2015-11-16, 06:02
Bannlyst
Kidnapping Mr Heineken ingen film som jag rekommenderar, Anthony levererar ju som vanligt och man undrar om Heineken var lika kolugn och bossig som han återspeglas i filmen.

Ni kan hoppa över denna.

http://www.imdb.com/title/tt2917388/?ref_=nv_sr_1
Citera
2015-11-16, 06:34
Medlem
Burkbubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiquidSnake
Vrf då? Tyckte det var bra filmer jag kom med. Vad är fel på dem? Vad är dina tre favoritfilmer som är så bra?

EDIT: Förstod nu att du kanske syftade på Transformer, det var givetvis ettan jag syftade på och inget annat! Tvåan och trean va skitgrymma men ej lika bra, men det är alltså ettan jag kallar den bästa actionrullen hehe.
Spelar ingen roll vilken Transformers det handlar om. Skulle inte ge någon av filmerna högre än 5/10, och då är jag generös.
Citera
2015-11-16, 10:26
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Oj oj, börjat tidigt med julfilmerna, Lotso? Du ska väl köra ännu ett julfilmsprojekt i år kan jag tänka mig? Behöver du julfilmstips vet du var du ska vända dig. Hoppas själv kunna skrapa ihop till ett julfilmsprojekt även i år men det blir svårt när man redan sett 77 stycken och hitta 10 osedda. Men det ska nog gå.

Den var tänkt att vara sista filmen i mitt julfilms projekt. Men sen så hade jag filmkväll med vännerna så tänkte att den nog är bäst att se i en grupp. Tror det hjälpte, för hade jag sett den själv hade jag nog blivit väldigt uttråkad lätt.

För övrigt har jag en lista till årets julprojekt som startar 1 December. Inget skit i förväg här då julen redan intagit butiker redan i September månad.
Citera
2015-11-16, 10:50
Medlem
Bittersteels avatar
SPECTRE

Andra gången jag har sett den nu, på två veckor.

James Bond (Danial Craig) är tillbaka för sin fjärde gång som vår favoritspion. Nu är han på jakt efter den mystska organisation SPECTRE och deras ledare (Christopher Waltz) som han misstänker att han känner sen tidigare.

Först och främst,så är den här inte lika bra som Skyfall. Det är en svår akt att följa, men SPECTRE lyckas med att vara någerlunda underhållande. Alla gör en hyfsat insatt i sina roller, med min personliga favorit, M (Ralph Finnes) har fått en större roll att spela den här gången.
Det är i tredje akten som filmen börja falla lite. Det känns som att filmen aldrig tar slut och man tänker att något fattas, men man vet inte vad man saknar. Manuset är inte lika tajt som Skyfall var tyvärr, och det känns att det var ett flertal som hade skrivit manus.
Cinomgrafi håller fortfande en hög standard med Hoyte van Hoytema bakom kameran. Man blir aldrig förvirrade över vad som händer i actionscenerna, vilket är alltid något bra.
Specialeffekterna håller också ett hög klass och jag är glad över att de använde sig av praktiska effekter i vissa scener i filmen.

All in all, en ganska bra film, men något saknar som skulle ha gjort den superbra.
6/10

Visst ja, affiscen för filmen suger hårt. Den är så tråkig. http://www.007.com/wp-content/upload...R-1000x640.jpg Bond bara står där. Gör ingenting.
Citera
2015-11-16, 12:02
Medlem
toalet031s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkbubba
Spelar ingen roll vilken Transformers det handlar om. Skulle inte ge någon av filmerna högre än 5/10, och då är jag generös.
Håller med, ren smörja dom filmerna, även fast 1'an är den ända som är underhållande, men den går ganska fort överstyr och sen är tredje akten helt värdelös.
Citera
2015-11-16, 15:29
Medlem
FugitiveDucks avatar
Slö-såg Source Code igår på Netflix. Klart underhållande, men den kändes som en billig tv-film. Edge of Tomorrow gjorde Måndag hela veckan-grejen mycket bättre.
Citera
2015-11-16, 17:18
Bannlyst
Hunger Games del 1 - min favorit sci-fi/fantasy film, så jävla bra! Katniss är skitgrym. En klassiker för mig och nog de flesta, kommer aldrig tröttna. Den förtjänar 10 pilar av tio och inget annat. Rekommenderas till alla filmälskare.
Citera
2015-11-16, 17:29
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Hunger Games del 1 - min favorit sci-fi/fantasy film, så jävla bra! Katniss är skitgrym. En klassiker för mig och nog de flesta, kommer aldrig tröttna. Den förtjänar 10 pilar av tio och inget annat. Rekommenderas till alla filmälskare.

Määäh. Se Battle Royale (eller, Battorruuuuuu Royarruuuuuuh, som den heter på japanska) istället!
Citera
2015-11-16, 17:43
Medlem
Niggerbullens avatar
Blue Velvet (1986) av David Lynch

Timmarna innan jag hittade filmen såg jag faktiskt något avsnitt av Retro som handlade om Twin Peaks Visste inte att David Lynch hade gjort filmen förrän jag redan börjat kolla, så det var ett lustigt sammanträffande.

Tja, vad ska man säga om den då. Den var inte helt oväntat rätt spännande och höll god standard. Jag verkar hamnat i någon episod där jag ska se så mycket som möjligt om mord, psykopater och liknande så det har blivit en hel del sök efter nytt material. Hade dock totalt missat denna rulle.

Den får 7/10 av mig.
Citera
2015-11-16, 18:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FugitiveDuck
Määäh. Se Battle Royale (eller, Battorruuuuuu Royarruuuuuuh, som den heter på japanska) istället!
Ingenting kan slå Hunger Games. Speciellt om det är på japanska men visst, jag ser till att kolla den filmen nån gång.

Så länge kan jag rekommendera 21 jump street!! Otroligt hur bra den är, uppföljaren inte lika vass men 21 jump street får 9 av 10 stoppskyltar.
Citera
2015-11-16, 19:05
Medlem
SkrXcs avatar
Citat:
Ingenting kan slå Hunger Games. Speciellt om det är på japanska men visst, jag ser till att kolla den filmen nån gång.

Så länge kan jag rekommendera 21 jump street!! Otroligt hur bra den är, uppföljaren inte lika vass men 21 jump street får 9 av 10 stoppskyltar.
Vad tycker du om Jurassic World ?
Citera
2015-11-16, 19:27
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Err, jo? Batturu Royaruu är fan så mycket bättre och allt snack om att författaren aldrig hört talas om det är BS.

Anyway.

Såg Jobs (2013), filmen om Steve Jobs med Kutcher i huvudrollen. 2/5

Ganska seg film som fokuserade mer på hans skitiga attityd och intriger inom Apple än att ge ett helhetsporträtt. Jobs framstår mer som ett manipulativt svin som inte besatt några egna talanger utan bara stal vad andra gjort än hur han egentligen var, ett manipulativt, genialist svin med en oerhörd kreativ ådra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in