2021-08-07, 21:05
Medlem
Saloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Queen's bästa är The Miracle och Innuendo.

Bland det värsta jag läst i hela mitt liv!
Citera
2021-08-07, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saloth
Bland det värsta jag läst i hela mitt liv!

Överlägsna allt annat Queen gjort, två album för den mer sofistikerade lyssnaren med texter som berör på djupet.
Citera
2021-08-07, 21:42
Medlem
Saloths avatar
[quote=Quandmeme|76828582]Överlägsna allt annat Queen gjort, två album för den mer sofistikerade lyssnaren med texter som berör på djupet.[/QUO

Du är alltså allvarlig när du påstår att dessa skitalbum är bättre än?
Queen 1
Queen 2
Sheer heart attack
A Night at the opera

Dessa 4 album är bland det bästa världen skådat... sen gick det utför, tyvärr.
Men att dina skitalbum skulle vara bättre än dessa betyder antingen är du döv eller efterbliven!
Citera
2021-08-07, 21:57
Medlem
Citat:

Du är alltså allvarlig när du påstår att dessa skitalbum är bättre än?
Queen 1
Queen 2
Sheer heart attack
A Night at the opera

Dessa 4 album är bland det bästa världen skådat... sen gick det utför, tyvärr.
Men att dina skitalbum skulle vara bättre än dessa betyder antingen är du döv eller efterbliven!

The Miracle is a showcase for Freddie Mercury and his love of sweeping, quasi-operatic vocals. And indeed, Mercury – especially on the title track – has never sounded better... - Rolling Stone

Innuendo "Queen's last masterpiece" - Rolling Stone
Citera
2021-08-07, 22:41
Medlem
Saloths avatar
Citat:
The Miracle is a showcase for Freddie Mercury and his love of sweeping, quasi-operatic vocals. And indeed, Mercury – especially on the title track – has never sounded better... - Rolling Stone

Innuendo "Queen's last masterpiece" - Rolling Stone

Ok, du är alltså ett cp-barn!
Säg en enda låt från dina skit-album som är bättre än nån av bara Queens första album
Kepp yourself alive
Great king rat
My fairy king
Citera
2021-08-07, 23:05
Medlem
Citat:
Ok, du är alltså ett cp-barn!
Säg en enda låt från dina skit-album som är bättre än nån av bara Queens första album
Kepp yourself alive
Great king rat
My fairy king

Queens första har verkligen inte åldrats väl och var väl i ärlighetens namn inte mycket att ha 1973 heller? Det var ju ingen brist på stora releaser det året: Pronounced 'Lĕh-'nérd 'Skin-'nérd, Dark side of the moon, Raw power, Houses of the holy, Closing time, Aerosmith osv.

Svårt att se hur nån kan nämna Queen I när man talar om det årets bästa album.
Citera
2021-08-08, 18:25
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Det ligger något i det dära...

Jag tycker att gänget kvicknade till med The miacle från en lång radda av mixed manure.
Sedan slog de in fem raka straffar med Innuendo.

En av deras bästa prestationer:

Queen - All Gods people (1991)
https://www.youtube.com/watch?v=guPpf_gaESE

BTW, att folk använder elaka personangrepp i motsats till att inspireras av andras åsiktsskillnader går förbi min logik.

Bara för att täcka upp flanken, jo jag är också cp
Citera
2021-08-08, 18:42
Medlem
Kanske har det lite med att göra hur man ställer sig till 70-talet respektive slutet på 80 början på 90-talet, dvs om man mer allmänt gillar 70-tals musik. För mig är Queen mycket 80-90 tal främst pga deras musikvideos: Radio gaga, Invisible Man, I want to break free och A kind of Magic liksom musiken till Highlander. Men har väl ärligt inte gett deras tidigaste album så mycket speltid.
Citera
2021-08-08, 19:32
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Hade inte lyssnat på bra länge, var i mina unga år då -89 och -91, men dessa två plattor pulled me back in then! Gillar bägge, men Innuendo där Freddie vet vad som väntar är så jäkla bra!
😢
Konvolutet till "The Miracle" kommer landa som "tavla" på en vägg i mitt hem alldeles alldeles strax!
Citera
2021-08-09, 12:20
Medlem
En skiva som kanske kommer i skymundan när det gäller Queen så är det deras filmmusik till "Flash Gordon". Tycker faktiskt musiken på skivan är riktigt bra. Sedan kanske filmen inte riktigt lever upp till musiken men det är inte Queens fel.

Vad det gäller filmmusik så gjorde Queen också låten "Who Wants To Live Forever" till filmen Highlander. Den är riktigt bra och gåshud framkallande. I filmen Happy Feet 2 är också en Queen låt med, nämligen "Under Pressure" fast då utan queens sång utan skådisarna i filmen

Vad det gäller Queens vanliga skivor diggar jag dessa: "Sheer Heart Attack", "A Night At The Opera", "News Of The World", "The Game", "The Works" och "Innuendo". Självklart gillar jag deras övriga skivor med men de ovan är favoriter i skivhyllan. Alla jag nämnde har jag på vinyl.
Citera
2021-08-09, 13:45
Medlem
TheNarrowMargins avatar
Citat:
Två kanonplattor, framför allt Innuendo.

Tråkigt med folk som går till personangrepp efter musiksmak.
Citera
2021-08-10, 00:20
Medlem
Geomeisters avatar
Lite kul med tanke på allt tjafs i tråden...

Martin Popoff och Banger TV hade frågat sina lyssnare om årets album 1973 och Queen I hade blivit rankat som nummer 5. Detta för mindre än en vecka sedan och Popoff ger albumet 5 / 5 i betyg utan att tveka: https://www.youtube.com/watch?v=5maP2QkITTs

Gällande Queen förstår jag inte heller hatet mellan 1970-talet och 1980-talet (och framåt) heller. Visst. Hot Space var ett snedsteg i mångas ögon, men.. A Kind of Magic, Princes of the Universe, Hammer to Fall, I Want to Break Free, One Vision, Who Wants to Live Forever, I Want It All, Breakthru, Innuendo, Bijou och The Show Must Go On.. Knappast kattpiss direkt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in