Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-07-05, 13:07
  #13
Medlem
JackTheTrippers avatar
Har fått plats i ett stort tält på Ozora, så jag behöver inte ngt eget längre.

Men jag tror det är bäst att beställa från en tysk eller brittisk sida. Om det är en populär och stor sida kan även en amerikansk vara aktuell (då de, om de har europeiskt lager, inte har tullavgifterna).

GL!
Citera
2017-05-21, 15:56
  #14
Medlem
MartinStLouiss avatar
Hur är kvalitén på Quechua-tält och deras övriga produkter? Såg att det finns en del rätt billigt på Decathlon.
Citera
2017-07-17, 15:39
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Hur är kvalitén på Quechua-tält och deras övriga produkter? Såg att det finns en del rätt billigt på Decathlon.
Det funkar bra. Vet inte hur det funkar i extremare väder, men för svenskt sommarväder är det inga problem.
Citera
2017-07-19, 23:25
  #16
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigfish1
Det funkar bra. Vet inte hur det funkar i extremare väder, men för svenskt sommarväder är det inga problem.

Tack, det är främst för svenskt väder jag hade tänkt mig och en eventuell apokalyps
Citera
2017-07-20, 23:29
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Tack, det är främst för svenskt väder jag hade tänkt mig och en eventuell apokalyps
Var med om en apokalyps härom dagen, tältet höll! Köp!
Citera
2017-07-23, 15:25
  #18
Medlem
Jagarjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinStLouis
Hur är kvalitén på Quechua-tält och deras övriga produkter? Såg att det finns en del rätt billigt på Decathlon.

Ser att frågan är gammal men tänkte ändå svara.

Quechua gör - för priset - oerhört bra grejer. Vi är alla i familjen väldigt aktiva i vårt friluftsliv och gör (i runda slängar) c:a 100 dagar om året ute på olika "äventyr" av typen fiske, jakt, scouting (vi är alla scouter), fjällvandring, klättring etc.

Väldigt mycket av vår utrustning är köpt på decathlon.

Vi är fyra i familjen och som samtliga vill ha nya grejer då och då (inte minst barnen - som fortfarande växer) och då har Decathlon varit jättebra. Jag har också köksgrejer (pannor och kastruller) som funkar utmärkt på mitt stormkök (som är ett msr whisperlite international från 90-talet).

MEN - och det vill jag vara tydlig med - deras tält håller inte måttet i Skandinavien, för t.ex. fjällvandring. De håller helt enkelt inte för vinden och - i alla fall de jag sett - har för dåliga bågar/stänger för att klara av dåliga vänderförhållanden.

Quechua gör bra grejer (deras kängor är t.ex. jättebra!) - men just tälten klarar inte "fältmässiga förhållanden" i Sverige något vidare.

Själv skulle jag - om jag behövde köpa ett nytt tält någon gång (jag har i dagsläget ett 20+ år gammalt Marmot Thor II som köptes till en klätterexpedition och som sedan använts mycket flitigt) kolla in på konkurrenten "XXL" och titta efter något som var på rea, typ från helsport eller så, om pengar vore skälet att titta på Quechua. Är det kvalitet du är efter och det får kosta nästan vad som helst - köp svenskt typ Hilleberg eller Fjällräven, eller så...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback