Narc och året var
2002
https://www.imdb.com/title/tt0272207...nm_flmg_act_81
En film som lämnar blandade känlsor.
Huvudskådespelarna är i regel bra. Blandannat Ray Liotta som trots en jäkla lång lista med filmer ändå alltid är "The Goodfellas"-killen. Handlingen är bra rörig, men med tiden klarnar mycket upp. Oväntade Tom Cruise står för lite av produktionen. Det känns INTE som en Tom Cruise rulle alls.
Filmen är rå och "skitig" som många skulle säga. Vilket givevis passar i ett sådant här drama. Det finns klart minnesvärda scener. Det är definitivt ingen familjefilm.
Mitt stora klagomål är klippningen och klippningen. Det är gjort så att man ska som tittare förstå lite mer med filmens gång, men det blir alldeles för rörigt. Det klipps hejvilt mellan olika scener och vissa scener är bara överflödiga. Ibland ska dom hoppa mellan olika scener till och från med sekunders mellanrum... Det är nästan jobbigt att titta på!
Nu efteråt både gillar och ogillar jag filmen. Jag sätter inget betyg denna gång, men IMDB har givit saftiga 7,2 / 10 (och tänk att filmen är 17 år gammal nu.. Det är ingen film som bara massa fjortisar satt 10 / 10 på för att dom är fanboys). Jag tycker dock IMDB-betyget är väl högt.