2019-06-20, 22:18
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schibban
Super Dark Times (2017)

En ganska mörk film med skön känsla, tonåringarna spelar bra men ibland väldigt frustrerande hur dem agerar som känns fel o löjligt ibland.
Man känner igen sig själv i pojkarna som ger nostalgikänslor.

Kevin Phillips första långfilm och det märks lite.

6.5/10

https://m.imdb.com/title/tt5112578/?ref_=m_nv_sr_1

Vad fan har dom gjort med IMDB?!
Citera
2019-06-21, 01:16
Medlem
Herr.Dittlings avatar
The rebel breed (1960) Jaga i flock

Om knark och rasmotsättningar bland några ungdomar.

Rita Moreno (som var min ursäkt för att se filmen), lyckas inte lyfta filmen.
I ärlighetens namn, så var den rätt tråkig med alla pekpinnar om allas lika värde.
2+/5

Citat:
Ursprungligen postat av zxcvb45
Vad fan har dom gjort med IMDB?!

Jag kommer inte heller in på IMDB.
Citera
2019-06-21, 04:01
Medlem
Psyko Dads avatar
Kursk Den var bra, men jag visste ju hur den skulle sluta då jag vet vad som hände.
Men va faaaaa**** för översittarnas jävla byråkrati att dra ut på det. Det gällde ändock liv.
Med grabbens Omen blick på slutet så hoppas jag att han skulle hämnas. Han har väl rätt ålder inne nu.
Citera
2019-06-21, 11:27
Citat:
Ursprungligen postat av Kickex
Lär förmodligen inte ta och se filmen men från trailern såg jafar väldigt generiskt ond ut. En skurk utan personlighet.

Ja han var nog den sämsta karaktären i filmen. Kändes mer som en klädmärket designer var nya klänning just fick färg på sig i sin skådespeleri
Citera
2019-06-21, 14:21
Medlem
Neatlesss avatar
SSF: Us (2019) | 🌑🌑🌕🌕🌕 |

Adelaide och hennes familj på fyra tar en välbehövlig semester och reser till Santa Cruz, Kalifornien för några dagar av sol, bad och vindrickande med vänner. Men när natten kommer står plötsligt fyra främlingar utanför deras hus, främlingar som har en kuslig likhet med de själva.

Jordan Peele slog en home run med sin debut Get Out (2017) - en briljant film på alla sätt och vis som jag gillade mycket. Mina förväntningar på Us var därför ganska höga även om jag hade i bakhuvudet att det skulle vara svårt att komma upp i samma nivå. Att det skulle vara så här medelmåttigt dock, det trodde jag inte.

Där Get Out lämnade mig med lite att grubbla över med sin sköna samhällskommentarer ger mig Us inget sånt att minnas. Och det är okej, en kul skräckfilm att inte ta alltför seriöst kan också sitta fint men problemet är att den är varken kul eller speciellt läskig. Den har sina stunder av båda, men hittar ingen balans som känns rätt.

Farsan (Winston Duke) spelar som om han vore med i en parodi, likt Scary Movie (2000). Familjen är på vippen att bli mördad men han finner ändå tid att vara vitsig. Tonen i den här filmen är så jävla förvirrande och jag vet inte när jag ska ta saker på allvar. Höjden av dumhet kommer i en scen - som helt avbryter intensiteten - där antagonisten ger en lång förklaring till händelserna. Som att filmmakarna fick panik över att publiken kanske inte fattar och kastade in någon nödlösning.

Lupita Nyong'o är grym dock. Hon levererar större parten av det kusliga med framförallt en röst som är djupt störande. Hennes karaktär var den enda jag i slutändan var intresserad av, de andra kunde lika gärna bli hackade till döds vad jag brydde mig. Santa Cruz är också alltid ett nöje att se på film med sin nöjespark och pir även om jag är lite jävig där.

Ingen home run den här gången men Jordan Peele är fortfarande en spännande regissör. Det finns mycket av kvalitet i Us och atmosfären lyckas han stundtals klockrent med. Sammantaget är den dock långt ifrån lika briljant som hans debut.
Citera
2019-06-21, 17:41
Medlem
Herr.Dittlings avatar
The Stepford wifes (1975). Fruarna i Stepford

En nyinflyttad familj flyttar till den lilla stan Stepford, fruarna där är ena rackare på att ha fina hem.

Hade nog väntat mig lite mer av den här filmen, spänningsuppbyggnaden var det inte mycket bevänt med.
Men visst är det en tilltalande tanke med dylika fruar.
Jag har redan en sådan.
Filmen är ändå tillräckligt bra för 3/5

I början syns en Volvo Amazon på gatan i New York.
Citera
2019-06-21, 18:01
Bannlyst
The Fabulous Baker Boys (1989)

En trevlig film om två bröder som är musiker och hittar en kvinnlig sångare som ena brodern bli förälskad i.
Man kunde önska mer av Jeff Bridges då hans karaktär är ganska tråkig, kan ju vara manuset osv.
Michelle Pfeiffer och Beau Bridges gör ett väldigt bra jobb, och hon är så jäääävla snygg :S, helt galet.
Gillade inte alls slutet och andra delen av filmen är väl sådär.

6.5/10

https://www.imdb.com/title/tt0097322...3?ref_=nv_sr_3
Citera
2019-06-21, 19:00
Medlem
Kickexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neatless
Hon levererar större parten av det kusliga med framförallt en röst som är djupt störande.
Och det är väl det man slutar upp minnas som mest haha.
Citera
2019-06-21, 20:09
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Jag vet inte vad jag ska säga. Jag kunde ha skrivit din recension. Från den obscena uppvisningen av Teresa Banks lik till mardrömsmontage och vardag hos familjen Palmer, Fire Walk With Me är det överlägset obehagligaste jag har sett. Samtidigt är Laura och James första möte kanske det vackraste jag har sett, en tillfällig oas i en turbomardrömscykel. Det blir en omtitt ikväll tror jag.

PsychoChiller. Blev det en omtitt?
Citera
2019-06-22, 08:05
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Revenge of the Stepford wives (1980)

Till Stepford kommer en journalist som vill veta varför Stepford inte har några brott eller skilsmässor.

2/5
Citera
2019-06-22, 14:56
Bannlyst
Pet (2016)

En man blir förälskad i en tjej och fängslar henne i en bur.

Helt okej film och Dominic Monaghan spelar rätt bra som galning.
Inte särskilt underhållande och händer inte särskilt mycket.

5.5/10

https://www.imdb.com/title/tt1183374/?ref_=rt_li_tt

The Hole in the Ground (2019)

Enda positiva är naturen och väldigt bra filmat, annars en tråkigt dålig skräckfilm.
A24 brukar producera bra filmer så det är väl den sämsta jag sett från dem, var ett fåtal gånger det vart lite creepy.

5/10

https://www.imdb.com/title/tt6198946/?ref_=rt_li_tt
Citera
2019-06-22, 15:29
Medlem
Geomeisters avatar
Pete's Dragon och året var 2016
https://www.imdb.com/title/tt2788732...=nm_flmg_act_7

Disney och Robert Redford (hade gärna sett mer av honom).

Den här filmen känns som en gryta av diverse andra filmer, men på ett bra sätt. Jag tror dom flesta kan dra paralleller till någon annan film dom sett eller två. Handlingen kan man i stora drag gissa. Samtidigt tar den små avsteg ifrån det mest självklara och har tillräckligt med personlighet för att stå på egna ben.

Givetvis har CGI-maffian varit framme, men det är tillräcklig nyanserat med annat för att det ska fungera. Det är inte så att man tröttnar av bara massa CGI överallt så att handlingen lider.

Det är en barnfilm och en klart godkänd sådan. Även som vuxen skulle jag hellre se denna med mina barn är mycket annat. Musiken stärker även det känslomässiga i berättelsen.

Positivt överraskad!

Betyg?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in