2019-01-19, 18:22
Bannlyst
Saw II (2005)

Detta är den bästa Sawfilmen. Jag får skräck av den och jag blir rädd. Tillräckligt för mig för att ge den högsta betyg.

10/10
Citera
2019-01-19, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Beck - Monstret och året var 1998
https://www.imdb.com/title/tt0155535/?ref_=ttep_ep6

Ett monster utför en gärning centrala Stockholm, men vem är detta monster?

Grannen är klockren i denna film. Det hemska som händer gör att man lever i sig rätt bra i filmen. Likt en del andra Beck vet man inte riktigt vem mördaren är. Reslutatet är.. Hyfsat. Det känns spontant som filmen inte behövt mycket för att vara en av de bättre Beck. Nu är det mest en Beck i mängden. Inte en av de sämre, inte en av de bättre. Fungerar bra som tillfällig underhållning!

Betyg?
Det är nog den läskigare Beckfilmen om du frågar mig.
Citera
2019-01-19, 23:04
Medlem
Geomeisters avatar
Beck - The Moneyman och året var 1998
https://www.imdb.com/title/tt0155536/?ref_=ttep_ep7

Filmerna om Beck är typ en följetång, men det som händer mellan olika filmer är ofta av mindre signifikans. Det här är väl en av få filmer där det hjälper om man sett några av de tidigare i serien. Helt klart en av de bättre filmerna i serien också. Det händer mycket, är inte förutsägbart och mycket är underhållande. Den innehåller en av seriens mest ikoniska scener också.. Om inte flera.

Den är icke politiskt korrekt, brutal, men också rolig. På ett sätt skulle jag hellre se fler filmer i serien likt denna där vissa karaktärer återkommer än att det alltid är ett nytt oberoende mord.

RIP. Michael Nyqvist och Lasse Lindroth.

Betyg?
Citera
2019-01-19, 23:45
Blaze (2018)

Handlar om countrysångaren Blaze Foleys korta liv. Suparkompis till Townes van Zandt, som i skådespelad form har stor del i filmen. Rätt så bra. Satte 7/10 på imdb

Regi: Ethan Hawke
Citera
2019-01-20, 02:42
Medlem
Geomeisters avatar
What Women Want och året var 2000
https://www.imdb.com/title/tt0207201/?ref_=nv_sr_1

Jag upptäckte inte särskilt mycket humor överhuvudtaget i denna film. Det är betydligt mer en relativt lättsam dramafilm med romantiska stunder. Många mainstream-filmer ifrån Hollywood brukar ofta fokusera på en specifik grupp av kunder istället för att göra filmer som alla möjliga kan uppskatta något ifrån. Det här är en typisk tjejfilm (oavsett vad jag tycker så tror jag många tjejer gillar den mer än vad jag gör).

Så...

Början var överraskande bra. Sedan hoppar själva handlingen in och då blir det direkt en film mer för tjejer. Ska jag vara ärlig så vandrade min tankar flera gånger om i denna oväntat långa film. Mer humor hade inte skadat! Med det skrivet undviker filmen en del klichéer och är allmänt välgjord. Den är inte alls lika ensidig som den skulle kunnat vara. Den påminner lite om "The Almighty"-filmerna med b.l.a Jim Carrey samt "titta han snackar"-stilen av filmer. Spontant känns den här mer genomtänkt än dessa dock. Det romantiska var inte särskilt dumt och den innehåller faktiskt en del rätt bra dialog. Litet plus för musiken av Rat Pack också.

Inte min typ av film, men för sin genre är den helt okej.

Betyg?
Citera
2019-01-20, 02:48
Medlem
Halloween2s avatar
Filmen pågår fortfarande men inte många minuter kvar.

Psycho från 1960. En odödlig klassiker. Musiken, handlingen, skådisarna, SLUTET!

5 utav 5 mödrar.
Citera
2019-01-20, 03:24
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Psycho (1960)

Hemma och förkyld, och kan inte sova.
Då visar SVT denna gamla klassiker.

Den behöver nog ingen närmare presentation.

Bilen som körs ner i träsket är en Ford 300 -57.

Klassiker som håller än, 4/5
Citera
2019-01-20, 03:54
Medlem
zxcvb45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Beck - Monstret och året var 1998
https://www.imdb.com/title/tt0155535/?ref_=ttep_ep6

Ett monster utför en gärning centrala Stockholm, men vem är detta monster?

Grannen är klockren i denna film. Det hemska som händer gör att man lever i sig rätt bra i filmen. Likt en del andra Beck vet man inte riktigt vem mördaren är. Reslutatet är.. Hyfsat. Det känns spontant som filmen inte behövt mycket för att vara en av de bättre Beck. Nu är det mest en Beck i mängden. Inte en av de sämre, inte en av de bättre. Fungerar bra som tillfällig underhållning!

Betyg?

Jag har inte mycket för Beck, mest för att det har blivit sånt PK skräp så man spyr bara man hör namnet, dessa gamla filmer från runt 1997-1999 kan jag inte annat än medge att det väcker en viss nostalgi dock! Dom var ju faktiskt rätt underhållande.
Senast redigerad av zxcvb45 2019-01-20 kl. 03:57.
Citera
2019-01-20, 11:26
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Filmen pågår fortfarande men inte många minuter kvar.

Psycho från 1960. En odödlig klassiker. Musiken, handlingen, skådisarna, SLUTET!

5 utav 5 mödrar.

Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Psycho (1960)

Hemma och förkyld, och kan inte sova.
Då visar SVT denna gamla klassiker.

Den behöver nog ingen närmare presentation.

Bilen som körs ner i träsket är en Ford 300 -57.

Klassiker som håller än, 4/5

En av tidernas bästa filmer om man frågar mig, otroligt bra!
Citera
2019-01-20, 11:36
Medlem
Ronilles avatar
Jumanji (2017)

Barnen hade kompisar på besök. Oerhört uppskattat om man är 9+.

Är man 35+ är den inte lika upplyftande.

Roligaste var den oerhörda skillnaden kroppsmässigt mellan the rock och Kevin Heart.
Citera
2019-01-20, 15:38
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Såg om Out of Sight (1998) häromdagen. Suveränt bra! T.o.m. Jennifer Lopez är dräglig.
https://www.imdb.com/title/tt0120780/
Citera
2019-01-20, 16:33
Medlem
Geomeisters avatar
Narc och året var 2002
https://www.imdb.com/title/tt0272207...nm_flmg_act_81

En film som lämnar blandade känlsor.

Huvudskådespelarna är i regel bra. Blandannat Ray Liotta som trots en jäkla lång lista med filmer ändå alltid är "The Goodfellas"-killen. Handlingen är bra rörig, men med tiden klarnar mycket upp. Oväntade Tom Cruise står för lite av produktionen. Det känns INTE som en Tom Cruise rulle alls.

Filmen är rå och "skitig" som många skulle säga. Vilket givevis passar i ett sådant här drama. Det finns klart minnesvärda scener. Det är definitivt ingen familjefilm.

Mitt stora klagomål är klippningen och klippningen. Det är gjort så att man ska som tittare förstå lite mer med filmens gång, men det blir alldeles för rörigt. Det klipps hejvilt mellan olika scener och vissa scener är bara överflödiga. Ibland ska dom hoppa mellan olika scener till och från med sekunders mellanrum... Det är nästan jobbigt att titta på!

Nu efteråt både gillar och ogillar jag filmen. Jag sätter inget betyg denna gång, men IMDB har givit saftiga 7,2 / 10 (och tänk att filmen är 17 år gammal nu.. Det är ingen film som bara massa fjortisar satt 10 / 10 på för att dom är fanboys). Jag tycker dock IMDB-betyget är väl högt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in