Tråkig fars där ena parten klär ut sig till en kvinna för att efterlikna en direktörs okända danska dotter och därigenom kunna få vinning i maskopi med flertalet inblandade.
Post Mortem 1998
Är väl på inget sätt någon större utstickande story-vis, men har en del intressanta sekvenser och kamera val. Känns som rollen är rätt unik för Charlie Sheen också. En helt rekofilm och lite till!
Tvål, tvål och mera tvål. En svensk screw ballkomedi med reklamens förtjänst i centrum. Gillar man rapp dialog och reklam föreställande karikatyrer av svarta som kan bli vita genom tvål så är detta en festlig film. Thor Modéen är filmens stjärna som den bullrige tvålfabrikören som får konkurrens av sin slapphänte glidarson som uppfinner 13 tvålen helt sonika genom att köpa sin fars tvålar och paketera om dem. Bluff-bluff!
Tvål, tvål och mera tvål. En svensk screw ballkomedi med reklamens förtjänst i centrum. Gillar man rapp dialog och reklam föreställande karikatyrer av svarta som kan bli vita genom tvål så är detta en festlig film. Thor Modéen är filmens stjärna som den bullrige tvålfabrikören som får konkurrens av sin slapphänte glidarson som uppfinner 13 tvålen helt sonika genom att köpa sin fars tvålar och paketera om dem. Bluff-bluff!
3/5
Åh, den här gamla fina komedin.
En ovanligt intensivt snattrande reklamkille i Åke Söderblom, och Thor Modeens ännu roligare försök att återge Åkes ord.
Åh, den här gamla fina komedin.
En ovanligt intensivt snattrande reklamkille i Åke Söderblom, och Thor Modeens ännu roligare försök att återge Åkes ord.
Post Mortem 1998
Känns som rollen är rätt unik för Charlie Sheen också.
Lite lustigt att du påpekar det då jag tyckte att James McGregor i Post Mortem mest kändes som en lite allvarligare föregångare av Charlie Harper i 2 1/2 Men när jag såg den filmen för omkring 12 år sen.
Lite lustigt att du påpekar det då jag tyckte att James McGregor i Post Mortem mest kändes som en lite allvarligare föregångare av Charlie Harper i 2 1/2 Men när jag såg den filmen för omkring 12 år sen.
Läs INTE om denna film. Handlingen kan "spoilas" på endast några rader och eventuellt förstöra mycket av upplevelsen.
En minst sagt udda film om rymden med Bruce Dern i huvudrollen vem jag nyligen "mött" i Kirk Douglas western Posse som en delad huvudroll (skön western som rekommenderas) och hans miniroll i Quentin Tarantinos Once Upon a Time... in Hollywood. Han är en lite kul karaktär att följa då det är svårt att lista ut exakt var handlingen eller dialogen ska gå. Plus för honom. Andra roller i filmen är också rätt bra.
Det här är ingen realistisk Apollo 13 eller First Man. Inte heller är det någon Star Wars eller Alien. Det närmsta jag kan komma på att Matt Damons The Martian som var på tapeten för några år sedan. Fast så lika är de inte.
1972 var länge sedan och man ser snabbt att det är små modeller som flyger runt i rymden. Det är inte direkt dåligt gjort för sin tid (för det mesta), men i t.ex. Star Wars ser man maffiga bilder av något skepp eller så dyker det upp i mer intensiva scener. Här kommer kommer scener upp hipp som happ. Oftast säger det inget om handlingen och det drar definitivt ner betyget. För mycket dötid.
Filmen ska ge en någon tänkare om framtiden och mänskligt beteende. Det lyckas den med. Både med mer sorgliga och komiska undertoner, men på tok för mycket av filmen känns som utfyllnad. Det är någon bra scen, sedan något som för handlingen vidare och snart korta helt meningslösa scener. Hade hela filmen varit som toppscenerna hade jag lämnat TV-soffan med ett "hidden gem" i samlingen. Nu är det mer tveksamt.
Är du en filmnörd som vill se allt om rymden kan den här vara värd en chans, men för mer vanliga tittare vet det tusan!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!