skriva det inom spoiler-kod så kan jag läsa det om jag känner för det.
Citera
2007-12-19, 22:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorGud
nja jag skulle väll mer tänka mig att det är lite fel att dom marknadsför produkten med ett namn som tyder på att inehållet skulle vara något det absolut inte är..

ICAs cider heter ju inte cider längre utan "lättdryck" t,ex och Alkoläsken Xider har fått bytt namn till Xide pga att deras ursprungliga namn förknippades för mkt med drycken (ja just det!) cider..

Sen kan ju listan räknas lång.

sen om du vill gnälla om mitt val av ord så kan du skriva det inom spoiler-kod så kan jag läsa det om jag känner för det.

Som t.e.x. färdig smördeg, innehåller inte en gnutta smör!
Citera
2007-12-20, 20:15
Medlem
FarbrorGuds avatar
Joo joo Men endå!

Men för att slänga in en liten skojjig grejj så gick jag förbi frysdisken idag och fan till min belåtenhet att Eldorados "crapsticks" inte heter crapsticks utan "SeaSticks"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in