Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2007-09-19, 14:23
  #25
Avstängd
Om någon behöver så finns en guide om hur man öppnar och vad allting är inuti en ps2a på blackcats-games.net

Kanske kan slänga upp den på rapidshare om många är intresserade.
Citera
2007-09-22, 08:44
  #26
Medlem
Mrliffas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Who
Jag har ingen aning om hur DVD-läsaren i PS2slim ser ut inuti, men det skadar knappast att ta sig en titt om du får samma problem oavsett vilka spel/skivor du sätter i.

Du kan ju göra det enklare genom att ta en bild eller två och lägga upp när du väl öppnat upp den.

Vet inte om jag sagt det här förut men garantin (om man har någon kvar) gäller inte efter att man pillat runt i konsollen själv.


Jo jag tror nog att jag ska ta med en titt innuti, jag kan uppa några bilder men är inte hemma nu på ca 2 veckor. Jag gör det så fort jag kommer tillbaka hem.

Garantin är long gone så det spelar ingen roll.


Lägg gärna upp den där guiden, Fiskis

Tack!!
Citera
2010-07-23, 16:15
  #27
Medlem
Tja!
Min ps2a lade av idag. Det som hände var att det inte kom någon bild men heller inget ljud. Funderade först på om det kunde vara scart-kabeln som det var fel på så jag hoppade upp på cykeln och cyklade till kjell och köpte en ny. Kom hem och kopplade in den nya och höll tummarna. Fortfarande svart. Nehepp tänkte jag som vid det här laget började bli riktigt irriterad. Startade datorn och började googla ifall man kunde hitta någon hjälp där. Hittade hit och tänkte att det skadar inte att prova. Har en gammal modell av ps2 med betäckningen 3004 någonting.Skruvade upp hela ps2an och tog bort de där breda "kablarna" på moderkortet och rensade allt från damm. sedan var det bara att skruva ihop allt och hålla tummarna igen och tro det eller ej när min "vän" visa både bild och ljud direkt. Får därför passa på och tacka för ett guiden, hjälpte verkligen.
Citera
2014-03-12, 18:03
  #28
Medlem
Har en PS2 som jag följt instruktionen och lasern följer den gängade pinnen fint och lasern flyttar sig till startpositionen men den läser inga skivor när jag startar upp den. Är det lasern som lagt av då och det bara är att slänga enheten eller ?
Med vänlig hälsning Hazzan
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback