SPECTRE
Andra gången jag har sett den nu, på två veckor.
James Bond (Danial Craig) är tillbaka för sin fjärde gång som vår favoritspion. Nu är han på jakt efter den mystska organisation SPECTRE och deras ledare (Christopher Waltz) som han misstänker att han känner sen tidigare.
Först och främst,så är den här inte lika bra som
Skyfall. Det är en svår akt att följa, men SPECTRE lyckas med att vara någerlunda underhållande. Alla gör en hyfsat insatt i sina roller, med min personliga favorit, M (Ralph Finnes) har fått en större roll att spela den här gången.
Det är i tredje akten som filmen börja falla lite. Det känns som att filmen aldrig tar slut och man tänker att något fattas, men man vet inte vad man saknar. Manuset är inte lika tajt som Skyfall var tyvärr, och det känns att det var ett flertal som hade skrivit manus.
Cinomgrafi håller fortfande en hög standard med Hoyte van Hoytema bakom kameran. Man blir aldrig förvirrade över vad som händer i actionscenerna, vilket är alltid något bra.
Specialeffekterna håller också ett hög klass och jag är glad över att de använde sig av praktiska effekter i vissa scener i filmen.
All in all, en ganska bra film, men något saknar som skulle ha gjort den superbra.
6/10
Visst ja, affiscen för filmen suger hårt. Den är så tråkig.
http://www.007.com/wp-content/upload...R-1000x640.jpg Bond bara står där. Gör ingenting.