Citat:
Ursprungligen postat av fet&elak
farför påstår du att dom är oskyldiga alla jävla förbrytare påstår sig vara oskyldiga det gäller från hitler till polpot .
men tar man dessa jävla nollor som deltagit och skadat andra varför skulle man inte ge sig på dom. dom är den del av probemet. och dom gömmer sig bakom påståenden som ja var ung och oförstående ..
NÄ det är dags att hala upp dessa idioter och tvinga dom att ta ansvar

Jag förstår att du ser strikt juridiskt på detta.Det kan jag också,de personer som figurerar i dessa register är helt riktigt inte dömda för något.För inte så länge sedan togs preskriptionstiden bort för mord,tror att det också var för några andra brott också.Nog borde det gälla spioneri?Om inte så får lagen ändras!
Tycker jag,men det finns naturligtvis en vinkel,vi ser det mestadels som spioneri då någon lämnade uppgifter till öst,vi var ju "neutrala" men vi hade ju faktiskt ett utvecklat samarbete med väst(NATO).Jag tror att det är här skon klämmer,sätter vi åt STASI informatörer så borde vi också sätta åt NATO informatörer.Jag tror säkert att SÄPO har diskuterat detta då det bestämde sig för att hemlighålla detta.Självklart gissel.Men ur historiskt synpunkt så borde väl Sverige då släppa ut detta ,lämna ut info om vad egentligen alla svenskar vet så vi kan skriva vår 1900 tals historia,ta ut liken från garderoben,oavsett om det rör öst eller väst samarbete!
Har idag påbörjat en bok av Lars Borgnäs"I nationens intresse",första kapitlet tar upp ubåtskränkningarna.Han skriver bla om en fiskare på Muskö som får upp ett lik i grodmansdräkt i fiskenätet,det är inte någon svensk saknad.Fiskaren kapar nätet.Då militären senare tar upp nätet så är nätet uppskuret och grodmannen borta.